Lär kvinnan "Zone blocked"

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
jagduvi
Country: Sweden

Re: Sv: Lär kvinnan "Zone blocked"

Post by jagduvi »

jimarild wrote:Jag vill väcka liv i den här tråden igen och påtala att det fortfarande är ett starkt önskemål att ni utvecklar "ljudturfen" så att man lättare kan spela med släckt skärm.

Appen är verkligen bättre än ingenting men men det vore så glädjande om ni lade lite energi på fler ljudnotifieringar.
Det är alltså någon som kör appen. Hade tänkt ta ner den från min server då jag själv inte har den installerad längre.

Skickat från min ZTE-BLADE via Tapatalk 2
Turf Divisions - Spela Turf i seriespel. http://turfdivisions.se/
Jimo

Re: Sv: Lär kvinnan "Zone blocked"

Post by Jimo »

Installerad men månader sen den var igång. Vill kunna ställa in vilket avståndet ska vara till blockad zon för att pipet ska dra igång

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
popeye

Re: Lär kvinnan "Zone blocked"

Post by popeye »

jimarild wrote:Jag vill väcka liv i den här tråden igen och påtala att det fortfarande är ett starkt önskemål att ni utvecklar "ljudturfen" så att man lättare kan spela med släckt skärm.

Appen är verkligen bättre än ingenting men men det vore så glädjande om ni lade lite energi på fler ljudnotifieringar.
Jag hade hoppats att detta ljud "Zone blocked" skulle finnas i den senaste versionen, tyvärr inte :(
Nu när man kan ha telefonen på styret igen (kallt i vintras, batteri konsumtion) så vill många ha annan färg på blockerade zoner.
Jag tror att blå färg (blue for blocked) kommer att synas bra även i pro-mode (jfr. grön för mina zoner) ;)
Image
LoneDog

Post by LoneDog »

popeye wrote:

Jag hade hoppats att detta ljud "Zone blocked" skulle finnas i den senaste versionen, tyvärr inte :(
Nu när man kan ha telefonen på styret igen (kallt i vintras, batteri konsumtion) så vill många ha annan färg på blockerade zoner.
Jag tror att blå färg (blue for blocked) kommer att synas bra även i pro-mode (jfr. grön för mina zoner) ;)
Eller att man får välja färg själv hade varit att föredra.
Sen i trailern för Turf så hör man "enemy near" så zone blocked borde inte vara för omständigt, har en känsla av att dom betar av buggar och dylikt än att lägga till funktioner.

Men hade varit kul dock med zone blocked.
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
tretton

Post by tretton »

LoneDog wrote:...
Sen i trailern för Turf så hör man "enemy near" så zone blocked borde inte vara för omständigt
...

Men hade varit kul dock med zone blocked.
Problemet är egentligen att ljuden som fanns innan är (jätte)lätta att lägga in, medan att skapa nya ljud är väldigt komplicerat, eftersom att de behöver spelas in igen och de som spelade in ljudet har lagt ner/inte har kvar hur de mixade ljudet. Det hade dock varit bra, så vi får hoppas att det kommer en lösning.
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
ahotik

Post by ahotik »

ja, men nån sorts pling-ljud eller liknande så att man kan höra att zonen är blockerad skulle inte vara så svårt att lägga in.. väl
Image
tretton

Post by tretton »

ahotik wrote:ja, men nån sorts pling-ljud eller liknande så att man kan höra att zonen är blockerad skulle inte vara så svårt att lägga in.. väl
Visst skulle man väl kunna göra det, men jag tror inte att det är det turf-crew vill ha. Prova istället https://play.google.com/store/apps/deta ... G9ja2VkIl0. om det är det du vill ha.
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Jimo

Post by Jimo »

http://forum.turfgame.com/viewtopic.php ... =10#p34245

Konstaterar efter att lyssnat på de existerande ljuden "sida vid sida" att det finns skillnader i ljudmixen. Det borde betyda att nya ljud inte behöver vara exakta så....fram med Jossan! :-)
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”