Version 0.5.8 ute

Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Version 0.5.8 ute

Post by Simon »

Vi firar dagens fina väder med ny version.

Nytt i denna version:
- Nytt: Zonsökning (Tryck på sök knappen eller gå via "help")
- Nytt: Nu kan man ta zoner direkt efter blocktiden har gått ut.
- Nytt: Regionerna syns nu på zonerna.
- Nytt: Online topplista finns nu i topplistvyn.
- Zoninformations rutan uppdaterad, bla så uppdateras blocktiden i realtid.
- Designen lite uppdaterad i menyerna.
- Små vibrationer vid knapptryckningar.
- Lite optimiseringar, GUIt ska flyta på lite bättre på sämre telefoner nu.
- Mycke buggfixar.

Relaterade forum inlägg:
http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=10&t=404 En riktig timer på blocktiden (Tack Arias)
http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=10&t=284 Vara i blockad zon vid blockslut (Tack Jojje)
http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=12&t=433 [BUG]Kommer till fel zon (Tack eddyueue)
http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=9&t=568 Vibration vid aktivering av GPS (Tack Arias)

Market länk: https://market.android.com/details?id=s ... rs.android

/Turf teamet
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Version 0.5.8 ute

Post by Arias »

Riktigt trevlig update!

Många fina funktioner som jag väntat med spänning på, tack för att ni gör ett underbart jobb :D
Image
humbug
Donator
Posts: 37
Joined: 23 Jan 2011 19:36

Re: Version 0.5.8 ute

Post by humbug »

Jättekul, mycket matnyttigt och roligt, tack för att ni fortsätter utveckla ett fantastiskt roligt spel!
Image
Zkeeter66
Posts: 96
Joined: 02 Nov 2010 17:19
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Version 0.5.8 ute

Post by Zkeeter66 »

Håller med om att det var mycket trevligheter i den här versionen!
MEN..
Ska kanske gå ut med att ni släppte en fix 0.5.8.1 i eftermiddags som löste bla mina problem med gps-en

Jag han installera om två ggr utan att jag fick till det och hade gett upp.... innan en mottävlande upplyste mig i chatten.....

Säkert fler än jag som har bockat av auto-uppdate av mina appar, och kanske därmed missat fixen i dag..
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Version 0.5.8 ute

Post by Arias »

rabotasif wrote:работа мужчина продавцом средняя зарплата техника работа мед сестры в школе вакансия супервайзер промоутеров москва .
Крупнейший сайт по поиску работы в Москве. Несколько тысяч вакансий Москвы и Поиск работы у нас - это удовольствие! На сайте содержатся предложения о
Доступ к разделу "Добавление вакансии " имеют только зарегистрированные пользователи. Если у Вас еще нет учетной записи, пожалуйста, зарегистрируйтесь ...
Website: школьный психолог вакансии предлагаю раб. Current Status: Offline. Gender: Male. Age: N/A. Location: Local Time: October 28, 2010, 12:54:21 AM

работа последние вакансии map таможня вакансии псков вакансии охрана подмосковье работа в окей спб чехов работа в чехове вакансии работа в салоне москве map работа в фсо водителем работа на трубопрокатном заводе новые вакансии в набережных челнах радио балтика вакансии дистанция погрузочных работ заблокировали facebook на работе работа на дому изготовление мыла работа без высшего образования map объявления о работе в чите работа в почте россии map вакансии орматек иваново
+1

Tänkte precis skriva det, håller med till fullo
Image
User avatar
IownThisTown
Posts: 40
Joined: 22 Sep 2010 13:46
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Version 0.5.8 ute

Post by IownThisTown »

Simon wrote:
- Nytt: Nu kan man ta zoner direkt efter blocktiden har gått ut.

/Turf teamet
Jag fick det inte att fungera, var i zonen när den var blockad tills dess att den inte var det. Nedräknings-baren gick från svart/gul direkt till grön, men den tog aldrig över zonen som förblev röd på kartan.
Mobil: Samsung galaxy S | Rom: 2.2 Froyo| Ort: Stockholm | Medaljer: Image
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Version 0.5.8 ute

Post by Simon »

IownThisTown wrote:
Simon wrote:
- Nytt: Nu kan man ta zoner direkt efter blocktiden har gått ut.

/Turf teamet
Jag fick det inte att fungera, var i zonen när den var blockad tills dess att den inte var det. Nedräknings-baren gick från svart/gul direkt till grön, men den tog aldrig över zonen som förblev röd på kartan.
Hmm, ja ska se va som kan va fel.

/S
Image
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Version 0.5.8 ute

Post by eddyueue »

Simon wrote:
IownThisTown wrote:
Simon wrote:
- Nytt: Nu kan man ta zoner direkt efter blocktiden har gått ut.

/Turf teamet
Jag fick det inte att fungera, var i zonen när den var blockad tills dess att den inte var det. Nedräknings-baren gick från svart/gul direkt till grön, men den tog aldrig över zonen som förblev röd på kartan.
Hmm, ja ska se va som kan va fel.

/S
Funkade för mig. Dock kan det va lite förvirrande att det gröna tickar ner på gulrandigt för att sedan börja ticka om med grönt på rött. om någon förstår :)
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Re: Version 0.5.8 ute

Post by Jojje »

eddyueue wrote:
Funkade för mig. Dock kan det va lite förvirrande att det gröna tickar ner på gulrandigt för att sedan börja ticka om med grönt på rött. om någon förstår :)
Jag förstår :) trodde först att jag skulle få zonen direkt när den första tickat klart, eftersom de va grönt som fylldes. Men insåg sen att så inte va fallet när den började igen när blocktiden va slut. Kanske skulle varit rött ist för grönt på första tickningen?
Last edited by Jojje on 17 Feb 2011 21:03, edited 1 time in total.
Bara en zon till
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Re: Re: Version 0.5.8 ute

Post by Jojje »

Jojje167 wrote:
eddyueue wrote:
Funkade för mig. Dock kan det va lite förvirrande att det gröna tickar ner på gulrandigt för att sedan börja ticka om med grönt på rött. om någon förstår :)
Jag förstår :) trodde först att jag skulle få zonen direkt när den första tickat klart, eftersom de va grönt som fylldes. Men insåg sen att så inte va fallet när den började igen när blocktiden va slut. Kanske skulle varit rött ist för grönt på första tickningen?
Bara en zon till
Post Reply

Return to “Versions”