Kartan på hemsidan

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
viqous
Posts: 10
Joined: 08 May 2011 21:48

Kartan på hemsidan

Post by viqous »

Hej utvecklarna!

Jag ställer denna frågan helt ovetandes om hur lätt/svår den är att lösa, så ha tålamod om jag vill lösa ett skruvmejselproblem med en lyftkran.

Jag filmar mitt turfande då och då, och tycker det är roligt att klippa ihop filmer om det mesta, och är sugen på att göra en video-blog om turfande. Bland många andra saker som hade varit spännande att ha med, är helt enkelt en översiktsbild på hur samspelet flyter ute på kartan. Dvs kunna köra lite side-by-side med kartan och kameror på cykeln. Nåväl, det var ju lätt löst trodde jag, och körde igång Fraps på datorn, tog upp kartan fullscreen och gav mig ut i vida världen. Problemet verkar vara att när kartan väl är uppe på datorn, så kollar den inte efter om nya turfare går online, utan det krävs en refresh med allt det bär med sig (tappar fokus på kartan, svårt att ordna på avstånd). Den uppdaterar inte heller övertagningar, om jag som inloggad på hemsidan tittar på kartan när min telefon tar en turf, kommer den inte att bli grön.

Om det finns andra sätt att göra det här, så tar jag tacksamt emot förslag, men jag slipper helst använda frame-capture på telefonen, dels blir bilden för lågupplöst, och dels tillhör jag de mesarna som faktiskt använder kartan. Har till och med funderat på att dra igång en android-emulator på datorn, installera turf och köra en capture på det, men har inte provat ännu.

(kör Windows 7, chrome om det är något sådant som spelar in)

/ Viktor
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Kartan på hemsidan

Post by Cee »

Fast det finns något program som skapar en film av det som händer på din display i mobilen. Vet inte riktigt vad det heter men jag har sett att andra använder sig av det i sina filmer. Kolla i film-tråden, det står där i.

Dock så kan ju det kanske vara roligt att ha en större överblick över sin stad, där man kan se andra spelare och så. Man kanske kan använda samma app och köra Turf på en surfplatta med vettig upplösning då.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Kartan på hemsidan

Post by Blabert »

Cee wrote:Fast det finns något program som skapar en film av det som händer på din display i mobilen. Vet inte riktigt vad det heter men jag har sett att andra använder sig av det i sina filmer. Kolla i film-tråden, det står där i.

Dock så kan ju det kanske vara roligt att ha en större överblick över sin stad, där man kan se andra spelare och så. Man kanske kan använda samma app och köra Turf på en surfplatta med vettig upplösning då.
Denna: https://play.google.com/store/apps/deta ... encastfree

Edit: blev visst länk till demoversionen av appen.

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Kartan på hemsidan

Post by Dusty »

Utvecklaren har väl slutat uppdatera Screencast ? Tyvärr finns det väl inte heller något annat bra alternativ ännu?
viqous
Posts: 10
Joined: 08 May 2011 21:48

Re: Kartan på hemsidan

Post by viqous »

Nä, jag tror att det får bli via någon emulator. Har ingen platta, och om jag använder kartan i mobilen så måste jag hålla den centrerad under tiden jag turfar. Blir gärna mycket pillande med kartan för att kolla in var andra befinner sig, chatta lite, och sånt vill jag ju inte ha med i filmen.

Jag funderade på att sätta någon uppdateringsloop på hemsidan, men har för mig att den "hoppar" till senaste tagna zonen varenda gång man uppdaterar kartan. En av de sakerna som jag skulle vilja få med i ett klipp är ju taktiken, t.ex att stänga andra spelare i deras rundor, mullvadsturfa och sånt, och då vill jag se hela staden, och kunna följa både mig själv och andra. Sånt som är så svårt att förklara, men väldigt enkelt att visa med film.

Jag vet inte alls hur stor sak det skulle vara att få kartan att uppdatera även så att nya spelare dyker upp, och zontillhörigheter byts, utan uppdatering av sidan, men det vore väldigt uppskattat av undertecknad :roll:
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Kartan på hemsidan

Post by Blabert »

Dusty wrote:Utvecklaren har väl slutat uppdatera Screencast ? Tyvärr finns det väl inte heller något annat bra alternativ ännu?
Mjo, men den fungerar väl fortfarande ändå.? Var iofs snart ett halvår sen jag använde appen..

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Kartan på hemsidan

Post by GuteLappen »

viqous wrote:Hej utvecklarna!

Jag ställer denna frågan helt ovetandes om hur lätt/svår den är att lösa, så ha tålamod om jag vill lösa ett skruvmejselproblem med en lyftkran.

Jag filmar mitt turfande då och då, och tycker det är roligt att klippa ihop filmer om det mesta, och är sugen på att göra en video-blog om turfande. Bland många andra saker som hade varit spännande att ha med, är helt enkelt en översiktsbild på hur samspelet flyter ute på kartan. Dvs kunna köra lite side-by-side med kartan och kameror på cykeln. Nåväl, det var ju lätt löst trodde jag, och körde igång Fraps på datorn, tog upp kartan fullscreen och gav mig ut i vida världen. Problemet verkar vara att när kartan väl är uppe på datorn, så kollar den inte efter om nya turfare går online, utan det krävs en refresh med allt det bär med sig (tappar fokus på kartan, svårt att ordna på avstånd). Den uppdaterar inte heller övertagningar, om jag som inloggad på hemsidan tittar på kartan när min telefon tar en turf, kommer den inte att bli grön.

Om det finns andra sätt att göra det här, så tar jag tacksamt emot förslag, men jag slipper helst använda frame-capture på telefonen, dels blir bilden för lågupplöst, och dels tillhör jag de mesarna som faktiskt använder kartan. Har till och med funderat på att dra igång en android-emulator på datorn, installera turf och köra en capture på det, men har inte provat ännu.

(kör Windows 7, chrome om det är något sådant som spelar in)

/ Viktor
Skulle bli en grym video, ser fram emot hur du löser det och att få se dina videos.
Tänk bara vad coolt det skulle bli under en Bonanza om det var ett gäng som hade kameror och man sedan klipper ihop en video med lite kommentarer, musik, speaker m.m.
Vilket promotionvideo(s) för Turf!
Post Reply

Return to “Allmänt”