Vasaparken - Balansfråga

Moderator: Zonemakers

TrueMaverick
Posts: 17
Joined: 15 Feb 2011 15:57

Vasaparken - Balansfråga

Post by TrueMaverick »

Tjenare, ny turfare här. Lär mig spelet lite för att satsa mer till mars-omgången, försöker gaina lite blocktime. I vart fall, efter att ha lirat nån dag kan jag som innerstadslirare konstatera att Södermalm har mer zoner än Kungsholmen, Norrmalm och Östermalm (fler turfare som bor där och föreslår zoner förmodar jag). I var fall är de flesta bra fördelade UTOM i vasaparken där vi har 3 zoner mer 0.5minuter med turffart imellan. En borde stykas.

MVH TrueMaverick
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Vasaparken - Balansfråga

Post by mortuus »

glöm d
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
IownThisTown
Posts: 40
Joined: 22 Sep 2010 13:46
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Vasaparken - Balansfråga

Post by IownThisTown »

mortuus wrote:glöm d
I concur
Mobil: Samsung galaxy S | Rom: 2.2 Froyo| Ort: Stockholm | Medaljer: Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Vasaparken - Balansfråga

Post by Drassen »

Ja ska kolla läget
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
IownThisTown
Posts: 40
Joined: 22 Sep 2010 13:46
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Vasaparken - Balansfråga

Post by IownThisTown »

IownThisTown wrote:
mortuus wrote:glöm d
I concur
Finns liknande platser i stocholm t.ex. Rålambshovsparken, men jag tycker det tillför mer än det förstör. Blir lite mer turf-trafik där omkring.
Mobil: Samsung galaxy S | Rom: 2.2 Froyo| Ort: Stockholm | Medaljer: Image
TrueMaverick
Posts: 17
Joined: 15 Feb 2011 15:57

Re: Vasaparken - Balansfråga

Post by TrueMaverick »

Jag har den senaste veckan tagit båda två... där rålambshovsparken är mycket klurigare. Dels då man inte kan kliva upp vid StEriksplan och sedan ta 4 zoner för att sedan åka vidare från Odenplan. Rållis å andra sidan... Där måste man gå från Fridheimsplan vilket är hyggligt långt. Dessutom när man kommer till andra sidan parken finns där bara en bro och 4ans buss. Vasaparken är mer points/tid. Jag tycker att den mittersta zonen borde styrkas (trots att jag caschar in fett på den själv).
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Vasaparken - Balansfråga

Post by StarDust »

Ni i Sthlm har det sjukt bra alltså, det är hur glest som helst i Uppsala.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
TrueMaverick
Posts: 17
Joined: 15 Feb 2011 15:57

Post by TrueMaverick »

Hoppas det där var ett skämt Stardust, du har hållit hela Uppsala en månad utan konkurans. Om jag inte missminner mig ger det ~120/h. + att du får 50 per tagen neutralzone! Ytan av uppsalas zoner är drygt som kungsholmen, norrmalm + östermalm med gärdet.

Jag förespråkar mer zoner i Stockolms Norra innerstad, inte för att det inte är tätt utan för att det är minst 7-8 turfare som aktivt slåss om Vasaparken med omnejd nu. Det är löjligt, man kan MAX hålla zoner 12 timmar. Då ska det finnas fler att ta! Bufo håller principellt hela söder (vilket är en bragd), men i mycket mindre konkurans. Jag slåss med 7-8 pers om Odenplan varje dag. Fler zoner till vasastan är ett måste för att vi ska kunna slåss mot chillaren som håller hela uppsala och klagar.
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Vasaparken - Balansfråga

Post by mortuus »

Stockholmare har verkligen legat på is denna månad bara 1 har lyckats gå övef 100 000 poäng man tycker med alla zoner borde det lätt vara 4,5 stycken som tagit det är trist när 4:e ligger nästan 50000 bakom tvåan.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Vasaparken - Balansfråga

Post by tomtebloss »

Personligen tycker jag det är rätt bra at sthlm inte är överrepresenterat varje månad. Sen är det bara tre stycken totalt som är över 100k poäng ser jag inte som konstigt. På dig låter det lite som om det brukar vara många, många fler som får det. Poängmässigt så blir det större gap mellan spelarna på de nivåerna.

Sen det problematiska med antal zoner kontra spelare i en region, jobbas det med. Visserligen långsamt, men ändå. Därför fairy infördes med sitt dynamiska poängsättning på zoner. Det hjälper långt ifrån alla problem, men är en liten bit på väg. Givetvis behövs det många åtgärder för att lösa det hela, men att fylla hela sthlm med zoner är nog inte ett av dem. Eller att ta bort zoner för den delen.
Post Reply

Return to “Stockholm”