Bredda Kalmar

Moderator: Zonemakers

kingenin
Posts: 30
Joined: 02 Sep 2012 19:18
Country: Sweden

Re: Bredda Kalmar

Post by kingenin »

Tack Tomtebloss!
Helt fantastiskt! Jag har fått följa zonutläggningen på avstånd, men kommer att vara tillbaka i Kalmar och testa dom i praktiken imorgon. :)
wombawomba
Posts: 30
Joined: 19 Nov 2011 11:57
Country: Sweden

Re: Bredda Kalmar

Post by wombawomba »

tomtebloss wrote:Sen måste jag säga att det är tråkigt att höra som zonutläggare att man lägger "fel". Det är rätt svårt att göra alla till lags. Kan inte heller lägga ut 100z till Kalmar på en gång.
wombawomba wrote:För att understryka, de nämnda zonerna ligger på högst lämpliga platser men jag hade valt att idag prioritera spridning.
Stopp och belägg! Du missade väl inte att jag började inlägget med att skriva "Toppen!"?? :) Upprepar igen; de nya zonerna ligger bra med möjligen något enskilt undantag (som tas i felanmälan tids nog). Så läs om möjligt mitt inlägg igen med en mer neutral betoning.

Vad gäller PineInForest ville jag bara exemplifiera inflikningen om förlegade kartbilder och inte felanmäla. Denna zon är såpass tilltagen (och snitsigt utformad) att man kan smyga på baksidan det tillfälliga byggstaketet på tomten och ta den. Fler byggnader ska dock tillkomma på området, så det kanske kan finnas anledning att diskutera en omformning av zonen i framtiden.

Mitt förra inlägg blandade lite och avsåg alltså mestadels ämnet/tråden i allmänhet och inte ditt inlägg och tillskott specifikt. Jag ville tillföra min syn i allmänhet, utifrån MoT första inlägg och inget mot dig personligen. Tvärtom, instämmer i allt vad du (och flera andra) skriver gällande avvägning ytor i villaområden, zonavstånd i ytterområden, fördelning av zoner kontra spelaraktivitet etc.
tomtebloss wrote:PS. Det råkar inte vara så att du bor i det där sydvästra området du skriver om... ;)
Nej, jag bor i norra halvan. Jag är nöjd och tycker antalet zoner "i mitt närområde" (3-4) är proportionerligt mot faktorer som lämpliga platser, tillgänglighet, antal personer i rörelse i stadsdelen etc etc. Jag instämmer att det hade varit skevt att "lobba" för att få närmare till zoner. Jag gav mina synpunkter utifrån vad jag tror gynnar Turf i allmänhet.
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Bredda Kalmar

Post by MasterOfTurf »

Stort tack för zonregnet Tomtebloss! Detta är med undantag från Kalmar FF s SM-guld det största som hänt i Kalmars historia sedan 1397 då Kalmarunionen instiftades. Vill på drottning Margaretas vägnar ta ka för Magganplan och Oldtown som ligger i anslutning till Kalmars gamla stadskärna. Om Margareta hade kunnat turfa hade hon säkert varit ute nu. Tack vare alla nya zoner finns det nu lite alternativa turfstråk att ta sig fram på till gagn för både erfarna och nya turfare. Tror att det tillkommit ca 15 nya efter radioinslag och flyersutdelning. Även om det finns möjligheter att bredda upp Kalmar ytterliggare - främst i nordväst och sydväst - så är jag jättenöjd. Bra jobbat Tomtebloss!
snabelanna
Posts: 58
Joined: 19 Sep 2012 19:02
Country: Sweden
Contact:

Re: Bredda Kalmar

Post by snabelanna »


Stort TACK till alla dessa zoner! Jag var inte hemma just när de kom, men har idag försökt ta flera av dem. Får ta resten i morgon.

Magganplan har jag föreslagit flera gånger och Hansabron en gång fast den hamnade lite fel. Ursäkta.

Jag har fått fyra tackmejl, men tre av zonerna ni tackade för har jag inte föreslagit. :? Bara Magganplan som sagt.

Denna månad tänker jag föreslå tre zoner lite utanför stan så att det känns lite roligare att cykla till EköZone och Korn.


* Min TURF-sida; Snabelanna
* Min insomnade Turfblogg "Snabelanna" https://snabelanna.wordpress.com/
* Min insomnande blogg "Anmaja"; http://blogg.omakastengods.se/
embeoo
Zonemaker
Posts: 822
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Bredda Kalmar

Post by embeoo »

Bara för att försöka förklara:

Alla förslag inom tvåhundra meter från en ny zon rensas bort automatiskt, och var jag har förstått får alla de förslagsläggarna tackmailet utan någon skillnad i innehåll eller referens till vilket förslag man själv lagt, oavsett om man förslagit på den valda platsen eller någon helt orelaterad hundratals meter bort. Därav är det inte ovanligt att man får flera mail heller.
snabelanna
Posts: 58
Joined: 19 Sep 2012 19:02
Country: Sweden
Contact:

Sommar i P1 kl 13-14:30 hela sommaren

Post by snabelanna »


Nu har vi fått många nya zoner i olika omgångar i Kalmar på senare tid. Jag är inte på något sätt missnöjd med dessa, snarare glad och tacksam, men skulle vilja bredda vårt fält ytterligare. Jag har lagt preliminära förslag på bilden här under, som jag kommer att cykla ut och kolla närmare exakt var de kan placeras. Det skulle bli cirka åtta nya zoner på en cykelväg som kan binda samman EkoZone och Korn med Calmport.

Som det nu är tas EköZone, Korn och Calmport så gott som uteslutande med bil bara för att de ligger så långt utanför stan och övriga zoner. Denna cykelväg brukar jag cykla lediga sommardagar, för att lyssna på "Sommar i P1", en alldeles lagom cykelpromenad i fint väder och den skulle bli ännu bättre med zontagning under tiden.

Turf, kultur/nöje och motion på ett och samma bräde!

Image
Utanför bilden Calmport längst upp och Korn längst ner.

Nu håller jag tummarna för dessa zoner som kommer att få namn och exakt placering när/om jag får positivt besked från vår zonläggare. Tack för mig.

Anna

Pssst! "Sommar i P1" började idag, slutar den 18 augusti - missa inte det. ;-) ;)
* Min TURF-sida; Snabelanna
* Min insomnade Turfblogg "Snabelanna" https://snabelanna.wordpress.com/
* Min insomnande blogg "Anmaja"; http://blogg.omakastengods.se/
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Bredda Kalmar

Post by Fidde »

Kan här faktiskt hålla med till fullo, visst Kalmar fick väldigt mycket zoner för inte länge sedan men det finns fortfarande plats för att bredda fältet, detta tycker jag gav väldigt positiva effekter när det gjordes i Växjö, och även om jag inte tittat på statistiken på sistone så såg jag härom dagen att bara sune och Kingenin tillsammans tagit över 3 k zoner...så aktivitestmässigt är det nog fullt acceptabelt med.

//Fidde
snabelanna
Posts: 58
Joined: 19 Sep 2012 19:02
Country: Sweden
Contact:

Re: Bredda Kalmar

Post by snabelanna »

Fidde wrote:Kan här faktiskt hålla med till fullo, visst Kalmar fick väldigt mycket zoner för inte länge sedan men det finns fortfarande plats för att bredda fältet, detta tycker jag gav väldigt positiva effekter när det gjordes i Växjö, och även om jag inte tittat på statistiken på sistone så såg jag härom dagen att bara sune och Kingenin tillsammans tagit över 3 k zoner...så aktivitestmässigt är det nog fullt acceptabelt med.

//Fidde
Tack Fidde för dina tankar. Det verkar inte som om så många ropar hurra för min runda. För att inte säga några alls. Jag slutar inte att hoppas att få de zoner jag föreslagit, även om de ännu inte blivit exakt utplacerade. Ett jobb jag inte lägger ner att kolla upp om det inget blir förstås.

Jag tycker en lite längre runda utanför stan kan gynna dem/oss som inte bara kör för att ta zoner och poäng. Som gillar att njuta lite av färden och se vacker natur. Och som sagt lyssna lite mer ostört på något med proppar i öronen. I stan brukar jag inte ha dem i, det är för mycket störande i vägen som människor, bilar och en massa ljud.

Hallå, är det fler Kalmarbor som vill ha den här rundan? Hallå zonläggare, vem det nu är, vad säger du/ni?

* Min TURF-sida; Snabelanna
* Min insomnade Turfblogg "Snabelanna" https://snabelanna.wordpress.com/
* Min insomnande blogg "Anmaja"; http://blogg.omakastengods.se/
snabelanna
Posts: 58
Joined: 19 Sep 2012 19:02
Country: Sweden
Contact:

Re: Bredda Kalmar

Post by snabelanna »

Tomtebloss är vår zonläggare hörde jag idag, ursäkta jag mindes inte det. ;)
Är det du som fattar besluten om vi ska få fler zoner eller är ni ett gäng som har hand omét?
* Min TURF-sida; Snabelanna
* Min insomnade Turfblogg "Snabelanna" https://snabelanna.wordpress.com/
* Min insomnande blogg "Anmaja"; http://blogg.omakastengods.se/
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Bredda Kalmar

Post by tomtebloss »

Jag har hand om region Kalmar. Om jag skulle vara borta eller inte svara så tar andra zonmakare vid.
Post Reply

Return to “Kalmar”