farbrorP wrote:BrunnsbosBro är en knepig zon. Den så smal att den är lurig att hamna rätt i. Ibland går det hur bra som helst att tvärstanna vid ett riktmärke och ta den, men oftare råkar man ut för att man åker ur zonen och måste vända och snurra runt för att få den att "fästa".
Skulle man kunna tänka sig att bredda och korta lite eller flytta den så den ligger vid sidan om bilvägen över cykelbanan i stället? Har ritat in hur jag menar i skärmskottet nedan. Tror risken är liten att någon försöker stanna under bron i bil för att ta zonen även om man gör den lite bredare.

Nästintill alla brozoner ser ju ut så, det är riktigt störande många gånger. Gissar att du tagit Metallbron, det är nog den värsta jag varit med om än så länge. Vet inte hur många gånger jag fick springa fram och tillbaka på den innan jag träffade lite rätt, kunde hålla mig där i några sekunder innan den hoppade ut igen osv. Var nästan klar, då dundrar en lastbil förbi var på gubben far iväg en bra bit igen. Min GPS verkar inte gilla fordon, gissar att det är generatorerna eller något som stör, riktigt påtagligt problem det faktiskt.
När det kommer till en bro, en smal en i alla fall, så borde väl ändå zonen följa bron och inte lägga tvärs över den? Den nuvarande träffytan är ju pytteliten. Vill man ta i lite så kan den ju nästan uppmuntra folk att springa på järnvägsspåret rakt under, det om något vill man ju undvika.
http://turfgame.com/map/Metallbron
Pusterzone är sådär den med, men bättre i alla fall. Högsboledel är rätt lusigt utformad den med.
I fallet med Metallbron så tror jag faktiskt att det är ett ganska litet problem med bilturfare där. Vägen är väldigt trafikerad, och är någon ute och kör 04 på natten så skulle jag faktiskt kunna bjuda på att de får ta den zonen.