MER ZONER NU! (köping)

Moderator: Zonemakers

Nynna66
Posts: 3
Joined: 20 Jun 2013 21:08
Country: Sweden

MER ZONER NU! (köping)

Post by Nynna66 »

Hej
Äntligen kommer jag in i forumet. :D
Vi behöver verkligen fler zoner i Köping. Bara 16 räcker inte. Nu börjar man bli trött på samma runda varje dag. Och om någon tar dom zonerna så ja... då får man ta samma igen.
De ligger så långt ifrån varandra att det tar lång tid, vilket gör det smått omöjligt att ta en medalj som Bävern. Man måste åka till en annan stad för att ta alla medaljer i princip.
Vi är flera som lägger förslag på zoner gång på gång men man undrar om det är någon som egentligen bryr sig.
Hade vi lika många zoner per capita som de har i Västerås med sina 230 st skulle vi ha fler än 40 zoner. Med tanke på den höga turfaktiviteten är det viktigt att det händer något snart.
Jag har sett folk som börjat men tappat lusten. Det är liksom inte kul att se på turfen att då jag tar 7 zoner, tar någon i Västerås 15.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: MER ZONER NU! (köping)

Post by StarDust »

Helt rätt. Köping ska få se en dos av zoner efter midsommar.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
keasp72
Posts: 35
Joined: 30 Aug 2012 18:27
Country: Sweden

Re: MER ZONER NU! (köping)

Post by keasp72 »

Det låter jättebra! Hoppas på en förtätning också, just nu är de 16 zonerna en runda på ca 2 mil.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: MER ZONER NU! (köping)

Post by StarDust »

Skönt mee långrundor! :-)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Sanfan

Re: MER ZONER NU! (köping)

Post by Sanfan »

Håller med Keasp72, vi behöver en förtätning av zonerna så att vi kan ta t.ex bävern i våran egen stad. Pe har dock lyckats med detta men hans runda var ung 5km istället för västeråsarnas runda på ung 2km.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: MER ZONER NU! (köping)

Post by Isengrim »

Det är väl skönt med att känna att man lyckats med en lång runda istället för en slackerrunda.

Min egen är 4.71 fågelvägen :D http://warded.se/turf/beaver/2535283/141/22150
Pe:-)
Posts: 1
Joined: 22 Jun 2013 12:28
Country: Sweden

Re: MER ZONER NU! (köping)

Post by Pe:-) »

Absolut!!
Håller givetvis som köpingsbo med i detta.
Ganska lång tur för 16 zoner. Och visst känner man sig rätt nöjd med att tagit dom :)
Inga slackerrundor i Köping inte :!: Det blir det inte ens med en fördubbling av zonerna!!!

Gillar också tanken på att förtäta zonerna, men inte nödvändigtvis om det läggs tillräckligt med zoner. En lagom spridning men som gärna knyter ihop zonerna som idag är väldigt ojämnt fördelat.

Så ett rejält lass med zoner välkomnas.
Så slipper man som nu sitta och vänta på "sin tur" , vilket det ofta blir då vi är en hel del aktiva turfare i stan.

Pe
Nynna66
Posts: 3
Joined: 20 Jun 2013 21:08
Country: Sweden

Re: MER ZONER NU! (köping)

Post by Nynna66 »

Man tackar. :-)
Ja. En förtätning behövs. Och "en dos" få inte bara vara fem st. Vi behöver betydligt fler.
Sedan undrar jag vad " efter midsommar" innebär?
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: MER ZONER NU! (köping)

Post by tomtebloss »

Det är långt mellan zonerna och några ligger lite drygt på kullar eller i backar. Visserligen finns sådana zoner i många städer. Jag tog alla zoner idag och det blev 14 km på cykel säger Runkeeper . Rätt hyfsat för 16 zoner. Svårt att jämföra Köping med Västerås eller liknande dock. Men visst finns det utrymme för utökning. Dessutom riktigt bra med aktivitet fördelat på olika turfare. Så tar ni även de jobbiga zonerna också. Kanske måste det när man inte har så många att välja på. Nu har StarDust lovat fler så vi får se hur många det blir.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: MER ZONER NU! (köping)

Post by SunYour »

Kollade precis upp att det i Enköping med sina 40-talet zoner gjorts ca 1600 takeovers under juni månad, medan Köping presterat 2100 takeovers.
Som jämförelse har Kalmar kommun presterat 10000 takeovers och Västerås kommun 24000 takeovers under samma period (Obs: 1 Juni - 25 Juni)

En fördubbling känns inte omotiverad som en första injektion utspridd över de närmsta veckorna.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Post Reply

Return to “Västmanland”