Småländska Höglandet

Moderator: Zonemakers

evis1
Posts: 3
Joined: 16 Dec 2012 16:32
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by evis1 »

Hej!
Har lagt ut lite förslag på nya zoner i Nässjö - tycker vi har fått till rätt bra aktivitet och kände att sedvanliga rundan behövde knytas ihop/fyllas ut lite ;) Dessutom la jag en ut mot Lövhult - kanske att det så småningom går att fylla på med zoner däråt.....om vi får ännu mer aktivitet. De kanske inte ligger på så spektakulära och sevärda platser men de får duga :lol:
Turf on <3
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

evis1 wrote:Hej!
Har lagt ut lite förslag på nya zoner i Nässjö - tycker vi har fått till rätt bra aktivitet och kände att sedvanliga rundan behövde knytas ihop/fyllas ut lite ;) Dessutom la jag en ut mot Lövhult - kanske att det så småningom går att fylla på med zoner däråt.....om vi får ännu mer aktivitet. De kanske inte ligger på så spektakulära och sevärda platser men de får duga :lol:
Turf on <3
Välkommen till forumet Evis!

Kan inte annat än hålla med, aktiviteten i Nässjö är riktigt god numera och det behövs i min mening fler zoner för att bygga ut och bygga ihop mellan alla dessa eländiga backar som orten ligger på.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by SaLa »

RedWulfr wrote:Man kan väl säga att det var lite av en flopp. Massiv propaganda i foldrar och tidningsartikel gjorde att de flesta jag stötte på hade hört talas om det, men få förstod vad det egentligen var förnåt.

Jag var för ny på gården för att verkligen lyckas lura ut ungdomarna i snön, dessutom är problemet med olika telefoner (min bedöming är att mer än 50% av de undomar som har tillgång till telefon med medföljande internetabonemang dessutom har Iphone, men framförallt är det färre än man tror som har bra trafik på sina konton, i alla fall av de ungdomar på vår centrala fritidsgård där "gräddhyllans" ungdomar inte direkt är frekventa) gjorde att kompisgäng inte peppade ut varandra.
Jag tror det skapades några få Turfkonton hemma på tonårsrummen, men jag är skeptisk till om det togs några zoner, i alla fall inte på allvar.
På det positiva kontot, vi försökte, vi fick lite spons (utan större krusiduller va?) och vuxna på orten vet att det finns något som kallas Turf. Kanske går det sparka igång igen när vädret blir lite mer frestande för gemene man?

Dacop och LarsAgne får gärna fylla på!!!
Dacop wrote:Som RedWulfR skriver så var det inga större svårigheter att finna sponsorer, vi fick uppenbarligen god genomslagskraft på tidningsartikeln (många "jag undrade vad ni höll på med där jämt, nu fattar jag...) och över huvud taget bra respons för att vi försökte åstadkomma något, men det genererade väldigt få nya spelare. Av allt vi gjorde vill jag påstå att följande blev fel:

1. Sidan för anmälningar och topplista gjordes inte särskilt väl. (mitt misstag)
2. Vi missade att få med "Outdoor Addiction" i tidningsartikeln. (någon misslyckades att hitta appen på Google Play)
3. Vi tryckte inte tillräckligt på att Turf är för alla - hela tiden. Inte bara ungdomar på sportlovet.

Kul att höra! Lite mer reklam så kanske några fler börjar i vår/sommar? :)
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Tycker det vore lämpligt att bygga ut Nässjö en aning för att sätta lite bättre snurr på turfandet. Mina förslag fokuserar mest på förtätning i nuläget, att expandera österut vore inte fel men det är svårt att hitta några lämpliga ytor för zoner. Norrhaga får man se som en kompromiss men en liten beta på vägen (till Skansstreet) i uppförsbacken vore inte fel.

http://goo.gl/maps/GIRmT

Varsågod! Bara att välja och vraka bland förslagen. :D
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Småländska Höglandet

Post by Cee »

Dacop wrote:Tycker det vore lämpligt att bygga ut Nässjö en aning för att sätta lite bättre snurr på turfandet. Mina förslag fokuserar mest på förtätning i nuläget, att expandera österut vore inte fel men det är svårt att hitta några lämpliga ytor för zoner. Norrhaga får man se som en kompromiss men en liten beta på vägen (till Skansstreet) i uppförsbacken vore inte fel.

http://goo.gl/maps/GIRmT

Varsågod! Bara att välja och vraka bland förslagen. :D
I några sekunder så trodde jag faktiskt att du menade en fysisk expansion och förtätning av samhället Nässjö :lol:

Skulle man inte kunna lägga 4 zoner mellan Nässjö, Eksjö, Vetlanda och Sävsjö för att uppmuntra till lite mer transport mellan städerna? Bodafors kanske kan vara en anhalt mellan Nässjö och Sävsjö tex? Det tar ju inte jättelång tid med bil mellan någon av städerna där. Kanske inte tränar bort något bukfläsk men det kan ju ändå öka aktiviteten, atrahera mer spelare och på sikt kanske generera ytterligare zoner på det sättet?
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Cee wrote:
Dacop wrote:Tycker det vore lämpligt att bygga ut Nässjö en aning för att sätta lite bättre snurr på turfandet. Mina förslag fokuserar mest på förtätning i nuläget, att expandera österut vore inte fel men det är svårt att hitta några lämpliga ytor för zoner. Norrhaga får man se som en kompromiss men en liten beta på vägen (till Skansstreet) i uppförsbacken vore inte fel.

http://goo.gl/maps/GIRmT

Varsågod! Bara att välja och vraka bland förslagen. :D
I några sekunder så trodde jag faktiskt att du menade en fysisk expansion och förtätning av samhället Nässjö :lol:

Skulle man inte kunna lägga 4 zoner mellan Nässjö, Eksjö, Vetlanda och Sävsjö för att uppmuntra till lite mer transport mellan städerna? Bodafors kanske kan vara en anhalt mellan Nässjö och Sävsjö tex? Det tar ju inte jättelång tid med bil mellan någon av städerna där. Kanske inte tränar bort något bukfläsk men det kan ju ändå öka aktiviteten, atrahera mer spelare och på sikt kanske generera ytterligare zoner på det sättet?
Haha, orten i sig borde gallras lite för att lämna plats till bättre zoner.

Ganska tveksam till att några zoner mellan tätorterna skulle bidra nåt nämnvärt till aktiviteten även om Bodafors och Landsbro borde få ett par prova-på-zoner eftersom det verkar finnas intresse för Turf där. Vet att RedWulfR lobbat för zoner i Bodafors tidigare och i Landsbro händer det att man ser både nya uppstarter och etablerade turfare på besök men utan zoner att ta.

*Edit: Lade till citat samt andra stycket text.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Ber våra kära zonutläggare ta en kik på orterna på höglandet, särskilt Aneby och Forserum men även det som nämnts tidigare i tråden. Nog finns det utrymme för lite prova-på här och var samt lite påfyllnad i Nässjö.

Passar på att lägga upp en bild från gamla vattentornet i Eksjö. Orten är redan riktigt väl utbyggd med zoner men man förstår förslagen när man sett tornet.

Image
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
LarsAgne
Posts: 14
Joined: 28 Apr 2012 17:16
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by LarsAgne »

Tack Blabert, generös som alltid. Kunde inte motstå ett vattentorn? :)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Småländska Höglandet

Post by Blabert »

LarsAgne wrote:Tack Blabert, generös som alltid. Kunde inte motstå ett vattentorn? :)
Mja, vattentorn är väl Tomtebloss fetisch.. Själv är jag lite småbesatt av kyrkozoner. Men det där gamla tornet var ju lite för fint för att inte ha en zon bredvid sig :-)

Tapatalked from my Xperia Z
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Småländska Höglandet

Post by tomtebloss »

Mmmm... vattentorn... *grrglll*
Post Reply

Return to “Jönköping”