Var anmäler man fuskande?

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
SysGhost
Country: Sweden

Var anmäler man fuskande?

Post by SysGhost »

Efter att ha försökt ge mig på lite "turfande" i vintras samt i våras, så gav jag upp.
Anledningen var att zoner återtogs av helt "osynliga" spelare titt som tätt.
Jag upptäckte inde detta först, men efter ett tag blev jag lite fundersam på några spelare som inte bara var extremt aktiva, utan vissa är även extremt snabba. T.ex ta sig från Gullmarsplan till Farsta Centrum under minuten.

Jag kunde också stå, offline, och bevaka en zon, och se zonen bli tagen av dessa osynliga spelare. Inte en levande själ inom kilometers avstånd, men ändå så förlorar jag zonen ifråga. Underligt. Mycket underligt. Först så tänkte jag attt det bara var någon engångsdetalj. Men det visar sig att jag stötte på detta ofta och mycket. Speciellt nattetid.

Så min fråga är, innan jag ger upp för gott, är: Var anmäler man fuskare? och hur gör jag för att samla bevis? Jag gissar att det inte räcker med att jag bara påstår att så är fallet.

Fuskande inom Farsta/Södra Stockholm är tydligen vanligt. Speciellt nattetid.
Blabert
Zonemaker

Re: Sv: Var anmäler man fuskande?

Post by Blabert »

Redigerade din post en aning.. För att svara på din fråga så anmäler du fuskare till utvecklarna, antingen Drassen eller Simon via pm här. Drassen är ute på vift så skicka fuskarnas nick till Simon tillsammans med ungefärliga tidpunkter när de fuskat. De kontrolleras och bannas direkt om det visar sig att de inte turfat som man ska.

Tapatalked from my Xperia Z
Image
SysGhost

Re: Var anmäler man fuskande?

Post by SysGhost »

Jag funderade på att återuppta Turfandet, därav att jag ställde frågan.
Det verkar som om de spelare jag ertappat som "osynliga" är omhändertagna.
Men när jag stöter på fler, så vet jag nu hur jag skall gå tillväga. Tack.

Fundering: Anmälan av medspelare via applikationen kanske vore en idé? (Om det inte redan finns) När en medspelare har flera "anmälningar" från flera oberoende håll på sig, så flaggas denne för en "utredning".
Det skulle inte bara behöva vara för fuskande, utan andra regelbrott och/eller otrevligheter.
Har nämligen även snubblat över en otrevlig turfare som bad mig dra åt #¤%&/() när jag försökte ta en zon. Men det är en annan historia för en annan tråd.
Blabert
Zonemaker

Post by Blabert »

Visst vore det smidigt att kunna rapportera fuskare och otrevliga turfare direkt i appen, förmodligen måste något sånt till om det fortsätter att bli fler som turfar. Än så länge är det dock ganska ovanligt med både fusk och otrevligheter tack och lov.

Klart du ska återuppta turfandet förresten! Så stor inverkan har inte fuskare trots allt, även om det känns tråkigt när man själv blir utsatt. De trevliga och icke fuskande väger helt klart upp om du frågar mig :-)

Tapatalked from my Xperia Z
Image
LoneDog

Re: Var anmäler man fuskande?

Post by LoneDog »

Riktigt jävla patetiskt att fuska i Turf...
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
GuteLappen

Post by GuteLappen »

LoneDog wrote:Riktigt jävla patetiskt att fuska i Turf...
+1
Kan det liknas med att man sätter en stegräknare på sin hund och släpper ut denne i någon timme då man själv ligger på sofflocket, för att sedan skryta och visa upp stegräknaren för någon?
Man lurar väl bara sig själv med att fuska, plus att man retar upp de legitima Turfarna.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
Post Reply

Return to “Allmänt”