Stimulera att ha GPS på

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by Isengrim »

Samma pris på dom så då kan man lika gärna ta den större. Kör själv med den större och kan hålla med om kablarna och bytt mot en riktig kabel.

4½h får jag ut på min S2a med det större orginalbatteriet... Aldrig kört slut på det stora batteriepacket än.
User avatar
Rickshaw
Posts: 51
Joined: 07 Oct 2012 23:43
Country: Sweden
Location: Solberga, Stockholm, Sweden

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by Rickshaw »

Var ett tag sedan jag var inne i den här tråden, men nog verkar det vara en övervikt med synpunkter att man på något sätt (tydligare än 5 futtiga sekunders bonus) ska stimulera "GPS-on". Jag har egentligen inget nytt förslag, men jag håller med om att man skulle kunna ha en "trappa" med ökande bonus efter viss tidsintervall (el visst antal zoner) och att kortare(några sekunders) av/på med GPS inte ska belasta bonusen. Kanske man också kan överväga en GPS-bonus som ger en högre TP vid zontagning. Jag hävdar att spelet blir roligare och ärligare om "alla ser alla" och man kan då göra taktiska förflyttningar och vägval grundat på den information man har om motspelarnas position och riktning. Att köra med "GPS-on" är att "bjuda på sig själv" och det bör premieras på ett sätt som ger tydliga fördelar både i tagningstid och poäng gentemot de som väljer att turfa "dolt".
Rickshaw the guard of Prästaparken
User avatar
TriggerHappy
Posts: 7
Joined: 07 Jul 2013 17:50
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by TriggerHappy »

Ett enkelt sätt vore att har man ingen gps-bonus har man heller ingen blocktid.
Då försvinner problemet med spökturfare och som bonus kan par turfa tillsammans.
En begränsning måste dok byggas in så inte två turfare ställer sig på en 185 zon och växeltar den.
(det här är igentligen Kaninmages förslag han tänkte 15 minuter jag ändra det till 0)
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by Dacop »

TriggerHappy wrote:Ett enkelt sätt vore att har man ingen gps-bonus har man heller ingen blocktid.
Då försvinner problemet med spökturfare och som bonus kan par turfa tillsammans.
En begränsning måste dok byggas in så inte två turfare ställer sig på en 185 zon och växeltar den.
(det här är igentligen Kaninmages förslag han tänkte 15 minuter jag ändra det till 0)
Tycker det här förslaget lutar alldeles för hårt mot att straffa ett beteende istället för att stimulera. Det finns fortfarande turfare som måste starta om GPS ofta för att det ska hänga med.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”