Jönköping - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by MadMajk »

Wallen wrote:Tackar Blabert :)

Jag irriterade mig på Ekhagenchurch igår och gav efter 5 minuter upp att ta zonen. Problemet var att gps studsade iväg så fort jag närmade mig kyrkan. Asfalten närmast är GC väg så det finns plats att utöka zonen en del.
Och så skickar jag med en gräsmattezon som jag verkligen vill ha kvar på gräsmattan men aningen förstorad så att kanterna på zonen går fram till GC asfalt.

https://mapsengine.google.com/map/edit? ... Bdmvx6T8Dk
Den befintliga zonen är justerad då den initialt var/blev en bilzon,i mitt tycke inget fel på zonen i dagsläget. Klart att gps studsar hejvilt i vissa zoner,skall alla dessa justeras finns inte tid över för annat.
MadMajk SJTD
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by Wallen »

MadMajk wrote: Den befintliga zonen är justerad då den initialt var/blev en bilzon,i mitt tycke inget fel på zonen i dagsläget. Klart att gps studsar hejvilt i vissa zoner,skall alla dessa justeras finns inte tid över för annat.
Jag kan ta att gps strular men när man på 5 minuter inte lyckas få in gubben i zonen mer än några hundradelar av en sekund med en telefon som sällan har problem med gps i andra zoner och detta har upprepats i samma zon på motsvarande sätt då tycker jag zonen behöver moddas.
LarsAgne
Posts: 14
Joined: 28 Apr 2012 17:16
Country: Sweden

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by LarsAgne »

STENVIDSTOCK, Stockaryd är ännu gul, var där men tappade uppkopplingen,Tele2, 100m ifrån. Ligger nu i norra kanten av en mosse och kan flyttas till södra för där hade jag kontakt.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by Blabert »

LarsAgne wrote:STENVIDSTOCK, Stockaryd är ännu gul, var där men tappade uppkopplingen,Tele2, 100m ifrån. Ligger nu i norra kanten av en mosse och kan flyttas till södra för där hade jag kontakt.
Blev det bättre så tro?
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by Blabert »

Wallen wrote:Tackar Blabert :)

Jag irriterade mig på Ekhagenchurch igår och gav efter 5 minuter upp att ta zonen. Problemet var att gps studsade iväg så fort jag närmade mig kyrkan. Asfalten närmast är GC väg så det finns plats att utöka zonen en del.
Och så skickar jag med en gräsmattezon som jag verkligen vill ha kvar på gräsmattan men aningen förstorad så att kanterna på zonen går fram till GC asfalt.

https://mapsengine.google.com/map/edit? ... Bdmvx6T8Dk
Så då.. Nästa felanmälan på EkhagenChurch resulterar i flytt, den zonen borde uppnått maxantalet modifieringar vid det här laget.. ;-)
Image
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by Toubkal »

Ebbezone ligger mitt i ett område med brännässlor och hala stenar i en slänt. Risken för att halka och stuka fossingen är uppenbar. Dessutom är GPS-täckningen sådär. Kanske därför den ofta är gul långt in i omgången.Tycker att zonen borde flyttas till gångbron över ån något hundratal meter längre västerut.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by Wallen »

Toubkal wrote:Ebbezone ligger mitt i ett område med brännässlor och hala stenar i en slänt. Risken för att halka och stuka fossingen är uppenbar. Dessutom är GPS-täckningen sådär. Kanske därför den ofta är gul långt in i omgången.Tycker att zonen borde flyttas till gångbron över ån något hundratal meter längre västerut.
Har du besökt zonen nyligen? För den flyttades ju tidigare i år så att du nu kan ta den från stigen som går ned till kraftstationen och vad jag vet skall det gå ta zonen hyfsat lätt där. Att den sen inte ligger på någon naturlig rutt för att ta den vid en cykelrunda utan att behöva kämpa röven av sig i backarna och t.o.m. leda/bära cykeln en bit vid zonen är en annan fråga...

Jag håller dock med om att gångbron över fallet är en fin plats för en zon och den skulle binda ihop Slottsvillan med arbetarbacken samt Ebbes.
Donkiwin
Posts: 26
Joined: 22 Oct 2012 15:01
Country: Sweden

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by Donkiwin »

Wallen wrote:
Toubkal wrote:Ebbezone ligger mitt i ett område med brännässlor och hala stenar i en slänt. Risken för att halka och stuka fossingen är uppenbar. Dessutom är GPS-täckningen sådär. Kanske därför den ofta är gul långt in i omgången.Tycker att zonen borde flyttas till gångbron över ån något hundratal meter längre västerut.
Har du besökt zonen nyligen? För den flyttades ju tidigare i år så att du nu kan ta den från stigen som går ned till kraftstationen och vad jag vet skall det gå ta zonen hyfsat lätt där. Att den sen inte ligger på någon naturlig rutt för att ta den vid en cykelrunda utan att behöva kämpa röven av sig i backarna och t.o.m. leda/bära cykeln en bit vid zonen är en annan fråga...

Jag håller dock med om att gångbron över fallet är en fin plats för en zon och den skulle binda ihop Slottsvillan med arbetarbacken samt Ebbes.
Annars går det att flytta den mellan fabriksmuseet och själva fallet. Fast då hamnar den kanske för nära "slottsvillan" iaf fågelvägen. Ska man flytta sig imellan blir väl avståndet tillräckligt
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by Toubkal »

Nej, hade missat att den redan blivit flyttad. Finns ju en ny z längre ner längs vandringsleden så man kan ju ta den om man vandrar längs ån. Ligger den den på gångbron ökar ju iofs den minimala chansen att man drar ner från egnahem och sen upp igen mot vattentornet, men det känns som lite för omständigt så den får ofta vara.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by Blabert »

Så kontentan är att den ligger ok..?
Image
Locked

Return to “Jönköping”