Bedrifter genererar spelfördelar

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Bedrifter genererar spelfördelar

Post by Jimo »

Kämpa, kämpa och till slut får du superkrafter. Ja kanske, men ännu inte i Turf.

Jag föreslår att man inför fördelar som spelare kan "spela sig till". Riktiga turfbedrifter belönas i dagsläget med medalj men man får inte fler medaljer när man gör om samma bedrift. Jag föreslår att man inför tidsbegränsade spelfördelar som spelare belönas med efter att ha utfört specifika bedrifter.

Exempel:
200 zoner under 24 timmar ger spelaren möjlighet att dölja sin turfgubbe under 24 timmar.
För var 100:de zon spelaren tar under omgången ökar blocken med 1 minut.
300 zoner under 24 timmar gör spelaren immun mot andra spelares block under 5 dagar.
Spelaren tar zoner i tio regioner och får 11 sekunders take over i sin hemmaregion under resten av omgången.
En spelare tar 40 zoner på en timme och blockar dessa zoner i 6 timmar.

Haka inte upp er på ovanstående förslag utan tänk på idén som sådan, vad tror ni om den?
Last edited by Jimo on 10 Aug 2013 09:41, edited 1 time in total.
User avatar
Wettis
Posts: 50
Joined: 14 Aug 2012 22:06
Country: Sweden
Contact:

Re: Superkrafter

Post by Wettis »

300 zoner under 24 timmar gör spelaren immun mot andra spelares block under 5 dagar
Hehe....jag skulle turfa ihjäl mig :lol:
Jost
Posts: 10
Joined: 13 Apr 2012 11:46
Country: Sweden

Re: Bedrifter genererar spelfördelar

Post by Jost »

Tror risken finns att regelverket blir för komplicerat och svårt för nybörjare.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Bedrifter genererar spelfördelar

Post by Jimo »

Jo, så låt det bara gälla för och påverka spelare med rank över tex 20.
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Bedrifter genererar spelfördelar

Post by Velocipedryttaren »

Aktivblock :-)
Har man tagit 10z en dag så kan man aktivt blocka en zon där blocktiden gått ut genom att stå i en zon man äger, så fort man lämna zonen släpper blocken igen. Skulle ge en ny dimension till spelet, även nybörjare får en riktig chans att jävlas lite med oss som kört ett bra tag :-)
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Bedrifter genererar spelfördelar

Post by StarDust »

Ja, det vore kul. Skulle skapa kontakt med andra spelare; i framtiden får man upp zone blocked så man kollar på mobilen och kontrollerar när blocktiden går ut bara för att se att ägaren solar bredvid dig. Jag tycker dock att det alltid ska gälla, inte bara om man tagit ett visst antal zoner.

Sent from my GT-I9295
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
speedmaster100
Posts: 76
Joined: 19 Feb 2012 19:52
Country: Sweden
Location: See the "green" map ;)

Re: Bedrifter genererar spelfördelar

Post by speedmaster100 »

Jost wrote:Tror risken finns att regelverket blir för komplicerat och svårt för nybörjare.
Jag håller med, det ska vara enkelt att "komma in" i spelet.

Generellt sett så gillar jag tanken på att man ska gynnas av bedrifter, men jag är lite skeptisk till att det ska "drabba" andra spelare.
Visst blir motspelare på något sätt alltid drabbad då det är en tävling, men vad jag menar är att extraordinära bedrifter skulle kunna generera någon form av bonus i poäng eller kortare takeovertime och inte minskade/ökade blocktider eller "stealth".
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Bedrifter genererar spelfördelar

Post by Jimo »

Jag åker gärna på en stealth käftsmäll under en begränsad tid (en diskussion i sig). Jag kommer troligen vilja ge igen :-)
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”