Session tävlingar

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

embeoo
Zonemaker
Posts: 822
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Session tävlingar

Post by embeoo »

Senare? Svårt att komma ifrån jobbet och vara redo att turfa redan då. Men å andra sidan vet jag inte om jag kan och vill på måndag så kan ju bli vad det blir också :)
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Session tävlingar

Post by Jimo »

Klockan sex var mest en referens till manic monday.
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Session tävlingar

Post by SaLa »

Intressant!
jagduvi
Posts: 174
Joined: 13 Jun 2012 14:20
Country: Sweden

Re: Session tävlingar

Post by jagduvi »

Detta går ju att fixa med API:erna, det är ju bara att skapa en sida med de som vill tävla, sätt en starttid och en sluttid. Hämta ut vilka poäng användarna har när rundan startat och spara undan det. Hämta sedan resultat när rundan är slut.

Man kan ju även då göra en tabell över ställningen i realtid.

/j
Turf Divisions - Spela Turf i seriespel. http://turfdivisions.se/
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Session tävlingar

Post by Jimo »

Det är en variant och det positiva är att det skulle kunna sköta sig självt. Jag antar att man kan ha en efterspelsperiod där man bara räknar in PPH. Jag tror på ett sådant moment för att spelare som inte är TurfLordar ska lockas att deltaga, vilket lätt blir fallet om man bara räknar takes.

Exempel: Sidan startar tävlingen "per automatik" varje måndag klockan 18. Klockan 20 avslutas tävlingen och därefter läggs endast PPH till spelarens tävlingpoäng. Klockan 24 fastställs resultatet och det genereras topplistor för regionen och nationen för den måndagens tävling samt en All-time high lista.

jagduvi: Jag vet att du har många projekt du kodar på men är du intresserad av att hjälpa till att koda detta så iden blir verklighet?
jagduvi
Posts: 174
Joined: 13 Jun 2012 14:20
Country: Sweden

Re: Session tävlingar

Post by jagduvi »

Jimo: har inte tid just nu, så jag lägger det i lådan tills vidare.
Turf Divisions - Spela Turf i seriespel. http://turfdivisions.se/
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Session tävlingar

Post by Jimo »

Någon annan kodknackare som har tid och lust? :-)
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Session tävlingar

Post by Jimo »

Och här dog det hela lite... :-(

Jag kom på att man skulle kunna anordna den här sortens tävling med andra färdmedel än cykel, som tex löpning, inlines, rullstol, skateboard, bil, moped, rodelbräda osv...
äppelgran
Posts: 19
Joined: 19 Jul 2012 21:08
Country: Sweden

Re: Session tävlingar

Post by äppelgran »

Har det testats i manuell-version med warded sessions än? :-)

En fråga, måste man (om man startar på samma plats) komma tillbaka till den platsen inom utsatt tid. Och om man inte är tillbaka så skulle man kunna få avdrag 1 poäng per sekund eller liknande. En del multisport och vissa orienteringstävlingar fungerar på det sättet och det ger en extra dimension till det så att man inte bara kan kötta rakt fram i två timmar. Och så blir det mer socialt att träffas efteråt.

Det verkar ju inte allt för svårbyggt tycker jag.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Session tävlingar

Post by Jimo »

Ska försöka få till stånd ett test i Västerås. Vi har Turföl på onsdag så då kan jag checka av intresset. Om det faller väl ut, vilket det borde göra, behöver jag hjälp av någon som kan bygga en websida kring det (likt Lagturfen och seriespelet).
Post Reply

Return to “Allmänt”