Västmanland - Förslagstråden

Moderator: Zonemakers

Lillklippan
Posts: 66
Joined: 23 Jul 2013 20:22
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Lillklippan »

Optimus wrote: Några av de som spelar hårt har själva sagt att om det skulle bli några motionsslingor utanför Västerås så skulle de inte köra lika hårt inne i stan. Men om det är sant eller ej vet jag dock inte...
Jag får väl hoppas på att inga iPhone-användare i vårt län upptäcker appen, för då blir det ospelbart för oss som inte har möjlighet att vara ute på dagtid och nätter...
Du sammanfattad det ganska bra det jag ville få fram. Jag ser fram emot att zonmakarna börjar titta på stråk runt staden och med anknytning mot de närliggande orterna i första hand.
Som du ju också antyder gällande den nära förestående iPhone introduktionen så kommer det nog att bli lite jobbigt med alla eventuellt nya turfare eller annars kommer man att misslyckas med introduktionen eftersom de nya iPhone-användarna kommer att prova på och sedan tappa lusten p.g.a. den hårda konkurrensen.

Sedan håller jag med dig i högsta grad detta om att det är lite svårt att ha ett liv utanför Turf i denna staden så som det är nu. Man har ju ganska lite möjlighet att konkurera med zoner nu efter sommaren när man har arbete att tänka på också. Jag har lite svårt att förstå hur man även nu efter semestern kan turfa mer eller mindre dygnet runt. Man har man inge annat liv så...
Däremot kommer det att just ställa till med problem för iPhone-användarna eftersom de inte är helt frälsta från början och därför riskerar att tappa lusten ganska snabbt.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Jimo »

Sätt upp en topplista, dela ut poäng och tävlingen är igång. Kul, visst, men vardagsturfandet sker inte på samma villkor. Därför vore det kul att oftare se andra spelformer i Turfen. Jag har tidigare föreslagit att man kan tävla i "Längsta innehavet av besvärliga zoner", "Sessiontävling", ha fler lokala eventtävlingar (på fjärden när isen lagt sig tex) och så vidare. Det har varit svårt att få turfare att engagera sig i att arrangera. Nåväl...angående fler zoner instämmer jag med tidigare skribenter, lägg dem utanför tätorten.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by StarDust »

Optimus wrote:Jag tycker att det är lite trist när man ibland knappt får en enda zon på vägen hem från jobbet för att alla trängs och slåss om de zoner som ligger hyggligt centralt.
Missförstå mig inte, men min teori är att ni kanske anser att det är jättetrångt i stan främst när ni åker till och från jobbet/skolan, och så är det ju självklart. Jag påstår inte att aktiviteten är död efter dessa tider men kanske avsevärt lugnare och mer hanterbart med nuvarande antal zoner.

Är det skäl för att bygga fler zoner då eller kanske acceptera läget i rusningstid eller är det kanske dags att ändra spelet så att när det är många spelare på en liten yta så övergår spelet till happy hour mode med reducerad blocktid? Kanske en happy hour mode på vardagar mellan 06-09 och 15-18?

Är Västerås lika fullständigt ohanterbart under helgerna som under rusningstider eller är det ett par snäpp lugnare? Man får ha i åtanke att spelet ska inte enbart vara för när man tar sig till och från jobbet utan är ju en tävling som ska främja dygnet runt turfande (så är det upplagt nu iaf).

Sent from my GT-I9295
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by StarDust »

Jo och en sak till. Jag är inte emot zonstråk utanför stan, det kan tänkas komma en och annan sådan i framtiden.

Sent from my GT-I9295
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Lillklippan
Posts: 66
Joined: 23 Jul 2013 20:22
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Lillklippan »

StarDust wrote:Jo och en sak till. Jag är inte emot zonstråk utanför stan, det kan tänkas komma en och annan sådan i framtiden.

Sent from my GT-I9295
Jag ser fram emot det. Jag har slut på förslag i appen men man kan ju ge lite tips som man kommer på vartefter i denna tråd hoppas jag eller i den andra tråden som jag skapat som behandlar just zoner utanför tätorterna. Det kan ju vara intressant med lite mer platser utanför tätorterna.

Jag är skälv lite av utsikts/historie nörd av platser så jag hoppas kunna komma med fler sådana förslag när jag kommer på dem.

Tycke det har varit bra med sådana zoner i Västerås omgivningen eftersom jag upptäckt lite nya utsikter och historiska platser som jag inte skälv noterat eller känt till och ändå är jag infödd. Så tack för de upplevelserna och hoppas att jag kan bidraga med några sådana platser skälv.
User avatar
ezGenesis
Posts: 47
Joined: 23 May 2012 13:20
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by ezGenesis »

Intressanta diskussioner... Jag har många recept, men vet inte om jag längre orkar prata om dem...

Tycker det vore kul om TC bestämde tydliga riktlinjer som de publicerar, över vad som styr antalet zoner... Med så många spelare som det är nu och den upp och nedgång det kan innebära mellan hög och låg säsong, så ställer jag mig inte alls främmande inför att zoner kan komma och försvinna... Men tycker det är viktigt att man tar fram 2-3 statistiska kriterier som reglerar detta, som folk ser och förstår. Den skillnad det är mellan regionerna nu förtar spelet lite, då möjligheten till att jämföra sig med andra regioner är lite blasé. Topp 3 i Sverige ligger oftast på mellan 60 och 70% i tp. I västerås top 3 ligger vi oftast 70 till 85% i tp, och det oavsett om man de oavsett om det är nattugglor. Samtidigt ligget tp på mellan 15-30% lägre här än många andra regioner.

Detta resulterar i att västmanlänningar får röra sig upp mot 50% mer för att hålla jämna steg med toppen... Samma fenomen finns även i Östergötland, Umeå och Uppsala, men det som särskiljer Västmanland med dessa regioner är att vi fa..n aldrig har låg säsong... Det sker aldrig någon återhämtning i TP, och det gör det i ALLA andra regioner...

Jaja, jag hoppas att TC finner en lösning... Antagits för crewtjänst förut, men då hade jag hunnit somna efter 2 månaders väntan... :)

Lycka till!
Image
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Isengrim »

ezGenesis, du har gjort ett stort fel i ditt antagande. Det att ni skulle behöva köra 50% ner för samma poäng. Det var ju nån för ett tag sen skrev om folk som hade tagit sjukt många beavers. Vill minnas att det var västeråsare att det handlade om. Själv hade jag vid det tillfället hunnit med 4 beavers totalt. Det låter helt enkelt som ni har väldigt tätt mellan zonerna och på den tiden ni tar 5 zoner tar jag två, bara att jag kanske får ihop till 7 pph och ni 45pph och ändå har ni fått ihop mer TP på samma tid.

Kanske är det så att zonerna i Västerås ligger för tätt och lätt och ni därför får så låg TP. Ta bort 1/3 och lägg dom utanför stan så skall ni se att TPn åker upp.

Rekommenderar att ni läser det här inlägget och gärna kommer med egen statistik på hur det är hos er: http://forum.turfgame.com/viewtopic.php ... =10#p29452

Men helt klart är att TC borde vara lite mer öppen med diskussioner och riktlinjer när det gäller Turfs framtid, zoner och annat.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by SunYour »

Vv flytta ut diskussionerna till en annan tråd som inte handlar om (zon)förslag som rör Västerås
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by SunYour »

Och just det, önskar att MiddlePark görs om på samma sätt som Dubbelfyris nu när de grävt upp huvudutfarten från zonen och total sabbat alla chanser till att göra en vessla... Eller som jag föreslog tidigare, gör som StångYin och StångYang, en zon på vardera sidan ån!
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
ezGenesis
Posts: 47
Joined: 23 May 2012 13:20
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by ezGenesis »

Middlepark måste flyttas...
Image
Post Reply

Return to “Västmanland”