[REQ] Seriespel

Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Byggaren: Nehe!!? :-) Jag syftade på "jagduvi" och över vilken kanal som jag lättast att får kontakt med snubben. Känns inte som att det är forat...

Knegge: Har TBIT en poäng som vanligt? :-)
jagduvi
Posts: 174
Joined: 13 Jun 2012 14:20
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by jagduvi »

Jimo wrote:Byggaren: Nehe!!? :-) Jag syftade på "jagduvi" och över vilken kanal som jag lättast att får kontakt med snubben. Känns inte som att det är forat...

Knegge: Har TBIT en poäng som vanligt? :-)
Ok snubben får du lättast tag på jagduvi79_gmail.com :)

Och ja TBIT har en poäng med api för round-avslut.

/j

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 2
Turf Divisions - Spela Turf i seriespel. http://turfdivisions.se/
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

Aha, bra att det finns rounds via API v4. Lite knepigt att jag måste konvertera allt till json innan det går att implementera.
Image
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: [REQ] Seriespel

Post by TBIT »

knegge wrote:Aha, bra att det finns rounds via API v4. Lite knepigt att jag måste konvertera allt till json innan det går att implementera.
Du kan ju blanda API-versionerna också, tills du behöver fler saker från v4.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
jagduvi
Posts: 174
Joined: 13 Jun 2012 14:20
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by jagduvi »

TBIT wrote:
knegge wrote:Aha, bra att det finns rounds via API v4. Lite knepigt att jag måste konvertera allt till json innan det går att implementera.
Du kan ju blanda API-versionerna också, tills du behöver fler saker från v4.
Ja, det är inga problem att använda olika api versioner.

Jag har dock löst rundavslut genom att helt enkelt lagt upp årets rundor i Task Scheduler så slipper jag sköta pollen mot api:et vilket kan skapa en osäkerhrt om något på min eller deras sida går ner.

/j

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 2
Turf Divisions - Spela Turf i seriespel. http://turfdivisions.se/
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: [REQ] Seriespel

Post by farbrorP »

Jag kommer inte ihåg om jag läst något om det och hittar ingenting, men jag är nyfiken på hur man placeras i de olika grupperna inom division 3 när man kommer med i seriespelet?
User avatar
DIProgan
Posts: 693
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: [REQ] Seriespel

Post by DIProgan »

farbrorP wrote:Jag kommer inte ihåg om jag läst något om det och hittar ingenting, men jag är nyfiken på hur man placeras i de olika grupperna inom division 3 när man kommer med i seriespelet?
+1
Running the third-party project https://turfbridge.com
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Jag har fördelat ut spelarna efter den genomförda omgångens poäng med tanken att få så jämna serier som möjligt. Det är alltså en blandning av min bedömning (storturfare, mellanturfare, liten turfare) och slumpmässighet. Hade placeringen skett efter en formel hade det möjligen tvingat fram "orättvisa" serier. farbrorP har lagt ned mycket turftid och kommer inte flyttas upp trots 153000 poäng (förutsatt att BuS tar en zon). Det är således inte troligt att hen till nästa omgång får tTurf och k_tjing i sin serie. Dessa två kommer inte heller hamna i samma serie.

Så ser det ut just nu. Förövrigt har jagduvi och jag kontakt och när han är klar med sitt projekt är det fullt tänkbart att seriespelet läggs över där. Det innebär en helt automatiserad motor och därmed ett större seriespel med div4 och kanske div5.
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: [REQ] Seriespel

Post by farbrorP »

Tack, det blir spännande att se vad man får för motståndare nästa runda då. Hade ju aningens otur den här gången... eller nåt. :)
User avatar
DIProgan
Posts: 693
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: [REQ] Seriespel

Post by DIProgan »

Har bråttom o se de nya grupperna juu, skynna skynna! :D
Running the third-party project https://turfbridge.com
Post Reply

Return to “Tredje Part”