Team "Vi som turfar till fots"

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
User avatar
DIProgan
Posts: 693
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Team "Vi som gåturfar"

Post by DIProgan »

LoneDog wrote:
DIProgan wrote:Få crew/SunYour att sätta 100 zoner i Stenungsund så lovar jag att inte åka någonstans.
Kanske om du skapar en custom maps med färdiga zoner och namn så gör det lite lättare än att "Få crew/SunYour att sätta 100 zoner".

Men det är väl lättare att hitta på ursäkter som ovan?
Nu tycker jag du ska sluta babbla snart. Jag har aldrig påstått att jag tycker det är fel att använda bil, buss eller vad som för att åka mellan städer bara inom och "skämtar" du med mig är det varken roligt eller i samklang med din signatur om brutal ärlighet.

Jag tycker det är lika ointressant att spela turf med mig själv som vem som helst om det är vad du föreslår. Klarar du inte av att jag ogillar bilturf så som jag beskrivit det inom städer eller vad är det med dig.
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Team "Vi som gåturfar"

Post by farbrorP »

Jag vet att det här också är off topic men nyss i chatten ville du ju ha en gräns för hur långt man fick ta sig på en session. Talar med dubbla tungor? ;)
User avatar
DIProgan
Posts: 693
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Team "Vi som gåturfar"

Post by DIProgan »

Jag tycker inte en session innehåller bilfärd eller bussfärd Då är det två olika sessioner i mina ögon. Det är konstigt för att?
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: Team "Vi som gåturfar"

Post by bubblan »

Resultat septemberomgången. Grattis till medaljörerna DIProgan, bubblan och joddlaren!

Team score: 731093, Average score: 29243, PPH: 274, Zones: 99, Members: 25

Name Score PPH Zones
DIProgan 124822 70 37
bubblan 110128 25 9
joddlaren 102629 11 4
pancosmic 73304 29 8
elena 63527 23 6
Pjotr666 49509 48 18
Lillatanten 32829 0 0
Slatan 26319 16 6
Yenx 26067 0 0
FreezemanWalk 25868 35 7
bazinga 23682 0 0
mortuus 15950 6 1
darkMatter 12065 3 1
miwer 11834 5 1
MrWc 10946 0 0
mammannelie 8860 3 1
Lindentide 7474 0 0
darkshippo 4377 0 0
qbert 903 0 0
Image
HappyF
Zonemaker
Posts: 295
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Team "Vi som gåturfar"

Post by HappyF »

DIProgan wrote:Jag tycker inte en session innehåller bilfärd eller bussfärd Då är det två olika sessioner i mina ögon. Det är konstigt för att?
Jag förstår inte riktigt vad det spelar för roll om det är en eller två sessioner? En session är ju mer för att du ska kunna följa dina egna rundor. Det finns ju inga medaljer eller annan statistik som baseras på sessioner, förutom möjligtvis (vet inte hur den räknas ut) siffran "Turf distance" och det är ju bara en siffra.
User avatar
DIProgan
Posts: 693
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Team "Vi som gåturfar"

Post by DIProgan »

Jo för om jag tagit en zon innan jag påbörjat en resa till ett annat område och sedan en efter resan som inte tagit en timme så blir många av de intressanta data som samlas in felaktiga. Jag sägs ha turfat för långt avstånd, för lång tid och sägs ha hållt högre fart än jag gjort osv.

Sessioner är intressant för att se om en viss plats är bra poängmässigt m.m. Men de här tagna zonerna innan man rest iväg ställer till det med datan.

Man måste använda allt man kan för att slåss mot cyklisterna liksom ;)
Running the third-party project https://turfbridge.com
HappyF
Zonemaker
Posts: 295
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Team "Vi som gåturfar"

Post by HappyF »

DIProgan wrote:Jo för om jag tagit en zon innan jag påbörjat en resa till ett annat område och sedan en efter resan som inte tagit en timme så blir många av de intressanta data som samlas in felaktiga. Jag sägs ha turfat för långt avstånd, för lång tid och sägs ha hållt högre fart än jag gjort osv.

Sessioner är intressant för att se om en viss plats är bra poängmässigt m.m. Men de här tagna zonerna innan man rest iväg ställer till det med datan.

Man måste använda allt man kan för att slåss mot cyklisterna liksom ;)
Så det är bara för din egen planering menar du? Dina sessioner är bara gå-sessioner och då måste vi andra anpassa oss efter det? Vad tycker du skulle vara lagom avstånd mellan två zoner för att de ska ingå i samma session?

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 4
User avatar
DIProgan
Posts: 693
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Team "Vi som gåturfar"

Post by DIProgan »

Det finns väl fler än jag som åker till andra ställen eller? Max 1.5 mil låter som det borde göra de flesta nöjd eller cyklar du ofta de avstånden utan att ta zoner? Om inget annat kunde det va en konfiguration "long distance turfer" på/av
Running the third-party project https://turfbridge.com
HappyF
Zonemaker
Posts: 295
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Team "Vi som gåturfar"

Post by HappyF »

DIProgan wrote:Det finns väl fler än jag som åker till andra ställen eller? Max 1.5 mil låter som det borde göra de flesta nöjd eller cyklar du ofta de avstånden utan att ta zoner? Om inget annat kunde det va en konfiguration "long distance turfer" på/av
Nej, jag cyklar inte så långt mellan zonerna, men tycker för min egen del att det var kul att se hur länge jag kunde hålla sessionen levande när jag var på semester med barnen genom att stanna på väl utvalda ställen. Det gjorde resan roligare för både mig och barnen.

+1 på att kunna välja "long distance turfer" eftersom alla turfar olika.
User avatar
RIProG
Posts: 17
Joined: 01 Oct 2013 09:59
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Team "Vi som gåturfar"

Post by RIProG »

Hade gärna hakat på i gruppen, men sidan säger av någon anledning att jag inte är reggad på turfgame.com. Hjälp?! Vet att man skall använda sig av sin gmail, det är den jag reggat här på forumet. Har jag lyckats regga en annan på själva turf-sidan, och hur kan man isåfall ändra den?
Post Reply

Return to “Allmänt”