"Zone taken" men inte det inte! (helt ny här)

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
cinclus
Posts: 10
Joined: 04 Oct 2013 21:23
Country: Sweden

"Zone taken" men inte det inte! (helt ny här)

Post by cinclus »

Helt ny inom detta och kör appen på android (HTC Desire S).

Installerade och minsann så låg det en zon ett stenkast bort. Gick ut och ställde mig. Lite hattande GPS (gubbe) men det är ju bara en smartfån så det är ju väntat. Lite diff mot satellitbilden också men det är ju pckså rimligt efts jorden är rund och koordinatsystemen många.

Men så drar stapeln igång med grönt och når max, "Zone taken - please hold". Jodå. Åsså svartnar skärmen. Jag aktiverar den och stapeln är grön. Väntar. Backar. Ingen grön zon inte. Faktiskt inga zoner alls.

Trixar med omstart att appen. Omstart av telefonen. Nix.

Gör även en ominstallation när jag kommit in.

Nu idag testar jag igen. Exakt samma sak, zonen hinner precis bli tagen men så slocknar skärmen (efts jag har den inställde på 1 minut). Kanske det beror på att skärmen släcks och låses? Har ändrat den inställningen i turfsinställningspanel. Hann inte testa efter det.

Är detta kända problem? Dels att det hänger sig om skärmen slockan, fastän det är i läget "Zone taken". Dels att zonerna är helt väck när man startar programmet. Väntade i fem minuter ena gången. Gjorde omstarter.

Ska se om det funkar imorgon nu när turf får hålla skärmen igång!
Last edited by cinclus on 04 Oct 2013 22:46, edited 1 time in total.
User avatar
KingOfTheSlope
Posts: 18
Joined: 10 Feb 2013 15:44
Country: Sweden

Re: "Zone taken" men inte det inte! (helt ny här)

Post by KingOfTheSlope »

Det har hänt mig också när jag haft problem med datatrafiken. Dålig täckning eller så har telefonen bråkat. I det senare fallet så har det löst med omstart iofs.
User avatar
sovtruten
Posts: 14
Joined: 12 Jun 2013 23:56
Country: Sweden

Re: "Zone taken" men inte det inte! (helt ny här)

Post by sovtruten »

jag har haft det där problemet när jag antingen haft wifi igång och åkt in och ut ur nåns nätverk eller när jag haft riktigt risigt mobilt internet...
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: "Zone taken" men inte det inte! (helt ny här)

Post by Blabert »

Uppkopplingen spelar väldigt stor roll, antingen kan den spökat eller så kan det vara den milda överbelastningen av Turfservrarna denna vecka.. Ett tips är att stänga ned processen helt, gå till inställningar - appar (program) - Turf - framtvinga avslutning. Prova sen igen.

Tapatalked from my Xperia Z
Image
User avatar
cinclus
Posts: 10
Joined: 04 Oct 2013 21:23
Country: Sweden

Re: "Zone taken" men inte det inte! (helt ny här)

Post by cinclus »

sovtruten wrote:jag har haft det där problemet när jag antingen haft wifi igång och åkt in och ut ur nåns nätverk eller när jag haft riktigt risigt mobilt internet...
Ha! Där har vi nog boven. Glömde slå av det när jag gick hemifrån...
User avatar
cinclus
Posts: 10
Joined: 04 Oct 2013 21:23
Country: Sweden

Re: "Zone taken" men inte det inte! (helt ny här)

Post by cinclus »

KingOfTheSlope wrote:Det har hänt mig också när jag haft problem med datatrafiken. Dålig täckning eller så har telefonen bråkat. I det senare fallet så har det löst med omstart iofs.
...för jag hade okej mobiltäckning!
User avatar
cinclus
Posts: 10
Joined: 04 Oct 2013 21:23
Country: Sweden

Re:

Post by cinclus »

Blabert wrote:Uppkopplingen spelar väldigt stor roll, antingen kan den spökat eller så kan det vara den milda överbelastningen av Turfservrarna denna vecka.. Ett tips är att stänga ned processen helt, gå till inställningar - appar (program) - Turf - framtvinga avslutning. Prova sen igen.

Tapatalked from my Xperia Z
Noterat!
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: "Zone taken" men inte det inte! (helt ny här)

Post by SunYour »

Vill även puffa för donationsmedaljerna. Ju fler vi blir desto mer får servrarna att göra, och för att undvika överbelastning måste servrarna uppgraderas allt eftersom...
Detta är ju inte gratis, och donationerna går till stor del till att betala för serverkapaciteten

Och så får man ju en stilig medal att lägga till samlingen! :-)

Lycka till med turfandet! Trägen vinner!

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 4
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
cinclus
Posts: 10
Joined: 04 Oct 2013 21:23
Country: Sweden

Re: "Zone taken" men inte det inte! (helt ny här)

Post by cinclus »

Nähäpp.

Inne. Får inga zoner om jag inte slår på wifi. Men mottagningen är inte 3G, bara H och inte alla staplar.

Ute. Slagit av wi-fi. Har alla staplar. Står i zonen och får "Zone taken - please hold" (skärmen igång) men sedan händer inget. Står kvar i zonen ca 5 minuter. Nix. Inte grön zon. Mäh!

Lördag är det nog hårt belastat på servern gissar jag men i torsdags kväll? Fast då kan det ha varit att jag inte stängde av wi-fi.

Får sponsra till ny server och återkomma om någon månad... ;)
User avatar
cinclus
Posts: 10
Joined: 04 Oct 2013 21:23
Country: Sweden

Re: "Zone taken" men inte det inte! (helt ny här)

Post by cinclus »

Hörde just fårn en som haft samma problem i en annan del av landet. Då var det en viss zon som krånglade men andra zoner gick bra att ta. Bör man alltså felanmäla zoner...? :?:
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”