Tullinge

Moderator: Zonemakers

User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Tullinge

Post by Isengrim »

Det har ju varit rätt bra trafik på den stackars ensamma zonen i Tullinge http://turfgame.com/map/Nibblezone och det verkar ju finnas iaf två turfare där som slåss om den, läge att ge dom nån till? Rosenturf brukar oxå ta sig http://turfgame.com/map/Tollbridge så nån zon därimellan?
psargren

Re: Tullinge

Post by psargren »

Ja, Tullinge är verkligen en katastrof i nuläget. Om man, som mig, bor i norra Tullinge, så har man en ensam zon att vlja på typ. Eller så får man gå en halvtimma för att komma till nästa.
Vad som behövs är alltså fler zoner.

Jag skulle vilja se:
* Ett par zoner i norra centrala Tullinge Parkstad, som binder samman Dubbelfel / Flemingsberg med Powerpass / näset mot Alby. Detta skulle bygga en fin turfled mellan Alby och Flemingsberg, samt ge oss i Tullinge två vägar att turfa oss ut ur orten.

* I andra hand hade det varit fint med en led som bygger ihop Tullinge med Tumba. Vi har ju redan Sumpen, en fin zon som dock sällan besöks för att den ligger för avigt till. Det som behövs är alltså ett litet stråk av zoner, från Sumpen längs vattnet / cykelleden till Tumba. Samt någon zon i eller strax väster om Tullinge Parkhem, som gör att man kan turfa sig från Tumba över Tullinge upp till Alby.

Då har vi i princip en sjysst "ring" av zoner och tätorter runt Tullingesjön, som man cykla runt, och som sitter ihop med Flemingsberg och över mot Huddinge C.

Detta är genomtänkta förslag som skulle öppna upp nya turfleder som skulle gynna hela Botkyrka, och jag hoppas att de kommer att förverkligas på sikt. Jag kommer att lägga ut mina förlslag i enlighet med detta, och tror nog säkert att det finns andra som lägger förslag också.

Over and Out, Psargren
LAN

Re: Tullinge

Post by LAN »

Hej!
Tack för nya zoner i Tullinge. Tror aktiviteten har ökat här nu.
Gärna fler zoner i trädgårdsstaden och på Rikstenssidan.
Otroligt roligt spel, tack!
Psargren

Re: Tullinge

Post by Psargren »

Tack för alla nya zoner, jag och Lan har nog testat att ta en runda med alla nya zoner i Tullinge! Nu känns det som att det finns en hel del att ta i Tullinge, och att det bildas ett naturligt stråk av zoner upp mot Flemingsberg :=)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Tullinge

Post by SunYour »

Kul att höra!

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 4
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Lan.

Re: Tullinge

Post by Lan. »

Hej!
Kan man önska zoner här på sidan någonstans? Alltså exakt placering? Jag turfar med iphone o kan inte önska zoner än så länge.

Och mycket vill ha mer :)

Ännu flera zoner i Tullinge hoppas jag på....
;)
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Tullinge

Post by tomtebloss »

Vi har ingen specifik funktion byggd för det här på hemsidan. Det kan ju vara en idé annars.

Tills vidare får du ta en skärmdump från någon karta eller så och rita in zonerna och spara om och sedan visa här. Alternativt rita in zonerna i google eller dylikt och sedan länka till.
Rosenturf
Posts: 3
Joined: 19 Feb 2013 20:34
Country: Sweden

Re: Tullinge

Post by Rosenturf »

Tackar för alla nya zoner här! Har inte varit så aktiv på ett tag, men nu känns det roligt att turfa runt här i närområdet igen! :D
Lan1

Re: Tullinge

Post by Lan1 »

Hej psargren och andra tullingevänner.
Ska vi inte vara lite "giriga" o önska fler roliga zoner i Tullinge? Jag har Iphone, o har lite svårare att önska, men hoppas på hjälp :)
Jag skulle önska några fler zoner borta vid hembygden, vallmodammen, trädgårdsstaden, så att man kan cykla runt.
Gärna också nån fler mot Brantbrink den är lite ensam där?
Vad tycker ni?
Lan1

Re: Tullinge

Post by Lan1 »

Hur lägger jag in en bild här? Har kartbilder, men vet inte hur jag sätter hit dem.
Post Reply

Return to “Stockholm”