Mitt förslag gick i grunden ut på att inte "förstöra" dessa aspekter. Se nedan -Blabert wrote:Saker som skulle förstöras om takeovertiden togs bort:
Tävlingsmomentet när man möter en annan turfare med kortare eller längre to - tid i en zon.
Tävlingsmomentet, där man genom sänkt to-tid kan förbättra tex sin bävertid.
Incitament att ranka upp, då man får lägre to-tid ju högre rank man har och därmed bättre förutsättningar i ovan nämnda scenarion.
Alla tre orsakerna jag nämner är i mitt tycke, tom var för sig viktigare än:
Saker som skulle bli bättre utan takeovertid:
Löpturfare skulle bli gladare.
Tapatalked from my Xperia Z
"Mitt förslag är att det räcker att "tagga" en zon genom att passera in i den. Sedan räknas ens takeovertid ner tills dess att zonen är din, men med skillnaden att du inte längre behöver vara fysiskt närvarande i zonen för att detta ska fungera. Om det skulle komma in en annan spelare i zonen du har taggat under denna tid och den spelarens takeovertid är lägre än den tid som återstår för att zonen skulle ha blivit din på riktigt så börjar tiden istället räknas ned för den spelaren. På det här viset behåller ni fördelarna med att gå upp i nivå samtidigt som en spelare kan välja att hoppa över de ofrivilliga stoppen längs turfrundan."
Dvs. man taggar zonen och då börjar tiden ticka ned mot en takeover. Då kvarstår incitament att ranka upp för att kunna förbättra sina tider samt tävlingsmomentet om man möter en annan turfare i zonen samtidigt som många löp (och cykelturfare för den delen) blir gladare och kan kombinera Turf med en träningsrunda.
Det är just för att jag verkligen gillar turf men har svårt att kombinera den med "riktig" träning som jag så gärna skulle se en sådan här förändring. Det skulle även gynna spelet och utvecklaren i och med att de skulle nå en bredare målgrupp.