Revisit 23h eller 24h?

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
User avatar
turfing
Posts: 122
Joined: 17 Sep 2012 20:58
Country: Sweden

Revisit 23h eller 24h?

Post by turfing »

Jag har vid några tillfällen när jag försökt göra en revisit råkat ut för att det inte går trots att det gått 23h utan det krävs 24h. Jag är inte bortskämd med att kunna göra revisits ;-) så jag undrar om någon mer råkat ut för det?
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Revisit 23h eller 24h?

Post by Dacop »

Från att du tar zonen till första revisit är det 23 timmar, sen måste du vänta 24 till nästa revisit är möjlig.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Revisit 23h eller 24h?

Post by Velocipedryttaren »

Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Revisit 23h eller 24h?

Post by Thunell »

Dacop har rätt.

Wikin har typ rätt, men den är ju inte fullständig då den bara tar upp "första" revisiten...

Edit: gör du din andra revisit i följd på samma zon får du vänta 24 timmar, var det på din första revisit av zonen har någon bugg dykt upp
User avatar
turfing
Posts: 122
Joined: 17 Sep 2012 20:58
Country: Sweden

Re: Revisit 23h eller 24h?

Post by turfing »

Men då borde den här zonen varit möjlig att göra revisit på nu. Skärmbilden är från idag (11/11).

Rundan på Warded.
Lambozone.png
Lambozone.png (38.33 KiB) Viewed 3531 times
LambozoneRevisistable.png
LambozoneRevisistable.png (921.41 KiB) Viewed 3531 times
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Revisit 23h eller 24h?

Post by TBIT »

Jag tror det är en bugg. Var vänlig felrapportera på http://issues.turfgame.com/

Så vitt jag vet är tanken är att man ska kunna ta om zonen vid ungefär samma klockslag varje dag, men det är 23h och inte 24h för att man ska kunna vara upp till en timme tidigare på dagen än tiden på dagen när man tog zonen första gången.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Revisit 23h eller 24h?

Post by SunYour »

Mm, en ganska gammal envis bugg som funnits långt innan issuewebben fanns till, annars borde den redan vara med där kan man ju tycka :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
gurano
Posts: 5
Joined: 24 Sep 2013 18:36
Country: Sweden

Re: Revisit 23h eller 24h?

Post by gurano »

Man skulle ju kunna börja med att ställa klockan som anger när en takeover sker. Klickar man på en zon, i webbläsaren, som någon precis tagit och hovrar muspekaren över "Latest takeover" ser man att den går en timme efter. Och när vi hade sommartid gick den två timmar efter. Buggen är dock redan rapporterad i http://issues.turfgame.com/view/423
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Revisit 23h eller 24h?

Post by SunYour »

gurano wrote:Man skulle ju kunna börja med att ställa klockan som anger när en takeover sker. Klickar man på en zon, i webbläsaren, som någon precis tagit och hovrar muspekaren över "Latest takeover" ser man att den går en timme efter. Och när vi hade sommartid gick den två timmar efter. Buggen är dock redan rapporterad i http://issues.turfgame.com/view/423
Tiden som visas är angiven i UTC-tid som man kan säga är detsamma som GMT, dvs inte påverkas av när på året det är. UTC/GMT har alltid normaltid ("vintertid") medan vi i Sverige antingen har CET (Central European Time) under vinterhalvåret som är UTC +1 timme, eller CEST (där det extra s'et står för Summer) som är UTC +2 timmar.

Därför betraktas tiden som du refererar till, av oss svenskar, som antingen en eller två timmar 'fel'
Tiden är alltså UTC-tid och är för det mesta fel lokaltid förmde flesta på jorden :-)

Samma sak gäller för top today i dagsläget. Den nollställs vid midnatt UTC-tid. Warded däremot gårmefter svensk lokaltid.

Klockan behöver mao inte ställas, däremot finns det lite att fundera över vad gäller presentationen och hur det ska visas oavsett om man bor i Sverige eller Korea...

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 4
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
gurano
Posts: 5
Joined: 24 Sep 2013 18:36
Country: Sweden

Re: Revisit 23h eller 24h?

Post by gurano »

Ooops! Tänkte inte på det...
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”