Synligt/Osynligt

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Synligt/Osynligt

Post by Byggaren »

LoneDog wrote:Du får väl ta på dig en foliehatt, privatliv existerar inte längre när allting ska ligga på nätet.

Är nästan en hobby för mig att se hur mycket information jag kan få fram om folk (plockat fram på flera i turf).

Men du gav dig in på det självmant, ett spel som turf är ju inget solospel, man är ute bland folk och bättre vore istället för att bli "upprörd" är att ändra din psykiska inställning och bara gilla läget.

Blir det för jobbigt så är det bara att kliva av sadeln.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Tycker snarare att du Lonedog bör ändra din psykiska inställning och visa förståelse för att det finns människor som inte gillar att få negativ uppmärksamhet.
User avatar
LeiLar
Posts: 942
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Synligt/Osynligt

Post by LeiLar »

Byggaren wrote: Tycker snarare att du Lonedog bör ändra din psykiska inställning och visa förståelse för att det finns människor som inte gillar att få negativ uppmärksamhet.
Instämmer!
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
embeoo
Zonemaker
Posts: 822
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Synligt/Osynligt

Post by embeoo »

lonedog, du backar inte för något, men någon gång kan det kanske vara läge att fundera på vad du släpper ifrån dig för skit? Jag vet inte något om vad som har hänt i den här historien, men det framgår väl iallafall att det är något annat än att det är "folk" ute när det turfas? Även om du är en sån okänslig person finns det absolut ingen anledning att riva upp en månadsgammal tråd för att visa det.
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Synligt/Osynligt

Post by SaLa »

Jag tycker det är en viktig frågeställning.
Bara för att en spelar Turf behöver inte hela världen veta allt om en.
gurano
Posts: 5
Joined: 24 Sep 2013 18:36
Country: Sweden

Re: Synligt/Osynligt

Post by gurano »

Håller med om att integritetsfrågan är viktig. Tycker inte det är särskilt orimligt att man ska vara inloggad för att kunna se spelarnas profilsidor.
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Synligt/Osynligt

Post by Velocipedryttaren »

SaLa wrote:Jag tycker det är en viktig frågeställning.
Bara för att en spelar Turf behöver inte hela världen veta allt om en.
Svårt också att hitta en lösning när man tävlar mot varandra och jämför vad vi gör. Att allt inte ligger upp för den som inte är inloggad hjälper ju föga om någon vill kolla vad man gör, bara för den att skapa ett konto och följa ändå. Men jag ser inte mycket negativt i att bara totalpoäng syns för den som inte är inloggad.
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Synligt/Osynligt

Post by Drassen »

Viktig frågeställning och eventuellt en lagom och enkel lösning presenterad.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Synligt/Osynligt

Post by Isengrim »

Med ett aktivt turf-konto på mobilen och inloggning via det kontot så är ju personen inte helt anonym längre, tillräckligt för att avskräcka några iaf... sen kanske att man som oinloggad inte ser mer än kartan med röda och gula zoner men inte kan se vem som har respektive zon eller vilka som rör sig ute?
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Synligt/Osynligt

Post by LoneDog »

embeoo wrote:lonedog, du backar inte för något, men någon gång kan det kanske vara läge att fundera på vad du släpper ifrån dig för skit? Jag vet inte något om vad som har hänt i den här historien, men det framgår väl iallafall att det är något annat än att det är "folk" ute när det turfas? Även om du är en sån okänslig person finns det absolut ingen anledning att riva upp en månadsgammal tråd för att visa det.
Hade jag inte rivit upp den så hade kanske inte en lösning kommit fram.
Att folk är så naiva och tror man är anonym på internet men ärligt vill man vara det så måste man tänka på vad man skriver, heter osv. Är löjligt, skrattretande vad för information man kan få fram om man använder öppna gratis söktjänster om folk.
Gammal tråd? Såg ny ut i mobben, nackdel med tapatalk.
Men det är kul att du känner mig som "okänslig", skulle kalla det realistisk.
Klart tycker vi alla olika och det är väl tur det för utan det hade man inte fått framsteg.

Sen känner jag själv inte heller som du säger om "hela historien" men ville ändå få fram poängen, är man aktivt igång på nätet så måste man räkna med att folk kommer försöka leta/ta reda på en, så är det bara oavsett hur anonym man vill vara så kommer det vara svårt i spel som Turf. Men som nämts tidigare i tråden "bryr sig inte" är nog den bästa metoden. Men kan man inte låta bli att bry sig då får man det svårt ;)
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
Post Reply

Return to “Allmänt”