Småländska Höglandet

Moderator: Zonemakers

User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Inom kort kommer Stockaryds äldsta zoner ha över 1000 tagningar vardera. LarsAgne och jag kommer naturligtvis fira detta med en flaska Pommac och ett par kvadratmeter lasagne uppe vid StockarydBBQ. Efteråt vore det trevligt att kunna ta en rejäl turfrunda för att bränna lite kalorier, en runda som sträcker sig aningen längre än sex zoner...

http://goo.gl/maps/lA9wX
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Småländska Höglandet

Post by Blabert »

Dacop wrote:Inom kort kommer Stockaryds äldsta zoner ha över 1000 tagningar vardera. LarsAgne och jag kommer naturligtvis fira detta med en flaska Pommac och ett par kvadratmeter lasagne uppe vid StockarydBBQ. Efteråt vore det trevligt att kunna ta en rejäl turfrunda för att bränna lite kalorier, en runda som sträcker sig aningen längre än sex zoner...

http://goo.gl/maps/lA9wX
Jag antar att ni redan har pommacbubblor i näsorna för ett par zoner ligger över 1000 takes nu :-)

Återkom igen när ni har över 1000 takes på alla zoner ;-)
Image
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Blabert wrote:
Dacop wrote:Inom kort kommer Stockaryds äldsta zoner ha över 1000 tagningar vardera. LarsAgne och jag kommer naturligtvis fira detta med en flaska Pommac och ett par kvadratmeter lasagne uppe vid StockarydBBQ. Efteråt vore det trevligt att kunna ta en rejäl turfrunda för att bränna lite kalorier, en runda som sträcker sig aningen längre än sex zoner...

http://goo.gl/maps/lA9wX
Jag antar att ni redan har pommacbubblor i näsorna för ett par zoner ligger över 1000 takes nu :-)

Återkom igen när ni har över 1000 takes på alla zoner ;-)
Ojojoj... vi hörs om några år då!

Tack för zonerna. Mycket bättre än vi hade vågat hoppas på!
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
evis1
Posts: 3
Joined: 16 Dec 2012 16:32
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by evis1 »

Lagt lite zonförslag i Nässjö. En i ena änden av Björnbärsvägen, den nybyggda delen. Sen föreslog jag en bakom Wibe-stegar och en längst bort i Handskeryd (nästan vid skogskyrkogården). Hade nån idé om att man ska slippa fara upp och ner i så många backar men det spelar ju ingen roll hur man gör i Nässjö uppför blir det förr eller senare ;) Kul med den ökade aktiviteten i stan ! :D
LarsAgne
Posts: 14
Joined: 28 Apr 2012 17:16
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by LarsAgne »

evis1 wrote:Lagt lite zonförslag i Nässjö. En i ena änden av Björnbärsvägen, den nybyggda delen. Sen föreslog jag en bakom Wibe-stegar och en längst bort i Handskeryd (nästan vid skogskyrkogården). Hade nån idé om att man ska slippa fara upp och ner i så många backar men det spelar ju ingen roll hur man gör i Nässjö uppför blir det förr eller senare ;) Kul med den ökade aktiviteten i stan ! :D
Det är nog läge att bygga ut Nässjö med hög aktivitet och flera nya spelare. Tänker då på södra delen som har ett par givna hål att fylla ut. Har sett att det ligger förslag som kan användas, undvik helst vägen som går österut strax norr om kyrkogården, den går till krematoriet.
Skickar med ett helt ovidkömmande Hartmanncitat."Nu är han som en stirrig travhäst-han är ju kusk också."
christina2

Re: Småländska Höglandet

Post by christina2 »

evis1 wrote:Lagt lite zonförslag i Nässjö. En i ena änden av Björnbärsvägen, den nybyggda delen. Sen föreslog jag en bakom Wibe-stegar och en längst bort i Handskeryd (nästan vid skogskyrkogården). Hade nån idé om att man ska slippa fara upp och ner i så många backar men det spelar ju ingen roll hur man gör i Nässjö uppför blir det förr eller senare ;) Kul med den ökade aktiviteten i stan ! :D
Jag har lagt mina tre första förslag och ett är tyvärr samma som evis1 bakom wibe. Ett är på toppen av backen från Lövhult och en på andra sidan Handskerydssjön den nya badplatsen. Bra att det blir fler zoner och turfare. :)
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Småländska Höglandet

Post by Toubkal »

Snälle söte rare Blabert, aktiviteten har ju ökat en del sen ifånarna också kunde börja köra appen. Södra Eksjö och delar av Nässjö behöver ett par nya z så här till jul så både nya turfare och gamla får lite mer variation. Snart är det jul och vi har alla varit väldigt snälla i år. :)
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by dontotto »

Hej. Tänkte bara nämna att jag pushat lite Österbymo-folk att testa Turf. Österbymo tillhör som bekant inte Småland men eftersom det ligger så nära höglandet så rör sig dessa användare mycket i området. Hoppas det poppar upp förslag på zoner i Ömo då även en annan är där ibland och att det tar fart. Kan va bra för turfandet på höglandet!
Vindicator
Posts: 95
Joined: 08 Feb 2013 16:02
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Vindicator »

dontotto wrote:Hej. Tänkte bara nämna att jag pushat lite Österbymo-folk att testa Turf. Österbymo tillhör som bekant inte Småland men eftersom det ligger så nära höglandet så rör sig dessa användare mycket i området. Hoppas det poppar upp förslag på zoner i Ömo då även en annan är där ibland och att det tar fart. Kan va bra för turfandet på höglandet!
Men vad gör du i Österbymo, dontotto?? Du borde pusha lite TRANÅSbor att börja med Turf istället, för det är det vi behöver mest just nu. :)
Här är mina gamla turfreklamlappar som PDF (men uppdaterade för att även nämna Iphoneversionen) https://dl.dropboxusercontent.com/s/7xp ... tranas.pdf som man kan skriva ut och fästa på träd, lyktstolpar m.m.
Bra att ha om du någon gång vill ta Expandator-medaljen, plus att det förmodligen ger lite ökat intresse, i alla fall i anslutning till skolor och liknande. Men man får sätta dem så att vaktmästarna inte river ner dem innan någon hinner se dem.

Håller annars med om att någon zon eller två i Österbymo kunde vara trevligt. De har ju trots allt 900 invånare + en hel del i trakterna utanför samhället, och Aneby som har c:a 3300 st har ju fem zoner. Plus att det skulle fungera väldigt bra som en länk mellan andra zoner enligt "jag ska bara ta en zon till-principen". För då åker man kanske även vidare till Kisa, Eksjö eller Tranforest om man har zoner att ta i Österbymo mittemellan dessa, medan det är väldigt långt avstånd mellan dessa tre just nu.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Tack så mycket för klapparna! :)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Post Reply

Return to “Jönköping”