Västmanland - Förslagstråden

Moderator: Zonemakers

User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by SunYour »

Det skrivs inte mycket i den här tråden nu för tiden...

Tack för alla nya zoner som kom på julafton! Nu är jag hemma igen och ska ta en repa och plocka lite nytt :-) :-)

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 4
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by StarDust »

Det var så lite så. Hoppas det smakar.

Sent from my GT-I9295
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by SunYour »

Jorå. Bild från SnakeLake kommer, konstigt att jag inte fick zonmail på den... Fick inte ett enda zonmail av alla som kom... Hmm
Ligger högt uppe på en brant på ormberget...

Riktigt kul att det området fått lite nytt, behövs packas på med zoner för att locka folk då det tillhör ett av stans mer kuperade områden...

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 4
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by SunYour »

En ganska, nåja, bra illustration över var det verkligen saknas zoner längs E18s norra sida...
Image

Gulprickad cykelbana är också helt zonlös...

Nått att klura på inför nästa sväng med nya zoner nu när toobmeister råkade utgöra et bra liveexempel mitt i natten :-)

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 4
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Velocipedryttaren »

SunYour wrote:Det skrivs inte mycket i den här tråden nu för tiden...

Tack för alla nya zoner som kom på julafton! Nu är jag hemma igen och ska ta en repa och plocka lite nytt :-) :-)

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 4
Man tröttnat på att komma med förslag när responsen har varit väldigt låg från zonmakarna.

Men trevligt med nya zoner även om jag tycker att det var lite onödigt många bilzoner, men jag har bara tagit 20/50 julklapps zoner ännu.
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Velocipedryttaren »

Velocipedryttaren wrote:Några zonförslag till Virsbo (två turfare, noll zoner) och Ängelsberg ( noll trufare, två världsarv) googelemaps suger på dessa ställena men jag tror jag fick till det endå.
https://maps.google.se/maps/ms?msid=200 ... 8,0.110378
Bump.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by StarDust »

Då var det snart dags att överräcka ansvaret av Västmanland till någon annan. Tack för en härlig tid med er och hoppas ni fått några bra zoner!

Ja, tiden har varit härlig för mig, tro det eller ej. Ni har varit riktigt ivriga att få ut nya zoner överallt, där ni bor, där ni besöker och även ofta objektiva förslag där ni inte besöker. Mycket klagomål har funnits i den här tråden, att jag inte bygger där jag ska. Men titta tillbaka och tänk objektivt, visst har det dykt upp rätt zoner på rätt ställe? De kanske inte dök upp direkt men de är här nu! Det har varit en pina och en glädje att bygga zoner i ert län, pinan för att det var så jääkla många men glädjen att kunna se hur det växte och växte. Ni har lugnat er i forumet, det tycker jag är synd. Gör ett nytt krafttag nu och ge nästa zonmakare vad den tål!

Ni kommer nog inte längre ha en zonmakare under lika lång tid som nu, gott eller ont, det får ni avgöra.

Väl mött!

StarDust
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Velocipedryttaren »

Turf on StarDust :-)
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Jimo »

Blabert!

Välkommen. Som du ser behöver området mellan LugnZone och TribbleTibble (via Anundsheap) fler zoner. Området lockar både MTB och racer cyklister. Cykelklubben har sitt säte i området också. Det är både naturskönt och cykelvänligt och det finns fornminnen och liknande som gärna får hjälp av en zon för att få fler besök :-)

Området från flygplatsen och in mot stan samt ned mot Mälaren har bebyggts en del sen Google fotograferade. Jämfört med resten av tätorten känns detta område eftersatt och under de senaste 18 månaderna har området fått EN enda zon.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Blabert »

Tack. En hel dag fick jag i lugn och ro.. ;-) Ska inom kort börja kika lite mer ordentligt i denna forumdel, ska bli spännande!

Skickat från LG G2
Image
Post Reply

Return to “Västmanland”