Zoner i Åby/Jursla, Norrköping.

Moderator: Zonemakers

Berra54

Zoner i Åby/Jursla, Norrköping.

Post by Berra54 »

Åby/Jursla är en förort till Norrköping med totalt ca 10% av Norrköpings samlade befolkning. Där finns ännu inga zoner och det är ju lite tråkigt. Jag har lagt ett förslag till en zon vid infarten till Åby, på en liten lummig och allmän gräsyta svårtillgänglig med bil, lättare med cykel och till fots, den borde var ett bra första steg, namnförslaget är Åbyporten. Hur stor är chansen till nya zoner på ett sådant ställe som Åby/Jursla? Jag har sett att det finns fyra zoner i Lindö som är befolkningsmässigt en mycket svagare förort.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Zoner i Åby/Jursla, Norrköping.

Post by Blabert »

Berra54 wrote:Åby/Jursla är en förort till Norrköping med totalt ca 10% av Norrköpings samlade befolkning. Där finns ännu inga zoner och det är ju lite tråkigt. Jag har lagt ett förslag till en zon vid infarten till Åby, på en liten lummig och allmän gräsyta svårtillgänglig med bil, lättare med cykel och till fots, den borde var ett bra första steg, namnförslaget är Åbyporten. Hur stor är chansen till nya zoner på ett sådant ställe som Åby/Jursla? Jag har sett att det finns fyra zoner i Lindö som är befolkningsmässigt en mycket svagare förort.
Några stycken har ni att leka med nu :-)
Image
Berra54

Re: Zoner i Åby/Jursla, Norrköping.

Post by Berra54 »

Blabert wrote:
Berra54 wrote:Åby/Jursla är en förort till Norrköping med totalt ca 10% av Norrköpings samlade befolkning. Där finns ännu inga zoner och det är ju lite tråkigt. Jag har lagt ett förslag till en zon vid infarten till Åby, på en liten lummig och allmän gräsyta svårtillgänglig med bil, lättare med cykel och till fots, den borde var ett bra första steg, namnförslaget är Åbyporten. Hur stor är chansen till nya zoner på ett sådant ställe som Åby/Jursla? Jag har sett att det finns fyra zoner i Lindö som är befolkningsmässigt en mycket svagare förort.
Några stycken har ni att leka med nu :-)
Strålande! PillanZone blir en utmaning!
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Zoner i Åby/Jursla, Norrköping.

Post by TBIT »

Haha, en zon i Yxbacken...
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
bengalow
Posts: 4
Joined: 30 May 2013 17:45
Country: Sweden

Re: Zoner i Åby/Jursla, Norrköping.

Post by bengalow »

Skulle uppskatta lite fler zoner i Jursla/Åby. Det är ungefär en mil att cykla in till Norrköping för att turfa. Att ha några "hemma" skulle uppskattas. Jag skulle kunna lägga ett gäng förslag om det behövs.
T ex uppe vid Lillsjön där det rör sig mycket människor som ska ut och träna. Längst ner i början av Lillsjövägen finns en boulsbana. Där är en bra plats. Stora gräsplätten på Granvägen. Några exempel
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Zoner i Åby/Jursla, Norrköping.

Post by Blabert »

bengalow wrote:Skulle uppskatta lite fler zoner i Jursla/Åby. Det är ungefär en mil att cykla in till Norrköping för att turfa. Att ha några "hemma" skulle uppskattas. Jag skulle kunna lägga ett gäng förslag om det behövs.
T ex uppe vid Lillsjön där det rör sig mycket människor som ska ut och träna. Längst ner i början av Lillsjövägen finns en boulsbana. Där är en bra plats. Stora gräsplätten på Granvägen. Några exempel

Några nya, men tar gärna fler förslag!
Image
bengalow
Posts: 4
Joined: 30 May 2013 17:45
Country: Sweden

Re: Zoner i Åby/Jursla, Norrköping.

Post by bengalow »

Tack för zonerna. Perfekta att springa till.
Här är några fler förlsag.
Stora gräsplätten nedanför lekplatsen på Rullstensvägen.
Korsningen vid cykeltunneln mot tennishallen, efter stallet, under väg 56
Gräsmattan bakom busshållplatsen vid korsningen Jurslavägen/Heimdalsvägen
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Zoner i Åby/Jursla, Norrköping.

Post by Blabert »

bengalow wrote:Tack för zonerna. Perfekta att springa till.
Här är några fler förlsag.
Stora gräsplätten nedanför lekplatsen på Rullstensvägen.
Korsningen vid cykeltunneln mot tennishallen, efter stallet, under väg 56
Gräsmattan bakom busshållplatsen vid korsningen Jurslavägen/Heimdalsvägen
Tar gärna förslag på andra sidan stan också.. :-)
Image
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Zoner i Åby/Jursla, Norrköping.

Post by TBIT »

Jag kan fixa förslag i min gamla hood Skarphagen/Vilbergen/Ektorp om du vill?
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
amolinder6

Re: Zoner i Åby/Jursla, Norrköping.

Post by amolinder6 »

TBIT wrote:Jag kan fixa förslag i min gamla hood Skarphagen/Vilbergen/Ektorp om du vill?
Det vore väldigt uppskattat! Jag har gett mycket förslag via appen i vilbergen men tyvärr inte lyckats få igenom någon. Tycker om att turfa med hunden men hon uppskattar inte riktigt att lämna vilbergen med trevlig natur åt alla håll och små mysiga villa områden för att ta långpromenader inne i city med grå betong, asfalt o avgaser... så fram för mera turfzoner i Skarphagen/Vilbergen/Ektorp!!
Post Reply

Return to “Östergötland”