Värsta zonen?

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Värsta zonen?

Post by Fredrick »

Enkel tråd.
Vilken är Sveriges värsta zon? Svårast att ta etc.
Jag säger
LIGHTHOUSE, Borgholm.
-ej upplyst cykelväg fram till en 200 år gammal trägrind, 350 meters hoppande genom träsk, taggbuskar och annat skit innan det är dags att hoppa runt på isflak (vada i vatten?) för att kunna ta den.

Runner ups:
CALMBRIDGE, Kalmar
- Ta sig genom skog och förbi turisternas rastplats, över en ölandsbro i minatyr, genom ännu en skog och vidare ner till byggarbetares privata camping. Ständigt i motvind.

BORGYARD, Borgholm.
- Kämpigt att ta sig dit. Kämpigt att ta sig in.

STENSÖ ZONE, Kalmar.
- 3 km gytje-vandring/cyklande bland friluftsmänniskor som ej uppskattar konstigt klädda turfare. Dessutom motvind. Och gytja. Väl framme finns vilobänk, så där faller den som Sveriges värsta.

EDIT: Det gäller zoner man åtminstone försökt att ta. Antar att NORFINSWE (Treriksröset) är lagom svår, men jag själv har ju aldrig turfat längre norrut än Arlanda så...
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Värsta zonen?

Post by mortuus »

är inte dom på gotland längst upp och ner väldigt dryga att ta dom ligger väl inte så smidigt till..
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
huddingeNinjan
Posts: 15
Joined: 31 Dec 2010 15:49

Re: Värsta zonen?

Post by huddingeNinjan »

Castlezone:
innergården på slottet i stockholm. Kanske lätt att ta om man har kontakter på insidan eller om man kastar in mobilen och hoppas på att man hinner ta zonen innan vakterna skjuter sönder mobilen, men för en vanlig dödlig är den nästan omöjlig
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Värsta zonen?

Post by tomtebloss »

huddingeNinjan wrote:Castlezone:
innergården på slottet i stockholm. Kanske lätt att ta om man har kontakter på insidan eller om man kastar in mobilen och hoppas på att man hinner ta zonen innan vakterna skjuter sönder mobilen, men för en vanlig dödlig är den nästan omöjlig
Ja, just nu ja... eller så går man lungt in när det är öppet och säsong för det. Jag har tagit den zonen i sommras.
User avatar
dt94josa
Donator
Posts: 18
Joined: 20 May 2011 12:57

Re: Värsta zonen?

Post by dt94josa »

Där är väl en mitt på Hisingeleden i Göteborg? Går det ens att ta sig dit till fots och vad säger de andra bilarna om man stannar mitt på i en minut :-)
Image
Image ImageImageImageImage
User avatar
Zer0th
Donator
Posts: 20
Joined: 07 Feb 2011 08:49

Re: Värsta zonen?

Post by Zer0th »

dt94josa wrote:Där är väl en mitt på Hisingeleden i Göteborg? Går det ens att ta sig dit till fots och vad säger de andra bilarna om man stannar mitt på i en minut :-)
Det finns ju en cykelbana bredvid som täcks av zonen... :?
Image
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
Saidfun
Posts: 45
Joined: 13 Dec 2010 08:59
Country: Sweden

Re: Värsta zonen?

Post by Saidfun »

#Midzone ...
Image
HTC Magic | SonyEricsson Xperia Arc | SonyEricsson X10 mini |HTC Wildfire | Sony Xperia S |
Image
pehe
Posts: 19
Joined: 11 Jun 2011 17:17

Re: Värsta zonen?

Post by pehe »

Har man som jag ko-skräck så är inte detta vad man önskar sig mest i världen. Zonen ligger 10 meter in i hagen, ungefär halvvägs fram till korna, men vad gör man inte för 2 turf-poäng :evil:. Som tur är var korna mer intresserade av att äta rödklöver än av att äta mig idag.
Attachments
Dropzone i malmö 2011-07-11
Dropzone i malmö 2011-07-11
kozone_small.jpg (45.73 KiB) Viewed 3379 times
User avatar
Zipper
Posts: 21
Joined: 05 Jul 2011 13:20

Re: Värsta zonen?

Post by Zipper »

Yttre borggården mitt i natten är halvdan. Vakterna har ju stängt området där, jag lyckades tjöta med vakten (han började veva med armen och sa åt mig att lämna) så pass länge att zonen blev min. Men fan, sen tidigare erfarenhet vet jag att som VPL på slottet vill man inget hellre än att ropa ut patrullen..! :p
User avatar
ChiliBBQ
Posts: 58
Joined: 27 May 2011 21:59

Re: Värsta zonen?

Post by ChiliBBQ »

3. DjurparkZone - Zonen är fylld med skitkorvar från kanadagäss och man kan ana ett och annat grässtrå.

2. Guardzone - Vakter, cykelförbud, turister.. bahh.. Tas bäst efter 17 och före 24, allt annat är på egen risk.

1. Nytorg - En GPS-mardröm! Hatar denna zonen innerligt. Speciellt när det sitter folk där och man ränner runt runt..
Post Reply

Return to “Allmänt”