Jönköping och Huskvarna

Moderator: Zonemakers

Snödeldöken
Posts: 1
Joined: 08 Sep 2013 08:00
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Snödeldöken »

Som gåturfare i Öxnehaga skulle jag vara glad över 1-2 nya zoner här uppe. På en 1-2 h promenad lyckas man med 6 zoner. Inte särskild mycket och jag hinner inte gå 1-2 timmar varje dag efter jobbet. Det stämmer väl att Öxnhaga är ganska så tät befolkad, men hur många av dem är tuffare???
cornrocket
Posts: 34
Joined: 07 May 2012 20:05
Country: Sweden
Location: Jönköping/Stockholm

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by cornrocket »

Nu har jag sagt till issue om WaterSoccer och Elmia west att de flyttar dem en bit, elmia west till fotbollsplanen och water helt utanför inhängnaden hoppas ni alla håller med om detta :)
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MadMajk »

Jahaja, oktoberomgången lider mot sitt slut och Jönköpingsregionen har haft en riktigt bra aktivitet. Många nya namn på listan vilket är kanonkul och jag tycker nog att vi är värda ett gäng tillskott på zoner. Så som jag brukar säga,svep med trollspöet och låt det regna lite på oss. Denna gången har jag dock ett specifikt önskemål om att en zon placeras vid utgymmet på östra sidan av Munsjön eller möjligen på bron ett 100-tal meter söder om gymmet.

Tack för mig :P
MadMajk SJTD
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MadMajk »

Halloj

Nu är sista veckan inledd av omgång 41. Senast i raden att promota turf hittar man via länken http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5713962 ,en hel del nya har hittat appen sedan iphoneversionen släpptes och det är självklart glädjande. Man kan bara gissa att inslaget kommer att ge utdelning av nya entusiaster.

På tal om utdelning skulle det vara kul om vi blev bönhörda vad gäller tillskott av nya zoner. Jag har lagt 2 förlsag i Tenhult t.ex. och som vanligt vet jag att det finns mängder av förslag liggande. Nu hörde jag ett litet rykte om att Blabert var lite gramse på oss. Jag hoppas att det är övergående och de flesta av oss kommer att tacka som ödmjukast vid samma ögonblick som eventuella tillskott på turfkartan dyker upp.

Tack på förhand kompis :P
MadMajk SJTD
FreddanS
Posts: 12
Joined: 27 Feb 2013 19:43
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by FreddanS »

zoner samset
zoner samset
turf_samset.jpg (372.42 KiB) Viewed 3023 times
Jönköping växer och så även turfandet vilket senaste guldet till MadMajk är ett bevis på. Mycket kul tycker jag och nu tycker jag det är lämpligt med några nya zoner i den nya stadsdelen Samset som växer fram på de västra höjderna. Två gator(Villekullagatan och Saltkråkegatan) är byggda sedan några år och nu har vägar, cykelvägar, förskola och grundskola byggts vidare åt söder samtidigt som det börjar byggas nya kvarter av bostäder.

Jag vill därför föreslå att tre nya zoner placeras enligt min bild. Zonförslagen är markerade med rött. Det område som bebyggs nu är markerat med gult, nya gång/cykelvägar med blått och en ny bilväg med svart.

En zon där den nya gång/cykelvägen ansluter till Sveahäll med en bro. Jag har sedan tidigare lagt ett zonförslag "Riddarborgen" där, namnet kommer av vad platsen (en gammal husgrund intill) kallas. Detta är det östra förslaget på kartan.

Nästa zon placeras i andra änden av samma G/C-väg där den ansluter till Samset-områdets genomgående G/C-väg med en tunnel under vägen. Dessa vägar är ännu inte uppdaterade på Googles kartor men jag har varit på platsen och mätt in ett förslag i appen exakt så det ligger helt rätt. Förslaget heter "Samset" och är det södra på kartan.

Sista zonen placeras vid G/C-vägen precis mellan Villekullagatan och Saltkråkegatan. Jag lägger ett förslag där i eftermiddag och kallar det "Villekulla". Det är norra förslaget på kartan.

Med dessa tre zoner får vi tillsammans med de befintliga zonerna "GamlaKvarnen" och "NyaSveahäll" en mycket trevlig runda till fots eller på cykel som är helt bilfri och som på ett bra sätt kopplar ihop med flera andra befintliga "rundor" i stadens västra höjder.

Jag hoppas att Blabert och Co har möjlighet att göra en insats här, det vore verkligen toppen! :D

/Fredrik
Promenadturfare
Sunekantarel
Posts: 1
Joined: 07 Jan 2014 18:42
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Sunekantarel »

Ett bra förslag. Det är en trevlig runda kring nybyggda Samset och därtill ännu en backe som ska besegras:-)
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Wallen »

Kollade inte så noga om det passar med zoner men borde ju finnas någon bra plats...

http://www.bicycling.se/artiklar/mysiga ... m=facebook
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Dacop »

Vore fint med en zon mittemellan RockLake och RekrytZone för att binda samman lite. Placeras med fördel några meter vid sidan av cykelvägen för att hålla konceptet "varannan cykelzon, varannan smådjävlig" som verkar fungera bra runt Rocksjön. ;)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Toubkal »

Mmm, blir det en DD2 blir det nog just en gåzon, men de kan ju behövas de också.
Tror att Albmi också lagt ett förslag där.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Dacop »

Toubkal wrote:Mmm, blir det en DD2 blir det nog just en gåzon, men de kan ju behövas de också.
Tror att Albmi också lagt ett förslag där.
Fler dryga dungar behövs inte men gärna en zon lik RockZone där man i alla fall måste lämna cykelvägen för att få zonen.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Post Reply

Return to “Jönköping”