Zonförslag Västernorrland

Moderator: Zonemakers

Mourian
Posts: 17
Joined: 22 Nov 2013 18:07
Country: Sweden

Re: Zonförslag Västernorrland

Post by Mourian »

Jag tycker denna plats vore alldeles perfekt för en zon i Örnsköldsviks centrum. Eller vad tycker ni?
Och isåfall kasnke zonen kan heta. Meningar
Attachments
Meningar2.jpg
Meningar2.jpg (238.88 KiB) Viewed 3953 times
Meningar.jpg
Meningar.jpg (462.99 KiB) Viewed 3953 times
Mourian
Posts: 17
Joined: 22 Nov 2013 18:07
Country: Sweden

Re: Zonförslag Västernorrland

Post by Mourian »

Är det möjligt att ni skulle kunna sätta någon zon i Domsjö (Örnsköldsvik). Öviks största förort och där finns inte en enda zon.
Och Järved/bonäsund är också rätt stor stadsdel/förort utan zon.
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Zonförslag Västernorrland

Post by Jojje »

Vattenzon till Härnösand, Kramfors och Övik? De lär säkert komma på det inom snar framtid att de saknar
Bara en zon till
Mourian
Posts: 17
Joined: 22 Nov 2013 18:07
Country: Sweden

Re: Zonförslag Västernorrland

Post by Mourian »

I Övik fjärden och Veckefjärden finns massa båtar, Lomsjön en del båtmöjlighet, Höglandsjön inga båtmöjligheter. Hörnsjön är vattenreservat så där bör det nog sättas nån zon.

Rekommenderar alltså Höglandssjön. Där blir det mest utmaning att ta den :)
Mourian
Posts: 17
Joined: 22 Nov 2013 18:07
Country: Sweden

Re: Zonförslag Västernorrland

Post by Mourian »

Bästa förslaget till zon i Sund/Domsjö!
Fantastisk ful men funkar väl utmäkt som turfzon :)
Namn på zon: Wingman? Styggelsen? Eagleman?
Attachments
Wingman.jpg
Wingman.jpg (431.25 KiB) Viewed 3833 times
Wingman2.jpg
Wingman2.jpg (71.64 KiB) Viewed 3833 times
Wingman1.jpg
Wingman1.jpg (68.38 KiB) Viewed 3833 times
Mourian
Posts: 17
Joined: 22 Nov 2013 18:07
Country: Sweden

Re: Zonförslag Västernorrland

Post by Mourian »

Ytterligare ett zonförslag. Ett nytt konstverk av nån lokal konstnär.
Googles kartor är inte uppdaterade så den syns inte på där.
Namnförslag: Postzone, Cargozone, Cthulhuarm, Cthulhuzone.
Attachments
chtulhu3.jpg
chtulhu3.jpg (321.75 KiB) Viewed 3795 times
chtulhu2.jpg
chtulhu2.jpg (345.35 KiB) Viewed 3795 times
chtulhu.jpg
chtulhu.jpg (117.09 KiB) Viewed 3795 times
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zonförslag Västernorrland

Post by StarDust »

Då var det snart dags att överräcka ansvaret av Västernorrland till någon annan. Tack för en härlig tid med er och hoppas ni fått några bra zoner!

Med hjälp av crewmedlemmar som bor i länet och era egna förslag har jag förhoppningsvis lyckats pricka rätt på en massa intressanta besöksmål. I början var Sundsvall riktigt het med hög aktivitet och därför så fanns det många grundzoner. Sen så tröttnade några och aktiviteten sjönk, men nu ser jag att turfare dyker upp överallt i resten av länet vilket jag tycker är jättekul! Örnsköldsvik har till exempel exploderat med spelare och även andra orter, såväl som kringliggande byar runt Sundsvall! Mycket spännande!

Ni kommer nog inte längre ha en zonmakare under lika lång tid som nu, gott eller ont, det får ni avgöra.

Väl mött!

StarDust
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Mourian
Posts: 17
Joined: 22 Nov 2013 18:07
Country: Sweden

Re: Zonförslag Västernorrland

Post by Mourian »

Tack så mycket för den här tiden! Och tack för gensvaret på mina förslag!
Last edited by Mourian on 28 Feb 2014 19:29, edited 1 time in total.
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Zonförslag Västernorrland

Post by SaLa »

StarDust wrote:Då var det snart dags att överräcka ansvaret av Västernorrland till någon annan. Tack för en härlig tid med er och hoppas ni fått några bra zoner!

Med hjälp av crewmedlemmar som bor i länet och era egna förslag har jag förhoppningsvis lyckats pricka rätt på en massa intressanta besöksmål. I början var Sundsvall riktigt het med hög aktivitet och därför så fanns det många grundzoner. Sen så tröttnade några och aktiviteten sjönk, men nu ser jag att turfare dyker upp överallt i resten av länet vilket jag tycker är jättekul! Örnsköldsvik har till exempel exploderat med spelare och även andra orter, såväl som kringliggande byar runt Sundsvall! Mycket spännande!

Ni kommer nog inte längre ha en zonmakare under lika lång tid som nu, gott eller ont, det får ni avgöra.

Väl mött!

StarDust

Tack för din långa tid och uppbyggnad av Västernorrland, StarDust!
Mourian
Posts: 17
Joined: 22 Nov 2013 18:07
Country: Sweden

Re: Zonförslag Västernorrland

Post by Mourian »

Har talat med nåra andra turfare i Örnsköldsvik och vi kom fram att vi gärna vill ha flera zoner runt Arnäsvall, Svartby och runt höglandsjön om det vore möjligt. Övik är fanastiskt kuperad stad och runt nyss nämnda området är relativt platt och fina cykelvägar. Runt Höglandsjön går även Öviks mest populära jogging/vandrar stig.

edit: Och jag har en jobbkollega som frågat om ni kan lägga en Zon(er) i Bjästa! :)
Post Reply

Return to “Västernorrland”