Kungsängen / Brunna

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Marcuzo

Kungsängen / Brunna

Post by Marcuzo »

Hej
Är nybliven Turfare (ny sedan igår). Bor i Kungsängen och inser att det finns mkt få Zoner där. Jag har också förstått att det inte går att ge förslag på nya zoner på iPhone heller utan att man får skriva här.

Ska försöka tänka ut några bra zoner när jag turfat mer men finns det någon som vet hur man kan "lyfta Kungsängen" så att det kommer fler Zoner där? Nu känns det som att det räcker att gå lite närmare Stockholm så vimlar det av Zoner men just i Kungsängen är det mycket ont om Zoner.

Är det någon man kan "lobbya för" (person) eller är det kanske det jag gör just nu i detta forum?

Marcus
Last edited by Dacop on 28 Mar 2014 16:06, edited 1 time in total.
Reason: Renamed topic
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by StarDust »

Det är väl det du gör nu och här som många andra men kort sagt så ökar zonantalet med aktivitet. Att sätta upp lappar i ditt område är ett smart sätt. Sätter du upp Turflappar efter specifika mått och typ, finns instruktioner i forumet, så kan du till slut få en medalj för det (25 st i A4 format).
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Marcuzo.

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Marcuzo. »

Säkert en fullständig slump men idag kom helt plötsligt två nya zoner i Kungsängen = superroligt!

Att sätta upp lappar - var ska jag sätta upp dessa? Eller är det för att nya ska komma in i Turfandet? Var hittar jag lapparna?

Har även förstått att det finns möjlighet att föreslå nya zoner direkt på Android men att detta inte funkar än för iPhone. Ska se till att göra det the old fashioned way med hjälp av kamera och GPS-koordinater. Finns några mycket fina ställen, bland annat runt Lillsjön här i Kungsängen (även vattentornet vid Norrboda är klockrent!)
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by StarDust »

http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?t=171

Där har du en del o läsa ikapp. Man kan anta att de senare affischerna är de mer aktuella.

Sent from my GT-I9295
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Marcuzo..

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Marcuzo.. »

Fantastiskt vilken utveckling i Kungsängen! Fyra nya zoner enbart idag! Som ett gyllene zonregn!!! Stort stort tack!
Marcuzo
Posts: 51
Joined: 27 Feb 2014 07:04
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Marcuzo »

Edit: FEM nya zoner i Kungsängen. Stort tack för vem det än är som har fixat detta. Finns naturligtvis fortfarande mycket att göra:

1. Bör koppla ihop Kallhäll med Kungsängen så att eventuella turfare i Järfälla orkar dra sig ända upp hit. För inbitna racecyklister är ju Upplands-Bro fantastiskt att cykla i from april. Då vore det bra att koppla ihop Kallhäll- Kungsängen men även Kungsängen med Bro och Bro med Bålsta. Behövs inte många Zoner men några mellan dessa ställen så att man "sugs" till nya områden.

2. Vore också bra med zoner i Brunnadelen av Kungsängen. Idag ligger alla Zoner väster om E18 vilket egentligen betyder halva Kungsängen. Finns ingen alls öster om E18. Något för framtiden.

3. Vår fantastiska Lillsjön och Örnässjön i Kungsängen bör också få några Zoner (ska återkomma senare med förslag). Finns bland annat en fin liten trägång mellan dessa sjöar som är som gjord för en Zon. Finns andra fina platser också
Marcuzo...

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Marcuzo... »

Edit: SEX nya zoner! Nu har det dykt upp en ny öster om E18 den här gången - dvs vi går åt Brunnahållet. Fantastisk utveckling (jag började ju med Turf denna veckan och tyckte då att det var rätt dött i Kungsängen. Nu känns det ju extremt levande med alla dessa nya zoner!

Stort tack!
VoidHog
Posts: 12
Joined: 02 Mar 2014 19:59
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by VoidHog »

Ja! Det är jättekul att fler zoner dykt upp i Kungsängen - äntligen! Jag hoppas på några zoner i Brunna också, t ex stora gräsplätten ovanför Schottisvägen, tennisplan i norra brunna, en eller två i industriområdet, m fl, mfl. Vad sägs om en zon vid vattentornet, en i Sylta, en runt Lillsjöskolan eller stora stranden vid Lillsjön ... flygfältet kanske? Finns SÅ många ställen som skulle vara roliga att turfa till!

Happy turfing! =)
Marcuzo
Posts: 51
Joined: 27 Feb 2014 07:04
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Marcuzo »

Instämmer i dina förslag VoidHog! Hur ser vi vill att Zonutläggaren förstår exakt vad vi menar med dessa förslag? Jag har själv iPhone och har förstått att iPhone saknar en smidig funktion där man kan föreslå nya Zoner i själva appen? Sitter du på Android? Orkar du fixa dessa förslag "formellt" i appen? (jag är ju ny på detta så det kanske redan sitter en zonutläggare och håller på med dessa förslag?).

Det är viktigt att vi får till Zoner även i Brunna så att inte all turfing sker i "västra Kungsängen".
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Marrrs »

I Androidappen får man önska tre förslag per månad vilket man bör starta med, för de förslagen syns direkt i zonmakarnas verktyg. Ett annat sätt är att skapa en karta på https://maps.google.com/maps/mm där man sätter ut pinnar. Gör kartan offentlig och dela ut en länk här i forumet. Det viktigaste är att man håller turfnivån hög i sitt område, för utan aktivitet blir det inga nya zoner. Ha kul!
8-)
Post Reply

Return to “Stockholm”