Småländska Höglandet

Moderator: Zonemakers

User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Blabert wrote:Pillat in lite nytt.
Tack så mycket för zonerna, några klockrena både i Sävsjö och Eksjö!
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Småländska Höglandet

Post by Toubkal »

Håller med Dacop. Tack för de nya i Eksjö. De behövdes verkligen. :D
Meduza

Re: Småländska Höglandet

Post by Meduza »

Tackar!
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by dontotto »

Fortsatt hög aktivitet i Nässjö tycker jag ska uppmuntras. Jag har lagt förslag vid Nässjö Lasarett och Nyhemsskolan för att göra omvägen till Hultet roligare.

Sent from my LG G2 using Tapatalk
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by dontotto »

Dessutom AlmenäsZone

Sent from my LG G2 using Tapatalk
evis1
Posts: 3
Joined: 16 Dec 2012 16:32
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by evis1 »

oj oj nu blir det jobbigt med två trådar, dels Nässjö och så denna.....fortsätter väl här ;)

Tack för den trevlig "detärträdhär" zonen i Nässjö - helt i min smak :lol:

Har också lagt några förslag i Nyhems-/Hultet området (fast det kanske är att gapa efter mycket nu när vi precis fått nya) - en vid cykelbanan mellan Sörängsvägen och Nyhemsskolan, en längs cykelbanan mellan Hagagatan och Björnbärsvägen samt en på cykelbanan mellan Rågången och Björnbärsvägen.

Jaha alla Nässjö-turfare nu gäller det att ligga i och visa att vi är värda alla zoner!
User avatar
RedWulfr
Posts: 89
Joined: 17 Feb 2012 09:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by RedWulfr »

Nu har vi kört "spontan" (typ inga märkvärdiga priser) turftävling under två sportlov. Ca 2000 foldrar har delats ut till Sävsjö kommuns alla elever två år i rad. Omfattande mediabevakning i både den stora tidningen förra året, höglandsnytt retweetade satsningen, P4Jönköping gjorde textblänkare... *EDIT Minns faktiskt inte om det var på hemsidan eller om dom bara retweetade de också, det är ju 1,5 år sedan...*
Resultat, kanske 5-10 uppstartade konton (från båda åren) varav max 2 har fortsatt spela. I en liten kommun som Sävsjö kanske det är att betrakta som ganska ok ändå. Men jag nöjer mig inte. I ett läge där den fördärvade ungdomen ska lockas från chips och folköl måste turf vara mirakelkuren! :mrgreen:

Så nu kör vi en ny approach. Genom att tävla hela månaden kan man som ledare inte bara casha in halva priset i fritidsgårdarnas kiosker under tävlingsperioden. Vinnarna vinner dessutom platser, åkband och inträde till den årliga mkt populära Lisebergsresan.

Vips, har det idag, bara under några timmars tid skapats flera konton (och några har dessutom börjat öva) även om några inte börjat plocka zoner ännu, men eventet startar trots allt först i morgon. Känner mig lite nöjd redan:)

Återkommer med utvärdering efter periodens slut. Under tiden kan ni ju börja nominera mig till spridningsmedaljen för den har man ju inte sett skymten av ;)

https://www.google.com/calendar/event?a ... 0gmail.com

http://turf.kng.se/lagturf/index.php?pa ... o&team=258
Image
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

RedWulfr wrote:Nu har vi kört "spontan" (typ inga märkvärdiga priser) turftävling under två sportlov. Ca 2000 foldrar har delats ut till Sävsjö kommuns alla elever två år i rad. Omfattande mediabevakning i både den stora tidningen förra året, höglandsnytt retweetade satsningen, P4Jönköping gjorde textblänkare... *EDIT Minns faktiskt inte om det var på hemsidan eller om dom bara retweetade de också, det är ju 1,5 år sedan...*
Resultat, kanske 5-10 uppstartade konton (från båda åren) varav max 2 har fortsatt spela. I en liten kommun som Sävsjö kanske det är att betrakta som ganska ok ändå. Men jag nöjer mig inte. I ett läge där den fördärvade ungdomen ska lockas från chips och folköl måste turf vara mirakelkuren! :mrgreen:

Så nu kör vi en ny approach. Genom att tävla hela månaden kan man som ledare inte bara casha in halva priset i fritidsgårdarnas kiosker under tävlingsperioden. Vinnarna vinner dessutom platser, åkband och inträde till den årliga mkt populära Lisebergsresan.

Vips, har det idag, bara under några timmars tid skapats flera konton (och några har dessutom börjat öva) även om några inte börjat plocka zoner ännu, men eventet startar trots allt först i morgon. Känner mig lite nöjd redan:)

Återkommer med utvärdering efter periodens slut. Under tiden kan ni ju börja nominera mig till spridningsmedaljen för den har man ju inte sett skymten av ;)

https://www.google.com/calendar/event?a ... 0gmail.com

http://turf.kng.se/lagturf/index.php?pa ... o&team=258
Kul!

Ser att det dyker upp lite nybörjade här och var, kunde ju nästan anat att du låg bakom det... :)

Tog mig friheten att 'claima' Paper Expandator å dina vägnar också.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
RedWulfr
Posts: 89
Joined: 17 Feb 2012 09:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by RedWulfr »

Jobbar inte ikväll, men noterade precis 3 samtida användare borta på Pavvens fritidsgård. Håller tummarna för att det lossnar denna gång!
Image
User avatar
RedWulfr
Posts: 89
Joined: 17 Feb 2012 09:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by RedWulfr »

Följande är klippt från en facebookdiskussion angående krånglet som var med servrarna i går vid omstart:
Jag har kört igång värsta satsningen med alla kommunens fritidsgårdar, de vinner små priser i fritidsgårdskioskerna varje dag och . de tre bästa i slutet av omgången vinner saker som Lisebergsresa åkband och betalt inträde. De är pepp och det gjorde att vi fått en handfull ungdomar som aldrig annars skulle få för sig att ge sig ut att ladda ner, adda sig till vår laglista och ge sig ut vid uppstart.

De blev minst sagt skräckslagna av den seghet som var nu. Men några håller hoppet uppe och de verkar inse att det går att vänta in och samla poäng i längden. Men visst ligger "skiten" nere när det strular så mycket som det gjorde nyss. Snart är skiten dock igång igen och då är det BRA skit!
Dagen efter, dvs. ikväll uppdaterade jag med följande
Ikväll körde vi fritidsgårdsturf på ovan beskrivna tema. I lilla sävsjö var det som mest 9 aktiva användare samtidigt (brukar sällan vara två annars.
https://lh6.googleusercontent.com/.../I ... MOTION.gif
Känns helt ok! :ugeek:
*Edit: Bilden funkade inte... testar igen*
https://lh3.googleusercontent.com/-I_lc ... MOTION.gif
Image
Post Reply

Return to “Jönköping”