Kungsängen / Brunna

Moderator: Zonemakers

VoidHog
Posts: 12
Joined: 02 Mar 2014 19:59
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by VoidHog »

Kort kommentar:
Jättekul med nya zoner i Brunna.
Ledsen att jag inte varit mer aktiv i tråden och på karten. Jag har behövt prioritera lite annat just nu. Minimalt med turfande öht.

Lysande! Vi ses där ute!
mvh // VH
Last edited by VoidHog on 19 Mar 2014 20:06, edited 2 times in total.
VoidHog
Posts: 12
Joined: 02 Mar 2014 19:59
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by VoidHog »

Marcuzo wrote:Om du kollar på vår föreslagna karta nu så finns det många förslag på zoner
Jättekul att du/ni jobbat fram alla förslag.
Vi ses där ute! =)
mvh // VH
Marcuzo
Posts: 51
Joined: 27 Feb 2014 07:04
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Marcuzo »

Kul att du är på gång igen VoidHog. Tycker att vi ska fortsätta att underhålla kartan. Det finns många förslag till nya zoner där och igår fick ju två nya i Brunna vilket är enormt positivt eftersom vi nu snart kan säga att det faktiskt finns zoner i hela Kungsängen och inte bara västra delen.

Om du orkar får du gärna kolla på fler zoner VoidHog. Jag har försökt att lägga några på väg mot Stäket också. Jag tycker vi ska också lägga förslag på zoner runt Örnässjön. Cykelvägen runt Örnässjön är ju enormt vacker och tror att några zoner där skulle uppskattas av många.
Marcuzo
Posts: 51
Joined: 27 Feb 2014 07:04
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Marcuzo »

All credit till ZM! Fantastiskt att Brunna börjar populeras med fina zoner! Tack för ny zon idag!
Marcuzo
Posts: 51
Joined: 27 Feb 2014 07:04
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Marcuzo »

Fantastiskt med dessa nya zoner i Brunna! Vi börjar nästan få en naturlig turfrunda nu i Brunna! Mkt starkt och bra jobbat ZM!
Marcuzo
Posts: 51
Joined: 27 Feb 2014 07:04
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Marcuzo »

Dacop. Finns det några särskilda krav för att få en vattenzon? Lillsjön är en underbar badsjö (sjön där man badar i om man bor i Kungsängen. Idealiskt för en "Aquamen"zon. Går att ta vintertid när isen ligger men på sommaren måste man simma ut. Vore fantatiskt roligt med en sådan utmaning!

Jag har lagt ut den som "Lillsjön" på kartan nedan.


https://mapsengine.google.com/map/edit? ... bneV5PJrbw
Marcuzo
Posts: 51
Joined: 27 Feb 2014 07:04
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Marcuzo »

Hoppas fler nu börjar hitta ut till Kungsängen - nu när vi fått många nya zoner här. Borde finnas många unika för erfarna turfare att hämta!

Vill återigen påpeka vikten att knyta ihop Stäket / Kallhäll med Kungsängen. Jag har lagt ut några förslag på kartan ovanför. Tror att en del slutar turfa när man kommit till Kallhäll eftersom det inte finns något förrän man nått Kungsängen. Om man skulle ha 2-3 zoner på vägen skulle (tror jag) folk vara mkt mer benägna att ta sig till Kungsängen.
User avatar
JÄRVEN
Posts: 62
Joined: 27 Sep 2012 14:42
Country: Sweden
Location: CoffinMoon

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by JÄRVEN »

Ser fint ut, Bonäsbadet längs strandpromenaden stäket kallhäll vore inte dumt heller, kanske hinner reka idag

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Marcuzo
Posts: 51
Joined: 27 Feb 2014 07:04
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Marcuzo »

Tack Järven! Jag la till Bonäsbadet på kartan! Vore perfekt som länk mellan Stäket / Kallhäll och Kungsängen!
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Dacop »

Marcuzo wrote:Dacop. Finns det några särskilda krav för att få en vattenzon? Lillsjön är en underbar badsjö (sjön där man badar i om man bor i Kungsängen. Idealiskt för en "Aquamen"zon. Går att ta vintertid när isen ligger men på sommaren måste man simma ut. Vore fantatiskt roligt med en sådan utmaning!

Jag har lagt ut den som "Lillsjön" på kartan nedan.

https://mapsengine.google.com/map/edit? ... bneV5PJrbw
Finns inga formella krav utan är mer en bedömningsfråga. Ska inte lova något, men kommer det en vattenzon i området så dyker (...) den upp närmare Aquamansäsongen.
Marcuzo wrote:Hoppas fler nu börjar hitta ut till Kungsängen - nu när vi fått många nya zoner här. Borde finnas många unika för erfarna turfare att hämta!

Vill återigen påpeka vikten att knyta ihop Stäket / Kallhäll med Kungsängen. Jag har lagt ut några förslag på kartan ovanför. Tror att en del slutar turfa när man kommit till Kallhäll eftersom det inte finns något förrän man nått Kungsängen. Om man skulle ha 2-3 zoner på vägen skulle (tror jag) folk vara mkt mer benägna att ta sig till Kungsängen.
Kikar på det, har precis börjat bygga i Jakobsberg/Kallhäll så det får bli när det området kommit upp sig lite.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Post Reply

Return to “Stockholm”