Jag har läst i forumet och sett att en del önskat möjlighet att korta takeovertiden.
Det håller jag med om är en dålig idé! Men däremot kunde man tänka sig att blocktiden
kan ökas. Exempelvis 10 kr månaden kan ge 5 min längre blocktid. Det ger inga större
favörer i spelet och samtidigt ger det en viss feedback till kostsamma saker som server, datatrafik, promo-aktiviteter osv. Själv skulle jag inte ha så mycket emot att ge 10 kr månaden för en sådan sak även om jag i princip inte skulle vinna något alls på det!
Ett exempel... Westhanzone kanske tas 6 ggr per dygn. Den är i princip aldrig blockad.
Vinsten för mig blir då ingen. Vinsten för Turfgame blir att kostnaden för zonens skapande, datatrafik och serverkostnad blir ett litet plus.
Inkomstförslag för Turfgame
Re: Inkomstförslag för Turfgame
I många områden är det redan nu problem med hela områden som är blockerade samtidigt. Skulle alla kunna köpa sig extra blocktid ökar bara denna problematik.
Det är dessutom emot Devs grundidé att tilllåta "pay2win" ,(Att man ska kunna köpa sig fördelar över andra spelare) Det är ärligt, hårt spelande som ska vara belöningen.
Det är dessutom emot Devs grundidé att tilllåta "pay2win" ,(Att man ska kunna köpa sig fördelar över andra spelare) Det är ärligt, hårt spelande som ska vara belöningen.
-
- Country: Sweden
Håller med de som tycker att det är en dålig idé. Det går redan nu att ge pengar om man vill det, men att köpa sig längre blocktid.. njäe. Däremot kanske man skulle kunna köpa sig möjlighet att lägga fler zonförslag i appen, se ännu lite mer statistik osv, det skulle på riktigt inte påverka spelet negativt, men kanske göra någon sugen på att betala ändå.
Skulle hellre se tex reklam på turfhemsidan (trots att jag i vanliga fall avskyr reklam), än se att man kan köpa sig längre blocktid m.m.
Skulle hellre se tex reklam på turfhemsidan (trots att jag i vanliga fall avskyr reklam), än se att man kan köpa sig längre blocktid m.m.
Kanske att man kan köpa kosmetiska förändringar i spelet, som många andra f2p gör idag... betala ett par kronor för att ens egen turfgubbe ser annorlunda ut (ex en zombie, clown osv osv). Påverkar inte spelet i sig det minsta men kul grej som verkar vara väldigt lukrativt för andra spel!
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk