Inkomstförslag för Turfgame

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
freezemanfrost
Posts: 31
Joined: 23 May 2012 10:04
Country: Sweden

Inkomstförslag för Turfgame

Post by freezemanfrost »

Jag har läst i forumet och sett att en del önskat möjlighet att korta takeovertiden.
Det håller jag med om är en dålig idé! Men däremot kunde man tänka sig att blocktiden
kan ökas. Exempelvis 10 kr månaden kan ge 5 min längre blocktid. Det ger inga större
favörer i spelet och samtidigt ger det en viss feedback till kostsamma saker som server, datatrafik, promo-aktiviteter osv. Själv skulle jag inte ha så mycket emot att ge 10 kr månaden för en sådan sak även om jag i princip inte skulle vinna något alls på det!

Ett exempel... Westhanzone kanske tas 6 ggr per dygn. Den är i princip aldrig blockad.
Vinsten för mig blir då ingen. Vinsten för Turfgame blir att kostnaden för zonens skapande, datatrafik och serverkostnad blir ett litet plus.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Inkomstförslag för Turfgame

Post by Byggaren »

I många områden är det redan nu problem med hela områden som är blockerade samtidigt. Skulle alla kunna köpa sig extra blocktid ökar bara denna problematik.

Det är dessutom emot Devs grundidé att tilllåta "pay2win" ,(Att man ska kunna köpa sig fördelar över andra spelare) Det är ärligt, hårt spelande som ska vara belöningen.
User avatar
LeiLar
Posts: 956
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Inkomstförslag för Turfgame

Post by LeiLar »

Hear, hear! :)
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
MasterJoDa
Posts: 77
Joined: 27 Sep 2013 13:49
Country: Sweden

Re: Inkomstförslag för Turfgame

Post by MasterJoDa »

Håller verkligen med på ett - NEJ
Inget pay2win
Image
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Inkomstförslag för Turfgame

Post by Changrila »

Håller med de som tycker att det är en dålig idé. Det går redan nu att ge pengar om man vill det, men att köpa sig längre blocktid.. njäe. Däremot kanske man skulle kunna köpa sig möjlighet att lägga fler zonförslag i appen, se ännu lite mer statistik osv, det skulle på riktigt inte påverka spelet negativt, men kanske göra någon sugen på att betala ändå.

Skulle hellre se tex reklam på turfhemsidan (trots att jag i vanliga fall avskyr reklam), än se att man kan köpa sig längre blocktid m.m.
User avatar
Gorgar
Posts: 16
Joined: 12 Apr 2012 00:24
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Inkomstförslag för Turfgame

Post by Gorgar »

Kanske att man kan köpa kosmetiska förändringar i spelet, som många andra f2p gör idag... betala ett par kronor för att ens egen turfgubbe ser annorlunda ut (ex en zombie, clown osv osv). Påverkar inte spelet i sig det minsta men kul grej som verkar vara väldigt lukrativt för andra spel!

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”