Västmanland - Förslagstråden

Moderator: Zonemakers

Wettis_

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Wettis_ »

Jimo wrote:Drive-in får naturligtvis finnas men ska de verkligen ligga som ett pärlband?
Jag har egentligen inget problem med att folk bilturfar. Det jag stör mig på är dock när de inte ens behöver göra sig omaket att kliva ur bilen. Sådana zoner borde undvikas att skapas. Ser hellre att man i dessa fall väljer att lägga zonen lite krångligare även för en cyklist t.ex. utanför vägnätet. Men nu verkar en sådan zonläggning vara omöjlig att få till.

Det var inte längesedan som en zon aldrig lades på cykelvägen utan alltid skulle ligga vid sidan av....tiderna förändras minsann :)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Blabert »

Jag är ingen större fan av drive in, förekommer det undantagsvis stör jag mig inte på det dock. Jag försöker göra zoner som tilltalar så många turfare som möjligt, det betyder oftast att de som vill kunna köra bilen in i zonen sällan får vad de vill, men det betyder även att de som är de mest högljudda motståndarna till drive in också blir missnöjda ibland.

Av de fem zonerna ni nämner har jag gjort två, Vikingagraven och Cykelklubben. De är båda byggda efter turfares förslag, jag antar att just där Vikingagraven ligger finns det en vikingagrav.. Cykelklubben uppskattar förmodligen inte massa Turfcyklister som kör sönder deras trädgård, därför modifierade jag det förslaget något.

Skulle det nu vara så att Vikingagraven inte alls ligger vid en vikingagrav, då felanmäler man, ligger den på en bilväg felanmäler man också. Samma som för alla andra zoner.

Dock är jag ganska pragmatisk av mig när det gäller zonarbete.. Dessa två zoner har besökts av 34 respektive 35 unika turfare. Att endast två har klagat ser jag som att antingen är zonerna bra, folk är för lata för att felanmäla, eller så är ett drygt trettiotal turfare ovetandes om vad som är en dålig zon. Personligen tror jag inte att så många varken är okunniga eller lata.

Förresten är väl det här förslagstråden, inte diskussionstråden?

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by SunYour »

det har dykt upp många nya turfare bortom SkälbyZone, så här kommer ett zonförslag för att bredda stan lite...
skälbyzonförslag.png
skälbyzonförslag.png (551.27 KiB) Viewed 2602 times
Lite hjälp på traven eftersom kartorna inte är uppdaterade i området... Ytterligare en zon till längst västerut vore trevligt.
Tyvärr åkte jag i mörker, så jag kunde inte se om det fanns någon grusväg som anslöt till nya västerleden så att det går att göra en rutt bort och runt till HackstaZonerna bort mot SaltyMeadow...

För att späda på lite på den fina turen runt till hacksta kommer några förslag till på samma gång...
CaptureSkälby.PNG
CaptureSkälby.PNG (510.08 KiB) Viewed 2602 times
Är lite osäker på om man kan ta sig fram på den svartstreckade slingan. Tidigare låg det en bondgår där, och vid zonförslaget intill var jag som liten och fångade ödlor och grodyngel :-)

Kan man med tiden bygga på med mer zoner inåt stan via Johannisbergs flygplats till PowerMeeting och in mot CisternZone blir det ett riktigt trevligt stråk!
Västra Västerås behöver bli större på "höjden", det är lite för långsmalt som det är nu...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Blabert »

Ranna wrote:Hej!
Jag är helt ny i detta så jag hoppas att detta inlägg hamnar rätt. Jag älskar Björnön och tycker att det är en fantastisk plats att vara på. Saknar därför zoner där ute, speciellt på södra Björnön. Finns det någon anledning till att det inte finns några zoner där?
Nej, fanns ingen anledning. Men nu behöver jag nya förslag på Björnön om det ska bli mer där ute.
Image
kastrom
Posts: 62
Joined: 20 Sep 2012 08:11
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by kastrom »

Snyggt! Björnön är alldeles gul! :)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by SunYour »

Wow, en anledning till att besöka björnön nu för löprundor :-)
Några fler zoner längs mälaren ner till björnöbron vore trevligt, och några extra på vägen hem mer inåt land

Hoppas på några extra zoner norr om WoodyBridge i Rocklundaspåret också då :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Velocipedryttaren »

Du har missat en kyrka ;) Torpa kyrka utanför Kungsör, en landets vackraste kyrkor.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Torpa_kyrk ... dermanland
http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=647287
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by SunYour »

Velocipedryttaren wrote:Du har missat en kyrka ;) Torpa kyrka utanför Kungsör, en landets vackraste kyrkor.
Ja, det är en liten idyll som kan få en zon för sakens skull :-)
Cyklade förbi där när jag var på en långtur på räsern ifjol, kan intyga att det är en vacker plats!

Dock ser jag hellre att vi tätar till de halvcentrala ytorna i Västerås först där vi turfar lite mer frekvent, typ blåsbo, karlsdal, jakobsberg/djäkneberget, ängsgärdet, vasastan och sigurdområdet söder om rälsen mellan taxzone och redsquare
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
keasp72
Posts: 35
Joined: 30 Aug 2012 18:27
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by keasp72 »

I så fall röstar jag för att även Munktorps Kyrka ska få en zon =)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Förslagstråden

Post by SunYour »

Bytte nu namn på tråden så att det inte bara begränsas till Västerås längre...
Frågan är om vi måste ha en förslagstråd och en diskussionstråd längre dock, diskussionstråden är ju den gamla felanmälningstråden
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Post Reply

Return to “Västmanland”