Kungsängen / Brunna

Moderator: Zonemakers

Marcuzo
Posts: 51
Joined: 27 Feb 2014 07:04
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by Marcuzo »

Tack Dacop! Jag tror att just dessa zoner mellan förorter är nyckeln till bra aktivitet. Krävs inte många zoner - kanske 2-3 mellan Stäket / Kungsängen och 2 mellan Bro och Kungsängen.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Kungsängen - mycket få Zoner

Post by SunYour »

Grattis!
Dags att ändra rubriken på den här tråden nu ;-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Marcuzo
Posts: 51
Joined: 27 Feb 2014 07:04
Country: Sweden

Re: Kungsängen / Brunna

Post by Marcuzo »

Tacn SunYour. Jo absolut - men finns dock fortfarande några som "saknas". Bland annat mellan Lillsjön / Örnässjön, sjözon mm.

Men huvudspåret nu är väl att sammanbinda Stäket med Kungsängen (och egentligen också Kungsängen med Bro). Verkar finnas samma behov på andra ställen ser jag, dvs att det finns zoner i våra förorter men inte lika bra mellan förorterna.
Marcuzo
Posts: 51
Joined: 27 Feb 2014 07:04
Country: Sweden

Re: Kungsängen / Brunna

Post by Marcuzo »

Tack Dacop för de nya zonerna mellan Stäket och Kungsängen! Nu är Kungsängen sammanbundet med övriga Stockholm känns det som! Underbart!

Jag har också tagit bort de zoner som redan har tillkommit (dvs på kartan över zonförslag som finns i denna tråd). Nu finns bara de kvar som ännu inte har realiserats. Vågar man hoppas på connection Kungsängen - Bro samt runt Örnässjön :-)
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Kungsängen / Brunna

Post by Changrila »

Nu har jag utforskat Kungsängen lite, trampat hål i min sko, bränt mig på brännässlor och tittat på vilda djur :D

Kan bara säga att zonerna där känns jättebra placerade osv, och Lillsjötoppen är ny favoritzon. Däromkring hade det verkligen passat med fler zoner i framtiden för ÅH vad fint det var där!
Marcuzo
Posts: 51
Joined: 27 Feb 2014 07:04
Country: Sweden

Re: Kungsängen / Brunna

Post by Marcuzo »

Jättekul att du hittade ut till Kungsängen!

Ja hela Lillsjöområdet är fantastiskt fint! Vi har ju fått många nya zoner i Kungsängen men jag håller med dig om att Lillsjön är ett outforskat område. Finns många mullezoner man kan få till här. Kolla gärna på de förslag jag redan har lagt i länken nedan. Har du något mer förslag?

https://mapsengine.google.com/map/edit? ... bneV5PJrbw
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Kungsängen / Brunna

Post by Changrila »

Jag är jätteglad att jag tog mig ut dit! Dels var det finare än vad jag hade minne av att Kungsängen är, dels träffade jag en extremt ytlig bekant som äger en halvbror till min hund som jag inte sett på flera år. Nu har vi bytt telefonnummer och ska ses senare för gemensam promenad :D Helt underbart.

Ska ta och åka ut till Lillsjöområdet för att rasta morsan någon gång snart när hon är ledig. Då ska jag passa på att fundera lite extra på var det kan lämpa sig med fler zoner :) Lovar att hojta till om jag kommer på något bra!
Marcuzo
Posts: 51
Joined: 27 Feb 2014 07:04
Country: Sweden

Re: Kungsängen / Brunna

Post by Marcuzo »

Otroligt roligt med en ny - extremt svår zon - i Kungsängen. Denna heter ÖRNÄSSUDDE. Ett förslag (seriöst) är att döpa om denna till ÖRNÄSNIGHTMARE. Det går inte att komma ut till den (verkar det som) utan att simma eller ta en båt. Båt finns nog inte så det får bli simma (vilket ju är fantastiskt roligt).

Så snälla - flytta inte denna zon (om någon nu tycker att den är för svår). Låt den vara kvar. Riktigt roligt med en riktig utmaning! Skulle vara roligt om namnet ändradets. Säbynightmare är ju just en mardröm - tror att även denna kommer vara det.

Men stort tack för zonen zm! Vore fantastiskt roligt med de zonerna runt örnässjön som vi föreslagit så att hela Kungsängen blir turfbart!

Marcus
andolm
Posts: 1
Joined: 02 Mar 2014 23:35
Country: Sweden

Re: Kungsängen / Brunna

Post by andolm »

Örnäsmardröm- supekul och utmanande zon! Lyckades ta den igår, men inte utan problem :) Tog lite fel väg genom vassen och plumsade ner ordentligt.. lyckades dock kravla mig upp och hitta en vadbar väg genom träsket. Kul!
Marcuzo
Posts: 51
Joined: 27 Feb 2014 07:04
Country: Sweden

Re: Kungsängen / Brunna

Post by Marcuzo »

Det var fantastiskt roligt att följa dig andolm när du tog ÖRNÄSMARDRÖM! Mycket imponerande. Lite fler zoner runt den sjön så kan det bli en härlig "mulleliknande" turferfarenhet. De andra föreslagna zonerna är ju relativt vanliga turfzoner (dock med fantastiskt utsikt över örnässjön)
Post Reply

Return to “Stockholm”