Småländska Höglandet

Moderator: Zonemakers

User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Omgången är ung men aktiviteten i Sävsjö imponerar, topp tre (eller fem av topp tio) mest tagna zonerna i länet finns där.

Riktigt skoj!
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
RedWulfr
Posts: 89
Joined: 17 Feb 2012 09:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by RedWulfr »

Zonen utanför fritidsgården sitter som handen i handsken på många sätt. Första dagen på Påsklovet gör att skolans elever inte hunnit se/ta den... Ikväll har vi öppet på gården, får se om det blir krig då :mrgreen:

Tack!
Image
User avatar
RedWulfr
Posts: 89
Joined: 17 Feb 2012 09:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by RedWulfr »

Ytterligare några användare i kväll, vi var ju två ledare som alternerade att ta zonen utanför pavven, släppte in lite ungar emellan om de var på hugget. En tjej "Fillayouknow" var jätteintresserad, hon bor egentligen i Forserum NV om Nässjö. Blev mycket besviken när vi kollade på kartan och det inte fanns några zoner där. Ca 1000 invånare (källa Fillayouknow :) ).
Image
embeoo
Zonemaker
Posts: 822
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Småländska Höglandet

Post by embeoo »

Kul att det gillas :) Tror aldrig jag haft 15 takes på en nylagd första dygnet :D Hur många unika gissar du?

Funkar placeringen långsiktigt, inget problem att 'vuxna' turfare stryker kring 'gårn?

Hör med Fillayouknow om hon kan hitta en till intresserad bland de tusen. Räcker för mig :)
User avatar
RedWulfr
Posts: 89
Joined: 17 Feb 2012 09:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by RedWulfr »

Gissar att det är 6-7 unika som hunnit ta den sedan den kom idag. Jag har ju liksom sett till att det har varit trångt runt den med min blocktid. Men jag jobbar rätt sällan kväll så det blir nog många möss på bordet när katten är borta senare :). Läget är jättebra, det är ju en bit in i skogen så det stör inte någon på nåt sätt tror jag. Möjligen om det gick snäva till den ytterligare någon meter från parkeringen som den angränsar till (i norr) för nu påstod min kollega att man nog kunde ta den från bilen genom att parkera i skogsbrynet.

Jag ska hälsa Filla att hon får ragga med lite polare i Forserum! :)

De andra zonerna satt också som en smäck! Framförallt skönt att västra Sävsjö börjar få lite zoner nu 40% av Sävsjö bor ju trots allt väster om järnvägen. Likaså skulle det behövas lite mer söderut, både söder om Gunneszonen samt söder om Aleholmskolan alltså rakt söder om Paralellzone, det bor lite folk därnere också.

Gott jobbat och tack igen!
Image
embeoo
Zonemaker
Posts: 822
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Småländska Höglandet

Post by embeoo »

Hej! Hur gick det under påsklovet, var det du som handlade billigt i kiosken varje kväll?!

Har du hört av la fille Filla?
User avatar
RedWulfr
Posts: 89
Joined: 17 Feb 2012 09:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by RedWulfr »

Nädå, vi ledare var utom tävlan så det har varit glada ungdomar på alla fyra fritidsgårdarna som handlat billigare varje kväll. Det var en tuff kamp i Sävsjö de första dagarna, några gick ut hårt från start. Sedan hade vi officella turfkvällar där vi samlade upp fler. Dock märktes det tydligt att luften gick ur många när poängen börjat positioneras lite.
http://turf.kng.se/lagturf/index.php?pa ... o&team=258
17 nya konton registrerades av gårdsbesökare (resterade 4 är fritidsledarna som är riktigt entusiastiska) varav ca 15 ungdomar gav det ett seriöst försök (mer än 1k poäng). 2 i sävsjö tätort verkar inbitna och fortsätter eventuellt efter att rundan är avklarad.
I kransorterna har det också dykt upp några, jag har inte jättekoll på deras entusiasm eftersom jag inte varit ute och sett dem i ögonen under den här tiden. Men Claesson och några till verkar ju riktigt på, imponerande med tanke på att några av dem bor mitt på landet och har problem att komma in till tätorterna utanför skoltid.
Måste säga att jag är riktigt nöjd över resultatet, ett tag låg ju 4-5 sävsjözoner i topp gällande besöksfrekvens i länet. Den magiska framgångsformeln var ju att kasta in en attraktiv vinst. Utan den hade det nog blivit som tidigare satsningar.
Konstigt nog har hela Sävsjö tätort stannat upp de sista dagarna. Jag sitter och ruvar på alla zoner och även de som tidigare varit superaktiva verkar göra annat. Ingen aning om varför, kanske värmen?

En sidoeffekt har ju varit att en hel del fler i kommunen satt igång. Det har så klart snackats på skolan, de timanställda fritidsledarna har spridit det på sina dagarbetsplatser etc. så från tidigare 4 aktiva turfare är vi nu 30 stycken. Ge och ta 2-3 stycken som ska till eller bort, jag har gjort den i flygande fläng. http://turf.kng.se/lagturf/index.php?pa ... o&team=265
Bengt-Berit och AbebeBikila ska jag nog inte ha cred för dock, de verkade vara på G redan när vi satte igång vår grej.

Filla har jag inte hört mer av. Hon åkte ju hem till Forserum och där finns det ju som bakant inga zoner. Tror hon fet-skiter i Turf framåt. Annars hade hon säkert dragit med sig lite kompisar.
Image
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Tack för zonerna på höglandet, det uppskattas!

Nu till ett lite knepigt önskemål. På Hjärtlandavägen i Sävsjö finns ett litet bostadsområde som kallas Nyhem, intill det finns ett snårområde som gränsar till taxigaraget och industriområdet. Det ligger ett och annat förslag där ute i snåren, men inget med nåt vettigt namn... så jag spånade lite. Snår, Taxi, SnårTaxi, SnorTaxi, SnortTaxi... det måste ju bli PersbrandtZon, eller hur? :oops: 8-)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
RedWulfr
Posts: 89
Joined: 17 Feb 2012 09:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by RedWulfr »

Kolla, Forserum har en zon! :) Hoppas hon ser det, jag ska försöka skicka en hälsning genom hennes kompisar i morgon!
Image
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Småländska Höglandet

Post by Toubkal »

Hehe, nya Forserumszonen e min! Ska försöka hinna sno den senast till helgen.
Från förslag till olagd zon på två dygn. Medaljläge tycker jag nog... ;)
Post Reply

Return to “Jönköping”