Den stora tråden om Turfmobiler!

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Den stora tråden om Turfmobiler!

Post by MadMajk »

Instämmer med Blabert,Z1 compact är grym. Jag är supernöjd :D
MadMajk SJTD
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Den stora tråden om Turfmobiler!

Post by Wallen »

Z2 och S5 börjar säljas i april såg jag...
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Den stora tråden om Turfmobiler!

Post by acachberga »

islandmountain wrote:Använder en Samsung Galaxy Note att turfa med, och är riktigt nöjd. Speciellt med GPSen som både är snabb och precis. Troligen är det för att den använder sig av både av det amerikanska GPS-systemet och det ryska GLONASS systemet, vilket gör att den får kontakt med många fler sateliter samtidigt.
Batteritiden är också väldigt bra tack vare ett stort 2500 mAh batteri.
Den är även rätt stöttålig tack vare ett plastchassi och gorillaglas, men tyvärr är den inte vattentålig.
En sista sista sak med note:n som kan vara bra när man är ute och turfar är den medföljande pennan, tack vare den så slipper man ta av sig vantarna varje gång man ska titta på telefonen...

De enda nackdelerna med samsung galaxy note som turfmobil är att den kan vara lite otymplig tack vare sin stora skärm (5,3") om man har små händer eller fickor, och att den inte är vattentålig.
Batteriet räcker inte heller alls lika länge om man har skärmen på, som slukar massor med batteri.
Men i helhet är det en av de bästa mobilerna jag har haft!
Kör också med en Galaxy Note (3G). Det här med det ryska GLONASS systemet kände jag dock inte till. Var kan jag läsa mer om det? Trodde att det bara var jänkarnas system det handlade om. Använder den även till geocaching och där funkar den bättre än min Garmin 400 faktiskt.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Den stora tråden om Turfmobiler!

Post by StarDust »

Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Cre8or
Posts: 4
Joined: 16 Apr 2014 19:26
Country: Sweden

Re: Den stora tråden om Turfmobiler!

Post by Cre8or »

En snabb fråga från en nybörjare, hur får man Turf att cache'a all kartdata. På mina 3 dagar har nu över 800mb gått åt. Verkar ju som den tankar ner all data varje gång man kommer till samma plats. Nu vågar jag inte ha på gps eller mobildata när jag förflyttar mig mellan zonerna.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Den stora tråden om Turfmobiler!

Post by Blabert »

Cre8or wrote:En snabb fråga från en nybörjare, hur får man Turf att cache'a all kartdata. På mina 3 dagar har nu över 800mb gått åt. Verkar ju som den tankar ner all data varje gång man kommer till samma plats. Nu vågar jag inte ha på gps eller mobildata när jag förflyttar mig mellan zonerna.
Det går tyvärr inte förrän det kommer en uppdatering av turf innehållande senaste Google maps api. Eller om man har iPhone. Denna efterlängtade uppdatering borde komma inom en inte alltför avlägsen framtid..

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Image
User avatar
Sir_Loan
Posts: 33
Joined: 12 Jun 2012 11:15
Country: Sweden

Re: Den stora tråden om Turfmobiler!

Post by Sir_Loan »

Känner igen frågeställningen från mig själv när jag var ny. Tyvärr är detta by design från Google. Använd promode och avaktivera GPS:en mellan zonerna så sparar du både data och bateritid.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
If I ever see a jogger smiling, I will consider leaving the bike at home.
Cre8or
Posts: 4
Joined: 16 Apr 2014 19:26
Country: Sweden

Re: Den stora tråden om Turfmobiler!

Post by Cre8or »

Okej, tack för dom snabba svaren. Promode är det rutmönstret med svart bakrund och endast zonerna utmarkerade?

edit: när man tar fullscreen med webläsaren hamnar jag mitt i havet utanför afrika finns det inget sätt att spara sin location för mapview?
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Den stora tråden om Turfmobiler!

Post by tomtebloss »

Cre8or wrote:...Promode är det rutmönstret med svart bakrund och endast zonerna utmarkerade?...
Jajamensan.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Den stora tråden om Turfmobiler!

Post by StarDust »

Cre8or wrote:edit: när man tar fullscreen med webläsaren hamnar jag mitt i havet utanför afrika finns det inget sätt att spara sin location för mapview?
Konstigt, såvitt jag vet ska kartan zoomas in på ungefär din senaste gps-koordinat.

Sent from my GT-I9295
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”