Zoner i Lund

Moderator: Zonemakers

Eliotta
Country: Sweden

Re: Zoner i Lund

Post by Eliotta »

Det södra har inga streetview-bilder. mellan den zonen jag markerat ut i norr och den i söder går dagvattenavrinning. IRL är det gräsmattor och en bäck, på kartan ett brunt spikrakt område. Där jag markerat ut i söder är en fin gräsklädd yta perfekt för picknick och om du tittar noga ser du att jag lagt zonen precis vid vattenbrynet vid en damm full av svanar, sothöns och grodor. Alltså ett natursönt område som jag gissar att få lundabor vet om. På satellitbilden från Google ser man ganska bra hur området ser ut, men jag har tyvärr inga foton. Kanske kan fixa.
tveskägg

Post by tveskägg »

Bosebozone i Lund bör strykas/ändras.

http://turfgame.com/map/Bosebozone

Zonen är på inhägnat område och man kommer inte in numera utan att avlägga entréavgift till Kulturens museum. För några år sedan kunde man gå in fritt när museet var öppet men inte nu längre.

Stryk zonen eller utvidga den åt söder och öster så att gatan utanför inkluderas.
Spix
Zonemaker

Post by Spix »

tveskägg wrote:Bosebozone i Lund bör strykas/ändras.

http://turfgame.com/map/Bosebozone

Zonen är på inhägnat område och man kommer inte in numera utan att avlägga entréavgift till Kulturens museum. För några år sedan kunde man gå in fritt när museet var öppet men inte nu längre.

Stryk zonen eller utvidga den åt söder och öster så att gatan utanför inkluderas.
Hej,
Felanmälningar av zoner görs numera på http://issues.turfgame.com

Nu har denna zon varit uppe för diskussion tidigare. Senast i http://issues.turfgame.com/view/395.
Det blev avslag på detta och du kan se motiveringen under ovanstående länk.

MVH
//Spix
KPD

Re: Zoner i Lund/Intighet

Post by KPD »

I appen har jag lämnat zonförslaget "Intighet" i nordvästra hörnet av Lunds domkyrka. Avståndet till DomZone kanske är aningen för kort, men jag tycker ändå att platsen förtjänar en egen zon, utan att domkyrkan berövas sin.

I den stenlagda rundeln reste Uarda-Akademien 1984 statyn "Intighet", vilken stals 1987. Platsen där ingenting placerades och sedan stals förtjänar en egen zon.

Image

Image
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Bombina

Post by Bombina »

KPD wrote:I appen har jag lämnat zonförslaget "Intighet" i nordvästra hörnet av Lunds domkyrka. Avståndet till DomZone kanske är aningen för kort, men jag tycker ändå att platsen förtjänar en egen zon, utan att domkyrkan berövas sin.

I den stenlagda rundeln reste Uarda-Akademien 1984 statyn "Intighet", vilken stals 1987. Platsen där ingenting placerades och sedan stals förtjänar en egen zon.

Image

Image
Jag måste nog flytta DomZone en aning norrut om det ska bli en Intighet KPD
Guest

Post by Guest »

Bombina wrote:Jag måste nog flytta DomZone en aning norrut om det ska bli en Intighet KPD
Det ser jag inte som någon nackdel zonmässigt. I och runt Lundagård finns "för många" lämpliga platser på en liten yta med bl.a. domkyrkan, universitetshuset, AF-borgen, Kungshuset, och universitetsfontänen, samt mindre uppenbara som Processionsgången och ljusträdet. Vore de utspridda skulle de alla vara meriterade för zoner.

Att jag lyfte fram "Intighet" är för att den är så lätt att missa bland alla egentliga sevärdheter. Dessutom är det en utmärkt symbol för lundensisk humor.
KPD

Post by KPD »

Jag blev tydligern utsparkad från forumet, medan jag skrev, men det var jag som skrev svaret ovan.
Bombina wrote:Jag måste nog flytta DomZone en aning norrut om det ska bli en Intighet KPD
Det ser jag inte som någon nackdel zonmässigt. I och runt Lundagård finns "för många" lämpliga platser på en liten yta med bl.a. domkyrkan, universitetshuset, AF-borgen, Kungshuset, och universitetsfontänen, samt mindre uppenbara som Processionsgången och ljusträdet. Vore de utspridda skulle de alla vara meriterade för zoner.

Att jag lyfte fram "Intighet" är för att den är så lätt att missa bland alla egentliga sevärdheter. Dessutom är det en utmärkt symbol för lundensisk humor.
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
ziethen63

Zoner i Lund

Post by ziethen63 »

Jag har föreslagit nya zoner vid Hoje Å på ängarna söder om Klostergården... En har jag kallat FallenGiant för det finns en gigantisk vält pil. Bredvid den finns bänkar i någon sort mini-amfiteater precis bredvid ån.

Och en zon söder om kolonierna där det finns en liten utkikspost. Den har jag kallat Dragonflyspot för det finns alltid mängder med trollsländor att se där...

Jag tycker hela det området vid ån hänger dåligt ihop med Dammarna-zonen ...

Jag har föreslagit en zon mellan Klostergården o Dammarna kallat FaunaDepot för det är vad Lunds Kommun själv skyltar med just där. Det ligger gamla trädstammar som långsamt får lov att bli uppätna av insekter, svamp och mossar - därav namnet.

Hoppas zonerna snart kommer för det är jättefina promenadrundar i området =)
ziethen63

Zoner i Lund/Regnbågen

Post by ziethen63 »

Sorry! Ska flytta inlägget genast!

PS: Så snabbt det gick att få en kommentar när jag gör fel men ingen feed back på det jag gör rätt...
Last edited by ziethen63 on 28 Apr 2014 23:53, edited 3 times in total.
Bombina

Re: Zoner i Lund/Regnbågen

Post by Bombina »

ziethen63 wrote:Jag har stannat till och tagit zonen Regnbågen några gångar - de som bor precis med sin täppa i zoneland är kanske inte odelat begeistrade ...

En kvinna undrade vad jag ville - om de hade gjort något så jag ville skälla ... En annan tyckte bara det var jobbigt att jag stannade utanför hennes matbord...

Det finns en lekplats bara en liten bit närmre SpringVillage-zonen - det kunde kanske vara en bättre möjlighet? Även den öppna platsen mellan Regnbågen och lekplatsen hade varit bättre - där sitter inte folk ut mot zonen som nu...
Felrapportera helst zoner på issuewebben: http://issues.turfgame.com
Post Reply

Return to “Skåne”