Kumla behöver fler zoner

Moderator: Zonemakers

CherryLiqueur

Re: Kumla behöver fler zoner

Post by CherryLiqueur »

Bra idé, Moskeroll. Jag skulle lätt kunna komma med åtminstone några förslag mellan Askersund och Åsbro. Jag själv är (oftast) en gåturfare på liten ort men är säker på att man som cykelturfare lättare skulle välja att "fortsätta" mot nästa ort om det fanns ett antal zoner efter vägen. Jag märker att jag rentav börjar tänka tanken själv, bara genom att skriva om det.

Detta tycker jag hör ihop en del med det du skrev i en annan zontråd, om att flytta ut Turf på landet. Jag tycker själv att det är minst lika skönt att vara ute i glesbygden/obygden :-) som att flänga runt i en stad, så varför inte lägga fler zoner mellan städer och orter eller åtminstone i utkanten av kommunerna? Förstår inte riktigt grejen med att det måste finnas en viss mängd uppmätt aktivitet för att fler zoner ska dyka upp på platsen. Jag tänker att fler zoner ist borde generera högre aktivitet på sikt. Men så har jag inte skapat Turf, heller, så jag ber om ursäkt för att jag kritiserar konceptet. :-)
CherryLiqueur

Re: Kumla behöver fler zoner

Post by CherryLiqueur »

Lägger en Dropboxlänk i tråden "zoner utanför Örebro: Askersund, Norra Vättern". Berör området Åsbro ner mot Askersund.
Post Reply

Return to “Örebro”