Då var Göteborgs Turf Open 2014 avklarat. 60 deltagare enligt den officiella resultatlistan på http://turfgame.com/events. Det var deltagare från bl.a. Stenungsund, Borås, Vänersborg, Skövde, Trollhättan, Jönköping, Västerås, Karlskoga, Varberg och Halmstad förutom de inhemska turfarna, vilket visar på att suget efter event på västkusten var stort. Ohotad segrare blev Din_Kompis. Enligt flera av deltagarna var eventet oerhört lyckat, arrangörerna hade till och med övertalat vädergudarna att ställa upp med vackert väder efter en vecka av regnande. Zonerna var utplacerade i området kring Kvibergs friluftsområde och sträckte sig även upp till Bergsjön. En av de omtalade zonerna låg inne på ett (som det visade sig) låst industriområde. Stackars Take_Away lyckades passera in när grinden var öppen men när han skulle ut igen var det låst. På grund av detta fick vi skjuta upp prisutdelingen tills han lyckades bli utsläppt. Slutet gott, allting gott. Priser delades ut till alla, även en del specialpriser delades ut: flest unika, första tagning för två hemliga zoner, gåturfare. Tack till sponsorerna Deltaco, Team Sportia och klanen Bring.
Före och efter själva eventet kunde deltagarna förfriska sig med dryck, korv, kaffe och hembakt (tack Mani för bakandet) samtidigt soom de kunde diskutera turf med nya bekantskaper.
Eventdagen avslutades med gemensam middag för de som så önskade, vi var 17 stycken som dök upp och avnjöt trevligt sällskap och god mat.
Här kan ni se en liten film som LoneDog gjort från eventet: https://www.youtube.com/watch?v=lGM0QyQ ... e=youtu.be
Stort tack till arrangörerna som ordnade ett fantastiskt event, nu ser fram emot en uppföljning nästa år.
Göteborgs Turf Open 2014
Re: Göteborgs Turf Open 2014
Been there, done that, didn't get the T-shirt?
Det är ju inte så konstigt eftersom jag bara hann göra till oss själva innan eventet.

Jag vet dock att det var några som frågade om de gick att köpa, men vi missade att
informera om det.
Därför tänkte jag informera om att det går att beställa tröjor av mig om man av en eller
annan anledning skulle vilja ha en. De kostar 150 kr plus någon minimal fraktkostnad som jag får
ta reda på. Skicka mig ett PM här så tar vi detaljerna sen. OBS att bulan nedanför trycket är tillval som man får ordna själv. De är ganska släta från början.
Tja, det var det...
/farbrorP
Det är ju inte så konstigt eftersom jag bara hann göra till oss själva innan eventet.

Jag vet dock att det var några som frågade om de gick att köpa, men vi missade att
informera om det.
Därför tänkte jag informera om att det går att beställa tröjor av mig om man av en eller
annan anledning skulle vilja ha en. De kostar 150 kr plus någon minimal fraktkostnad som jag får
ta reda på. Skicka mig ett PM här så tar vi detaljerna sen. OBS att bulan nedanför trycket är tillval som man får ordna själv. De är ganska släta från början.

Tja, det var det...
/farbrorP