Tullinge

Moderator: Zonemakers

User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Tullinge

Post by Marrrs »

Lan1 wrote:Hur lägger jag in en bild här? Har kartbilder, men vet inte hur jag sätter hit dem.
Om du väljer "full editor" finns en flik som heter "upload attachment". Om bilderna är stora i formatet så är det bra att minska ner dem i tex MS Paint först.
8-)
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Tullinge

Post by Changrila »

Lan1 wrote:Hur lägger jag in en bild här? Har kartbilder, men vet inte hur jag sätter hit dem.
Jag gör så att jag laddar upp bilderna på annan sida först (tex photobucket) och sedan lägger in länk här. För att få dem att synas direkt i inlägget så lägger du till [ img] [ /img](utan mellanrum efter [ ) direkt i början och slutet av länken, inga mellanrum någonstans.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Tullinge

Post by StarDust »

Jag använder min dropbox public mapp, länk får man om man högerklickar på bilden o väljer i menyn.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Lan1

Re: Tullinge

Post by Lan1 »

Ok,
Ber om ursäkt för bildkvaliten, men budskapet kanske går fram. Önskar en zon här i Tullinge. Cykelvägen från Laggkärlsvägen, mot Katrinebergsvägen. Laggkärlet kanske den kan heta? Blir som en länk från Trågkorset, till Vrån.

Image
Lan1

Re: Tullinge

Post by Lan1 »

Tack för hjälpen att sätta in bilder, lyckades, o nu tom lite mer lagom stor bild :D

Önskar även en här, i Tullinge, på cykelväg vid Flottiljvägen och Alice Tegners väg. Kan ju heta Alice Tegners zon, eller nåt? Gör det skojigare att cykla upp mot Brantbrinkszonen.

Image
Zizzler

Re: Tullinge

Post by Zizzler »

Hej alla turfare!

Tycker att det är lite slagsida på zonerna i Tullinge. Finns idag ingen koppling mellan zonen i Brantbrink och t. ex Alicebro. Brantbrink ligger tyvärr för ensam och avsides. Skulle gärna kunna bli någon fler zon på den sidan i Tullinge för att göra det mer attraktivt att cykla även på den sidan av järnvägen.

Glad Midsommar!

/ Zizzler
Lan1

Re: Tullinge

Post by Lan1 »

Precis!
Så jag publicerar en önskning till :D

En zon i Tullinge, i korsningen mellan Friparksvägen och Sågstuguvägen. I korsningen finns ett träd, så jag tänker mig en zon som omsluter trädet. Denna zon tror jag ökar turfandet på andra sidan tågspåret i Tullinge, och kopplar i hop den aktiva delen av Tullinge, med den ensamma zonen "Brantbrink".
Snälla :P

Image

Image

Detta tillsammans med zonen jag föreslagit tidigare i tråden, Flottiljvägen/Alice Tegners väg.
De ligger lite närmare varandra än jag först tänkt, men det är lite svårt att hitta bra ställen för zoner i rena villaområden.
Lan1

Re: Tullinge

Post by Lan1 »

Hej!
Nu tycker jag det rullar på med zonbyten i Tullinge!? Men tullingeturfarna verkar inte hitta till min tråd.

Vad säger en zonmakare, förtjänar vi fler zoner i Tullinge?
Please ☺️
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 881
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Tullinge

Post by Kingslayer »

Ska kika på det under nästa vecka.
Lan1

Re: Tullinge

Post by Lan1 »

Tack!!! :P
Post Reply

Return to “Stockholm”