Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn här

Moderator: Zonemakers

Locked
Goose72

Re: Olämplig zon

Post by Goose72 »

När jag tog zonen Watertower i Linköping häromdagen, så blev jag tillsagd av en av de boende att det faktiskt är privat område och att de inte gillar att "vi" kommer och ställer sig där. Så jag föreslår att zonen flyttas bort en bit från själva byggnaden så att vi kan stå o muppa oss utan o störa dem allt för mycket.

Ett alternativ är gräsplätten norr om tornet.
Drassen
Site Admin

Post by Drassen »

haha, roligaste ja hört på länge...vi kanske får flytta zonen då, men jag kommer ändå gå dit oftare från och med nu :lol:
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Goose72

Post by Goose72 »

Jag ska höra med kommunen hurvida privat det området egentligen är, parkeringen kan jag ju köpa men skylten ser inte helt autentisk ut, eller så inbillar jag mig det efter den där incidenten :)
Något annat som bidrar till det är att det saknas en inhägnad annat än uteplatsen, vilket iofs större delen av zonen täcker in.
StarDust
Zonemaker
Country: Sweden

Post by StarDust »

Jag avvaktar då. Själv tycker jag du ska ta en sprayburk och sprays ett stort T på marken! :)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
gurubashi

Post by gurubashi »

Goose72 wrote:Jag ska höra med kommunen hurvida privat det området egentligen är, ...
Det är är ingen privat mark, det kan de glömma. Jag har skickat en fråga till kommunen och tänker skriva ut svaret och tejpa upp på dörren till vattentornet. :D
Image
simonarvestrand

Re: Olämplig zon - Linklake i Linköping

Post by simonarvestrand »

gurubashi wrote:Ja, jo... men borde inte första inlägget i den tråden isåfall tydligt spegla att det är en generell "Här vill vi ha tips om olämpliga zoner"-tråd. Och dessutom klistra den.

Nu känns det sådär att väcka till liv en gammal tråd som ursprungligen handlade om något annat... =)
Måste ju säga det även om det är i fel tråd. zonen är helt möjlig att ta på sommaren om man betalar för att komma in
eller har jag fel?
~~~~~~~~~~~~~~~~
[Mobil]~~~\.HTC Desire.\
[Rom]~~~~~\..Defrost....\
[Ort]~~~~~~~~\..Boxholm\
~~~~ImageImageImageImage~~~~
Arias
Moderator

Re: Olämplig zon - Linklake i Linköping

Post by Arias »

gurubashi wrote:(Zonförslag direkt i telefonen är bra, men jag är osäker på riktigt hur vi bör rapportera olämpliga zoner som redan finns? Den andra tråden här "Olämplig zon" verkar ha återanvänts för diverse kommentarer om zoner som borde tas bort, men första inlägget gäller en specifik zon.

Forumadmin kanske borde sätta upp en klistrad tråd explicit för att tipsa olämpliga zoner, som borde flyttas, tas bort, eller justeras.)

I vilket fall... "Linklake" i Linköping är ett inhägnat badområde. Vintertid är det helt avspärrat och tillträde förbjudet. Sommartid är det betald entré. Jag uppskattar utmanande och spännande zoner på otillgängliga platser, men kanske inte så att man måste göra sig skyldig till intrång för att kunna ta dem? "Linklake" borde plockas bort helt.

Parkeringen precis väster om badet är byggarbetsplats, alla fotbollsplaner söder om komme snart att bli byggarbetsplats. Skogsmarken i anslutning till badet är inom det inhägnade området... Om man ska flytta zonen så skulle det passa med området nedanför bron över tinnerbäcksravinen precis sydväst om badet. Det är ett naturskönt område som är lagom lätt tillgängligt och mycket väl värt en egen zon (men då kanske inte heta just linklake).
(http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=58.4 ... 7&t=h&z=19)
Har även lagt denna som ett förslag i appen.

Bakade ihop två trådar, men eftersom att det här inlägget är skrivit så långt tillbaka så hamnade det en bit bak i tråden. Så jag lyfter fram det nu genom att citera det!

Jag är dock tveksam på om zonen är så olämplig..

Se SimonV's post precis över, sen såg jag även att Andreas hade skrivit i en annan tråd;
Andreas wrote:Flygplatszonen är nu flyttad, linklake är dock för rolig för att flyttas:) dessutom så ger linklake vattenmedaljen(kommer i nästa version av turf)
Image
gurubashi

Re: Olämpliga zoner - Posta olämpliga zoner här

Post by gurubashi »

Jo, Linklake tror jag att vi redan kommit fram till att den får vara kvar, men att det krävs entréavgift eller stor kreativitet för att komma ens i närheten av den...
Image
Goose72

Post by Goose72 »

Ja, du är ju bevisligen en kreativ människa ;)
gurubashi

Post by gurubashi »

Goose72 wrote:Ja, du är ju bevisligen en kreativ människa ;)
Klart den ska vara kvar nu när den är min! :D
Image
Locked

Return to “Allmänt om zoner”