Åstorp

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 881
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Åstorp

Post by Kingslayer »

Åstorp tätort har 12000 innevånare, som det ser ut nu kan jag bli en av dem i November. Det kvarstår bara kontraktsskrivning. Men jag är ytterst tveksam till att bosätta mig i en ort med bara en Turfzon! :D

För min och säljarens skull, kan zonutläggaren göra Åstorp till en standardturfstad med åtminstone 6-7 zoner så jag kan skriva på kontraktet under veckan som kommer?

Utöver det rekommenderar jag att den nuvarande zonen flyttas till den lilla torgytan utanför ett av kommunhusen (se nedan). Just nu ligger den mitt över parkeringen vid stationen och är ingen sport att ta.

På förhand tack!
Åstorp.jpg
Åstorp.jpg (41.24 KiB) Viewed 2573 times
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Åstorp

Post by TBIT »

Jag som är så nöjd med att ha tagit 100% av zonerna i Åstorp... :-)

Klart du ska kunna sätta fart på Turfandet där!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Åstorp

Post by Spix »

Självklart ska Åstorp få tillökning inom kort. håll ögonen öppna! :-)
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 881
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Åstorp

Post by Kingslayer »

Spix wrote:Självklart ska Åstorp få tillökning inom kort. håll ögonen öppna! :-)
Du löser både finanskrisen och bolånebubblan i ett slag! :D
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 881
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Åstorp

Post by Kingslayer »

Jag flyttade till Åstorp i mars och var i begynnelsen enda aktiva turfaren. I maj dök det upp en ny förmåga som rekryterade ytterligare en ny i juni. Denna har ett stort kontaktnät och vips var vi 5 heltids- och några ströturfare (två på semester nu, men kommer tillbaka om några veckor). Eftersom dom kom till mitt under juniomgången hann inte de existerande zonerna plågas upp till mer än +4 (från +1). Problemet nu är att de andra börjar närma sig 20 minuters blocktid och när de är uppe på 30 blir det extremt svårturfat. En full runda med alla nuvarande zoner (inklusive MedievalZone upp på fjälltoppen) tar en knapp timme. Struntar man i den jobbiga tar de övriga ca 40 minuter. Vi skulle behöva
  • Fler zoner för att skapa längre rundor/alternativa rundor
  • Binda ihop västra och östra delen (stort hål däremellan)
  • Några zoner till upp på Björnås för att motivera. Det är tröstlöst jobbigt att ta MedievalZone ensam däruppe 3500 meter över byn.
Pretty please ;)

Finns ytterligare en request här, men inte fullt så välmotiverad :-D
User avatar
Sir_Loan
Posts: 33
Joined: 12 Jun 2012 11:15
Country: Sweden

Re: Åstorp

Post by Sir_Loan »

Vad kul att se en mindre ort lyckas med att effektivt rekrytera nya spelare.

Bra jobbat. :)
If I ever see a jogger smiling, I will consider leaving the bike at home.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 881
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Åstorp

Post by Kingslayer »

Sir_Loan wrote:Vad kul att se en mindre ort lyckas med att effektivt rekrytera nya spelare.

Bra jobbat. :)
Det hjälper att att de nya har ett stort kontaktnät och stor övertalningsförmåga som det verkar :-D

Nu är alla andra utomsocknes på semester (och är otrogna med andra zoner!) men kommer snart hem, några nya zoner för att underlätta vid deras hemkomst skulle tacksamt tas emot.
Post Reply

Return to “Skåne”