Stockholm utmanar i regionskamp!

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Bombina
Country: Sweden

Stockholm utmanar i regionskamp!

Post by Bombina »

Stockholm Slayers utmanar Västra Götaland i en regionskamp under omgången i September :mrgreen:

Hoppas ni kan få ihop ett lag till dess 8-)

1. Vi spelar med samma antal turfare.
2. Man får turfa land och rike runt men måste tillhöra sin region när omg är slut.
3. Den region som har mest poäng när omgen är slut vinner.

Hoppas ni är redo för att möta huvudstaden i en kamp 8-)
Strömbo

Re: Stockholm utmanar i regionskamp!

Post by Strömbo »

TeamVG antar härmed utmaningen!

Eftersom vi redan är 17 deltagare och fler vill vara med så föreslår jag att vi inte behöver vara lika stora lag, men att vi istället räknar medelpoäng per deltagare. Vad sägs? Det blir roligare om alla som vill vara med får möjlighet.

Låt bästa lag segra! :-)

Hälsar TeamVG: Movemania, QaPhoto, Pilgrim, Game_shark, Blackwall, HappyF, Strömbo, bananjan, Bringsteen, Mani, marianneT, NSG_turf, Bad_Ass, Din_Kompis, Siri, LGB, kiwi_kz7 med flera VG-turfare

http://turf.kng.se/lagturf/index.php?pa ... o&team=305
speedmaster100

Post by speedmaster100 »

Va kul!

Vi vill inte krångla till det för mycket med reglerna och blir vi inte samma antal så kör vi på medelpoängen.
Bombina är i urskogen utan täckning :lol:
Ibland blinkar det till...

Men här kör vi eventuella frågor som kanske uppkommer.

speedmaster100
Bombina

Post by Bombina »

Strömbo wrote:TeamVG antar härmed utmaningen!

Eftersom vi redan är 17 deltagare och fler vill vara med så föreslår jag att vi inte behöver vara lika stora lag, men att vi istället räknar medelpoäng per deltagare. Vad sägs? Det blir roligare om alla som vill vara med får möjlighet.

Låt bästa lag segra! :-)

Hälsar TeamVG: Movemania, QaPhoto, Pilgrim, Game_shark, Blackwall, HappyF, Strömbo, bananjan, Bringsteen, Mani, marianneT, NSG_turf, Bad_Ass, Din_Kompis, Siri, LGB, kiwi_kz7 med flera VG-turfare

http://turf.kng.se/lagturf/index.php?pa ... o&team=305
Det kommer bli en kul och spännande tävling :) och visst är det roligt att så många som vill ska få chansen att vara med. Men det skulle vara ännu roligare om vi blev lika många :D

Så nu är det dax för er att värva fler deltagare för vi ligger snart före er i antal delatagare :mrgreen:

/Bombina
Mani
Zonemaker

Post by Mani »

I regionkampen Västra Götaland - Skåne i april i år så hade vi en regel som sa att om en turfare inte kom upp till en viss poäng efter två veckor, söndag kl. 12:00 så plockades den bort. Eftersom det var ett tag sedan som anmälningarna ramlade in finns risken att några har tappat sugen på turf eller av någon annan anledning inte kan vara med. Mitt första förslag är att gränsen ska ligga på 3000p. Det borde man klara på 2 veckor om man är intresserad av att deltaga i kampen. Vad är era tankar om en sådan tävlingsregel?

/Mani
Bombina

Post by Bombina »

Visst gör vi så här i kampen:
Är vi lika många deltagare så kör vi på totalen?

Det finns flera i Stockholm som inte vill vara med om vi kör på snittet då dom är rädda att inte kunna prestera och då dra ner snittet i laget.
Thunell

Post by Thunell »

Är ni lika många deltagare så mynnar snittet och totalen ut i exakt samma resultat;-)

Bara en liten notering sådär:P
Strömbo

Post by Strömbo »

Som thunell sade är medelpoängen och totalpoängen två mått på samma sak om vi är lika många deltagare. :) I det mer sannolika fallet att vi är olika många så tycker jag att medelpoängen är mest relevant.

Manis fråga var om de som anmält sig till laget men inte kommit igång med turfandet alls (< 3000 p? Öppet för diskussion) efter två veckor ska tas bort från laglistan. OK?
bocklingen

Post by bocklingen »

Jag, som är utanför, dristar mig till att tycka att det är en utmärkt idé... och tycker att ni ska köra på den. Annars känns det som om inaktiva/mindre aktiva får alltför stort inflytande på slutresultatet.

Skickat från min iPhone 4S via Tapatalk
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
speedmaster100

Post by speedmaster100 »

Vi kör på att gränsen sätts vid 3K.
Jag tror och hoppas att det inte kommer att utlösas någon "bortplockning".
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”