Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by acachberga »

Skulle önska en utökning av Insomnia. Nu finns ju en 12 timmars och en 24 timmars. Skulle se fram emot en ny medalj i den serien. Varför inte en 36 timmars eller 48 timmars eller kanske längre. Det vore nått att se fram emot och kämpa för!
User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Medaljer

Post by bocklingen »

+1


Skickat från min iPhone 4S via Tapatalk
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Medaljer

Post by bocklingen »

(...säger han som bara har 12:an...)


Skickat från min iPhone 4S via Tapatalk
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by acachberga »

bocklingen wrote:(...säger han som bara har 12:an...)


Skickat från min iPhone 4S via Tapatalk
Själv har jag lyckats med 24. Det gick på 2a försöket. Vid det första hade jag 22 timmar, bara 2 kvar, når turfsiten crashade... Hur kul var det? Men körde ett nytt försök lite senare som gick bra. Tyckte det var kul så därför önskar jag en utökning. Varför inte just 3 eller 4 dygn till att börja med. Kul om det finns några som har åsikter vare sej för eller emot.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Medaljer

Post by StarDust »

Personligen tycker jag det börjar låta farligt för ens hälsa att vara vaken i fyra dygn i streck.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by acachberga »

StarDust wrote:Personligen tycker jag det börjar låta farligt för ens hälsa att vara vaken i fyra dygn i streck.
Farligt? Det finns ju mycket som är farligt. I geocaching firar man sej upp och ner i 15 meter höga träd eller nerför stupräta bergsidor till exempel. I turfing är det väl inte helt ofarligt att jaga 150 medaljen i Greed – snabbt måste man kanske färdas i trafiken för att hinna med.
Så att gå miste om lite sömn är väl inte hela världen. Ge oss i alla fall chansen att erövra tex en 48, dvs minst en zon per timme under 48 timmar = 2 dygn, så får vi se vad som händer. Antagligen är vi en hel hop som skulle försöka.

En liten historielektion. I slutet på 1800-talet anordnades tävlingar i USA och England där det gällde att springa en engelsk mil (drygt 1600 meter) varje timme och fortsätta med det under så lång tidsrymd som möjligt. Gissar att det kanske tog 10 minuter (?) sen fick man vila till nästa timme. Ungefär som i Insomnia alltså. Gissar att man kunde lägga taktiken så man i praktiken fick 1.45 h rast till sova och annat. Så fortsatte man timme efter timme, dag efter dag, vecka efter vecka, månad efter månad. Vill minnas att man kunde hålla på 4-5 månader på detta vis.Det blir över 5000 timmar i rad med 1600 meter varje timme. Där kan man snacka om jobbigt och kanske lite farligt...
Inte nog med det. Det fanns tävlingar där man sprang en halv engelsk mil, ca 800meter, i halvtimmen! På samma sätt. Där blev det väl högst drygt 20 minuters vila mellan loppen.

För att avrunda: GE OSS åtminstone en 48 timmars medalj till att börja med så får vi se vad det kan leda till!
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by acachberga »

Eller åtminstone 36 timmars för dom vekhjärtade.
User avatar
DIProgan
Posts: 693
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by DIProgan »

Om ni är så tävlingsinriktade varför inte försöka ta El Staminatore till fots t.ex. istället för att slita på kropparna över flera dygn i rad.
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Medaljer

Post by mortuus »

Man måste ha ett tråkigt liv om man bemödar sig ta zoner i 36timmar för en futtig medalj.. det finns gott om andra medaljförslag som är mer roligare att ta än denna. räcker gott med 24timmars ska inte bli nån överdrift.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: Medaljer

Post by bubblan »

acachberga wrote:
StarDust wrote:Personligen tycker jag det börjar låta farligt för ens hälsa att vara vaken i fyra dygn i streck.
Farligt? Det finns ju mycket som är farligt. I geocaching firar man sej upp och ner i 15 meter höga träd eller nerför stupräta bergsidor till exempel. I turfing är det väl inte helt ofarligt att jaga 150 medaljen i Greed – snabbt måste man kanske färdas i trafiken för att hinna med.
Så att gå miste om lite sömn är väl inte hela världen. Ge oss i alla fall chansen att erövra tex en 48, dvs minst en zon per timme under 48 timmar = 2 dygn, så får vi se vad som händer. Antagligen är vi en hel hop som skulle försöka.

En liten historielektion. I slutet på 1800-talet anordnades tävlingar i USA och England där det gällde att springa en engelsk mil (drygt 1600 meter) varje timme och fortsätta med det under så lång tidsrymd som möjligt. Gissar att det kanske tog 10 minuter (?) sen fick man vila till nästa timme. Ungefär som i Insomnia alltså. Gissar att man kunde lägga taktiken så man i praktiken fick 1.45 h rast till sova och annat. Så fortsatte man timme efter timme, dag efter dag, vecka efter vecka, månad efter månad. Vill minnas att man kunde hålla på 4-5 månader på detta vis.Det blir över 5000 timmar i rad med 1600 meter varje timme. Där kan man snacka om jobbigt och kanske lite farligt...
Inte nog med det. Det fanns tävlingar där man sprang en halv engelsk mil, ca 800meter, i halvtimmen! På samma sätt. Där blev det väl högst drygt 20 minuters vila mellan loppen.

För att avrunda: GE OSS åtminstone en 48 timmars medalj till att börja med så får vi se vad det kan leda till!
Det kanske finns en anledning till att man slutat med dessa tävlingar? Fråga åtminstone medicinskt sakkunniga vad de har att säga innan sådana här (i mitt tycke) hälsovådliga medaljer införs.
Image
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”