Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Medaljer

Post by Snusmumriken »

bubblan wrote: Det kanske finns en anledning till att man slutat med dessa tävlingar? Fråga åtminstone medicinskt sakkunniga vad de har att säga innan sådana här (i mitt tycke) hälsovådliga medaljer införs.
Min första tanke då efter att ha läst ett PM ifrån en annan turfare och med den erfarenhet jag själv har så kan det ju räcka med en enda zon för att det ska bli hälsovådligt. Ligger zonen på ett ställe som är svårtillgängligt, man vidtar inga säkerhetsåtgärder utan bara kör på för att ta zonen, dvs inga som helst spärrar eftersom någon annan ju redan tagit den så då måste det ju gå. Alternativt att ingen annan har tagit den så klart att det inte ligger en zon på ett ställe som det inte ska gå att ta den på. Och går den inte att ta är det ju bra om den blir felanmäld så kör på! Och man kanske dessutom är ensam då man tar den. Ja, med sådan inställning då kan ju olyckan vara framme.

Att köra på i 2 dygn eller tom 4 dygn skulle ju kräva sin planering och det är säkert inte många som ens tänker försöka ta en sådan medalj, men samtidigt är det ju så himla befriande att utmana sig själv i dessa medaljer så de som redan klarat de som finns kan väl få göra ett försök att tänja på gränserna ytterligare :-) Men som alltid gäller att man tänker på säkerheten då man gör sina försök att ta zoner för att utmana sig själv.
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by acachberga »

Det kanske finns en anledning till att man slutat med dessa tävlingar? Fråga åtminstone medicinskt sakkunniga vad de har att säga innan sådana här (i mitt tycke) hälsovådliga medaljer införs.

Som jag skrev,fast det var kanske svårt att se, så ägde dom rum för över 100 år.
Fråga nån medicinsk sakkunnig: Okej, vad är det du vill veta mer exakt
User avatar
saand75
Posts: 15
Joined: 04 Jan 2014 21:56
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by saand75 »

Jag föreslår en medalj som man får när man turfat på 1000 meters höjd eller högre.
Den får gärna utdelas retroaktivt:)
User avatar
DIProgan
Posts: 693
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by DIProgan »

saand75 wrote:Jag föreslår en medalj som man får när man turfat på 1000 meters höjd eller högre.
Den får gärna utdelas retroaktivt:)
Intressant :)
Running the third-party project https://turfbridge.com
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by acachberga »

saand75 wrote:Jag föreslår en medalj som man får när man turfat på 1000 meters höjd eller högre.
Den får gärna utdelas retroaktivt:)
Och hur många zoner kan tänkas rymma där? Nej ge oss åtminstone 48 timmar. Det är inte farligt att inte sova 8 timmar om natten. Själv ägnar jag 5-6 timmar åt det nöjet. Ber att få återkomma. Men en riktig utmaning vore på sin plats. Vad ligger utmaningen i att dag efter dag vandra runt i tex Hudiksvall och stå 30-40 sekunder på ett antal av dom ca 35-36 zoner som finns där? Och nästa dag upprepa osv.
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Medaljer

Post by mortuus »

vill du ha en utmaning? gå bestig ett berg.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
saand75
Posts: 15
Joined: 04 Jan 2014 21:56
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by saand75 »

Och hur många zoner kan tänkas rymma där? Nej ge oss åtminstone 48 timmar. Det är inte farligt att inte sova 8 timmar om natten. Själv ägnar jag 5-6 timmar åt det nöjet. Ber att få återkomma. Men en riktig utmaning vore på sin plats. Vad ligger utmaningen i att dag efter dag vandra runt i tex Hudiksvall och stå 30-40 sekunder på ett antal av dom ca 35-36 zoner som finns där? Och nästa dag upprepa osv.
Det finns två nu vad jag vet. Vilket skulle göra det till en riktig utmaning och åtråvärd medalj.
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Medaljer

Post by Marrrs »

acachberga wrote:... Nej ge oss åtminstone 48 timmar. Det är inte farligt att inte sova 8 timmar om natten. Själv ägnar jag 5-6 timmar åt det nöjet. Ber att få återkomma. Men en riktig utmaning vore på sin plats. Vad ligger utmaningen i att dag efter dag vandra runt i tex Hudiksvall och stå 30-40 sekunder på ett antal av dom ca 35-36 zoner som finns där? Och nästa dag upprepa osv.
Medaljerna finns ju där mer som ett komplement till vardagsturfande för att man ska kunna göra något extra ibland. Du kan ju inte mena att om man får vara vaken i 48 timmar en gång så blir resten av spelet annorlunda? Om du vill ha en mer personlig utmaning, varför inte börja med att höja din Greed-30 som du därefter kan fortsätta att bygga på? Ett annat tips är att sätta ett lagom mål i något av seriespelen, som i alla fall har gett mig massor av extra motivation.
8-)
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Medaljer

Post by mortuus »

Vill gärna se en medalj för x antal år man Turfat och en för x antal takeovers av samma zon.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by acachberga »

mortuus wrote:Vill gärna se en medalj för x antal år man Turfat och en för x antal takeovers av samma zon.
Intressant synpunkt. Antal år kör man ju med i geocaching, mycket upphetsande...
Antal takeovers däremot skulle få min röst.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”