Tunnt med zoner i Norrort

Moderator: Zonemakers

Hjulpynt
Country: Sweden

Re: Tunnt med zoner i Norrort

Post by Hjulpynt »

Nu är du väl glad med en zon till i Crimevillage?? Å flera som vi kan "slåss" 8-) om nära T-banan...
/Hjulpynt
BLUES40T5

Post by BLUES40T5 »

Lagt förslag på en ny zon ute i Kungsängen.."Strandvägen"...ligger vid kanten till mälaren...komunen har anlagt en damm med en gångbro över...och zonen ligger på bron hade jag tänkt...tror ej detta är markerat på befintlig karta då detta är ganska nytt...den blir ett bra stopp då man är på väg till "Royalmarina"..och att det kanske kan bidraga till mer aktivitet i kungsängen.....bifogar bild..

[URL=https://imageshack.com/i/nmo6jdj][ ... .jpg[/img][/url]

[URL=https://imageshack.com/i/nervbxj][ ... .jpg[/img][/url]

[URL=https://imageshack.com/i/1apjzgp][ ... .png[/img][/url]

[URL=https://imageshack.com/i/0sq1plj][ ... .jpg[/img][/url]

// BLUES 8-) 8-)
SunYour
Zone General

Post by SunYour »

Tack för förslaget, utmärkt plats för en zon!
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
acachberga

Post by acachberga »

Guest wrote:Kul att Täby fått ett par Zoner till sedan sist man turfade! Skulle vara ännu bättre med ett par till i Täby så man på allvar kunde konkurera med storfräsarna i Stockholm. Man orkar inte cykla in till stan varje dag bara för att få vara med i toppen.

Skulle även vara kul ifall det gick att få lite Zoner ute i Österåker (Åkersbergas olika väderstreck och även ett par på den vackra skärgårdsön Ljusterö skulle inte vara så tokigt tycker jag) för de stackarna kommer aldrig ta sig till Stockholm.

Ett litet önskemål till från mig är att Rydbo (Österåker) får två zoner i varsin ända av byn, det skulle vara fantastiskt kul då fotbollslaget brukar ha löpträning från ena ändan av byn till den andra..

Orkar någon läsa detta ens?
Jo jag orkar faktiskt och tycker att ditt förslag är alldeles utmärkt!
acachberga

Post by acachberga »

Sviar wrote:Orterna Rotebro (1) - Upplands Väsby (7) - Rosersberg (0) har sammanlagt 8 zoner på ca 50.000 boende att jämföra med t.ex. Bålsta som har 14 zoner på 14.000 boende, eller Enköping med sina 25.00 boende och ett 30-tal zoner! Det finns gott om zoner när vi kommer ned mot centrala delen av Sollentuna för att inte tala om Stockholm stad. Men alla bor eller arbetar inte i centrala Stockholm.

Vi som bor i Sollentunas norra delar upp mot Märsta skulle uppskatta mycket om det går att få till några fler zoner.

Jag har försökt övertala nära och kära att Turfa men svaret är att det är alldeles för långt mellan zonerna och i och med det inte roligt.
Wow! Enköping 25.000 (menade du säkert) och 30-tal zoner... Ca 1 zon per 1000 invånare.
Åkersberga/Österåker har drygt 40.000 invånare och ca 16-17 zoner. (Räkna ut invånare per zon där, så blir det lite annorlunda...). Dessutom är väl nån/några lite taskigt placerade. Trots att jag är newbie här, så tycker jag att jag kan uttala mej här. Gräsmattor i stort sett inne bland radhus, där det verkar som bara dom som bor där vistas. Tur att man har hund och kan rasta. Sen finns det väl mer exempel härute, men det får räcka nu.
Foxare

Post by Foxare »

Promenadvägen runt rönningesjön är rätt populär och saknar zoner på norra sidan av sjön. Tänkbara ställen kan vara Skavlöten, Rönningeby och sedan på berget med utsikt över hela täby och sjön.
Bullmannen

Re: Sv: Tunnt med zoner i Norrort

Post by Bullmannen »

hej, hoppas nu att tiden är mogen för ett gäng nya zoner i Brottby.
Omsättningen kommer att öka med fler zoner. Det behövs 4 zoner på västra sidan där det bor flest och skolan finns. T.o.m Rimbo har fler ;-)
Tänkte även på senaste inslaget på Tv4.

Skickat från min C6603 via Tapatalk
Sony Z+ ARC ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
LBz

Post by LBz »

Koppla ihop Sollentuna/Rotebro med Upplands Väsby!!!
Det finns en väldigt fin gång/cykelväg norr om Hollywood i norra Gillberga/Rotebro och via Antuna gård mot Runby i Upplands Väsby.
Den bro som går över Edsån är relativt ny och är ett utmärkt ställe för en zon. Dessutom att ett bostadsområde heter Hollywood och bakgrunden till detta är tillräckligt för en zon.
Lägg sedan till en zon utmed grusvägen mellan Antuna gård och Runby/Prästgårdsmarken så är det turfbart från Löwenströmska in till City!
LBz

Post by LBz »

Antuna.jpg
Antuna.jpg (66.1 KiB) Viewed 3373 times
majsanförfan

Post by majsanförfan »

Hej!

Första inlägget och jag vill ha fler zoner i Danderyd. :)

Zonförslag.JPG
Zonförslag.JPG (74.9 KiB) Viewed 3305 times
Post Reply

Return to “Stockholm”