/Hjulpynt
Moderator: Zonemakers
Jo jag orkar faktiskt och tycker att ditt förslag är alldeles utmärkt!Guest wrote:Kul att Täby fått ett par Zoner till sedan sist man turfade! Skulle vara ännu bättre med ett par till i Täby så man på allvar kunde konkurera med storfräsarna i Stockholm. Man orkar inte cykla in till stan varje dag bara för att få vara med i toppen.
Skulle även vara kul ifall det gick att få lite Zoner ute i Österåker (Åkersbergas olika väderstreck och även ett par på den vackra skärgårdsön Ljusterö skulle inte vara så tokigt tycker jag) för de stackarna kommer aldrig ta sig till Stockholm.
Ett litet önskemål till från mig är att Rydbo (Österåker) får två zoner i varsin ända av byn, det skulle vara fantastiskt kul då fotbollslaget brukar ha löpträning från ena ändan av byn till den andra..
Orkar någon läsa detta ens?
Wow! Enköping 25.000 (menade du säkert) och 30-tal zoner... Ca 1 zon per 1000 invånare.Sviar wrote:Orterna Rotebro (1) - Upplands Väsby (7) - Rosersberg (0) har sammanlagt 8 zoner på ca 50.000 boende att jämföra med t.ex. Bålsta som har 14 zoner på 14.000 boende, eller Enköping med sina 25.00 boende och ett 30-tal zoner! Det finns gott om zoner när vi kommer ned mot centrala delen av Sollentuna för att inte tala om Stockholm stad. Men alla bor eller arbetar inte i centrala Stockholm.
Vi som bor i Sollentunas norra delar upp mot Märsta skulle uppskatta mycket om det går att få till några fler zoner.
Jag har försökt övertala nära och kära att Turfa men svaret är att det är alldeles för långt mellan zonerna och i och med det inte roligt.