VÄNERSBORG AKut behov av fler zoner!!!

Moderator: Zonemakers

Game_shark
Country: Sweden

Re: VÄNERSBORG AKut behov av fler zoner!!!

Post by Game_shark »

Blir kanon bra =) lika kul var morgon och se vad vi fått för Zoner =)
QaPhoto

Post by QaPhoto »

Hej!
Ett bra tag utan nya zoner i Trollhättan, varför? Då det varit en hel del aktivitet nu med regionskampen så tycker jag att vi skulle vara värda någon ny zon i alla fall. Zonförlag är lagda genom turfappen, av dem flesta aktiva turfare i stan. Tack på förhand zonmastern! ;)
Game_shark

Post by Game_shark »

Vänersborg växer i aktivitet. vi har fått väldigt många nya turfare i våran stad som är aktiva.
och under senaste tiden har vi haft en hel del turist turfare på besök både välkända och lite nyare.
aktiviteten dom senaste 3 månaderna har varit stor och tilloch med zoner en bit utanför Centrum kärnan byter ägare ofta.
Städer runt om Vänersborg har det rasat in nya zoner men har lilla Vänersborg har glömts bort :shock:

vargön fick nyss fler zoner vilket jag tycker är kanon men framför allt en lockande zon mellan Vänersborg och vargön! mer sånt behövs =)
sen har vi den ständiga önskan att bygga ihop Trollhättan och Vänersborg. jag har lagt bildförslag högre upp i denna tråd angående en ny cykelväg som binder samman Vänersborg/Öxnered och Trollhättan på ett bättre sätt än innan.
det handlar om ett gammalt Tågspår som blivit asfalterad och belyst dygnet runt.
många fler än jag ser gärna en utveckling i zoner under den sträckan! det har vi velat ha länge nu! Hoppas vi kan få den väldigt snart.

sen har det inte hänt något på fronten mot ursand som oxså finns på bilder högre upp i tråden. det är en fin skogsmiljö med stigar och spår. sträcker sig från dalbo bron till Bert karlsson`s Camping ursand!..där många turister kommer på besök!.. vet att geocaching ökar markant på sommare där uppe när tyskarna kommer ...och många av dom turfar oxså!

och sist men inte minst finns det alltid plats och kärlek för nya zoner i hela Vänersborg =) låt oss få lite belöning för mödan =)
Byggaren
Zonemaker

Post by Byggaren »

Vänersborg har inte glömts bort. Tvärt om har det byggts mycket där senaste året. Men visst i den senaste rundan hoppades det över pga att utbyggnadsnivån är god i förhållande till andra orter i närheten. Men visst särskilt att binda ihop mer med Trollhättan kan ses över. Dock har ju mycket hänt även där senaste året.
Game_shark

Post by Game_shark »

Bra att ni ser över ihopbyggnaden =) vet att det hänt en hel del i det redan men denna väg bygger samman Öxnered/Vänersborg/Överby och Trollhättan i ett enda nafs! =)
Vill minnas att det är bilderna med Snorgrön färg som markerar den nya cykelbanan som byggdes på en gammal banvall =)

hoppas åter igen på att ni ser över möjligheterna för alla fina vägar ut till Ursand camping finns massa fina ställen där som finns utritat på bilderna =)

En annan sak som jag funderat på är Ö cache? hur ser våra förutsättningar ut där? utanför hela skräcklan finns flera små öar kan det vara ett bra ställe för en ö cache?
eller utanför Friendisle Zonen finns en liten stenö som folk brukar simma ut till kan man kanske lägga en där? eller är det för nära land?

Väntar med spänning =)
Moskeroll
Zonemaker

Post by Moskeroll »

Hej
Jag har förstått att Vännersborg har en stor önskan om att ha 3 zoner med atributet Bridge. Då jag som zonläggare bl.a prioriterar att försöka möjligheten att ta medaljer tillgänglig på spelares hemmaplan så har jag tittat på vart det skulle vara möjligt att lägga zoner med atributet. Då jag saknar lokalkännedom skulle det sitta fint med några väl motiverade förslag på broar som är bräknade för gående och cyklande. Jag har tittat lite på området runt GrönaLagunen, men det finns kanske flera och bättre ställen att lägga en brozon på. Att flytta existerande zoner till broar är inte aktuellt.

Skickat från min SM-T210 via Tapatalk
Post Reply

Return to “Västra Götaland”