Har tänkt på att alla zoner borde öka i värde med tiden om ingen tar dom, då blir det ju mer lockande att dom.
Ska man tex. ta en zone i slutet av månaden som är jobbig att ta och ingen har tagit den på lång tid så vill man ju ha en belöning för att ta sig dit.
Kanske en ~3000p om ingen har tagit zonen på 30 dagar
Allt har sitt pris, tillräckligt med po'äng på en zon så måste man ju bara ta den.
Då kanske seriösa turfare kan tänka sig åka iväg en längre sväng för att ta en högpoängare.
Alla Zoner borde öka i värde med tiden.
Moderator: Zonemakers
Re: Alla Zoner borde öka i värde med tiden.
Det är en bra idé. Det behöver egentligen inte vara tokmycket poäng, men att för varje dyn en zon förblir neutral så ökar neutralitetsbonusen med ett par poäng. Det innebär att en zon som i början av månaden är värd 80+50 skulle vara värd 80+110. Inte på något sätt avgörande, men ändå en intressant morot!
Re: Alla Zoner borde öka i värde med tiden.
En neutralbonusökning på 5-15p/dag skulle garanterat locka ut mig till zoner långt bort. Jag tror att man skulle se vissa personer se vem som kan vänta längst på att ta en zon och med rätt tajming kan man tjäna in en hacka.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Re: Alla Zoner borde öka i värde med tiden.
Fast om en zon ger 1 p/h så tjänar man ju mer på att ta den direkt =)StarDust wrote:En neutralbonusökning på 5-15p/dag skulle garanterat locka ut mig till zoner långt bort. Jag tror att man skulle se vissa personer se vem som kan vänta längst på att ta en zon och med rätt tajming kan man tjäna in en hacka.
Tycker inte att man ska kunna dra fördel av att inte turfa.
Men visst, Lite extrapoäng är aldrig fel.
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
Re: Alla Zoner borde öka i värde med tiden.
Fredrick har en poäng faktiskt.
Sen tror jag att det största problemet med det här förslaget är att dynamiska zoner vore ju mer än underbart, men är inget som direkt finns fungerande i dagsläget (vad jag vet).
Tror ingen har lust att sitta och uppdatera en massa zoner manuellt direkt.
Det bästa vore ju om man hade ett dynamiskt poängsystem, det skulle förändra en MASSA i turfvärlden..
Så i grunden har detta förslag redan tagits upp.
Sen tror jag att det största problemet med det här förslaget är att dynamiska zoner vore ju mer än underbart, men är inget som direkt finns fungerande i dagsläget (vad jag vet).
Tror ingen har lust att sitta och uppdatera en massa zoner manuellt direkt.
Det bästa vore ju om man hade ett dynamiskt poängsystem, det skulle förändra en MASSA i turfvärlden..
Så i grunden har detta förslag redan tagits upp.
Re: Alla Zoner borde öka i värde med tiden.
Tjo, jag är ny och missar säkert nåt förslag nu. Men jag tänkte direkt att alla zoner alltid borde öka sitt "tag-värde" med tiden, och minska "håll-värdet". När en spelare tar zonen borde då "tag-värdet" minskas och "håll-värdet" ökas.
På så sätt blir zoner som är lätta att ta mindre värda att ta men mer värda att försöka hålla, medan zoner som är jobbiga att ta sig till blir mer värda att försöka ta.
Säkert någon som redan tänkt på det, för det är så uppenbart...
På så sätt blir zoner som är lätta att ta mindre värda att ta men mer värda att försöka hålla, medan zoner som är jobbiga att ta sig till blir mer värda att försöka ta.
Säkert någon som redan tänkt på det, för det är så uppenbart...
Re: Alla Zoner borde öka i värde med tiden.
Tjena och välkommen!
Det du beskriver är grundtanken i hela turf just nu. dvs att zoner som tas ofta ska ge mer per timme men mindre vid take.
Dock så pågår det diskussioner fram och tillbaka om hur man kan finjustera eller helt förändra detta tänk.
Det du beskriver är grundtanken i hela turf just nu. dvs att zoner som tas ofta ska ge mer per timme men mindre vid take.
Dock så pågår det diskussioner fram och tillbaka om hur man kan finjustera eller helt förändra detta tänk.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Re: Alla Zoner borde öka i värde med tiden.
Tack! Jo, men jag menade kontinuerligt och automagiskt... =) Själv skulle jag blanda in flyttal för att lösa det programmeringsmässigt...Andreas wrote:Tjena och välkommen!
Det du beskriver är grundtanken i hela turf just nu. dvs att zoner som tas ofta ska ge mer per timme men mindre vid take.
Dock så pågår det diskussioner fram och tillbaka om hur man kan finjustera eller helt förändra detta tänk.