Alla Zoner borde öka i värde med tiden.

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Alla Zoner borde öka i värde med tiden.

Post by Leffman »

Har tänkt på att alla zoner borde öka i värde med tiden om ingen tar dom, då blir det ju mer lockande att dom.

Ska man tex. ta en zone i slutet av månaden som är jobbig att ta och ingen har tagit den på lång tid så vill man ju ha en belöning för att ta sig dit.

Kanske en ~3000p om ingen har tagit zonen på 30 dagar :)

Allt har sitt pris, tillräckligt med po'äng på en zon så måste man ju bara ta den.

Då kanske seriösa turfare kan tänka sig åka iväg en längre sväng för att ta en högpoängare.
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Alla Zoner borde öka i värde med tiden.

Post by gurubashi »

Det är en bra idé. Det behöver egentligen inte vara tokmycket poäng, men att för varje dyn en zon förblir neutral så ökar neutralitetsbonusen med ett par poäng. Det innebär att en zon som i början av månaden är värd 80+50 skulle vara värd 80+110. Inte på något sätt avgörande, men ändå en intressant morot!
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Alla Zoner borde öka i värde med tiden.

Post by StarDust »

En neutralbonusökning på 5-15p/dag skulle garanterat locka ut mig till zoner långt bort. Jag tror att man skulle se vissa personer se vem som kan vänta längst på att ta en zon och med rätt tajming kan man tjäna in en hacka.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Alla Zoner borde öka i värde med tiden.

Post by Fredrick »

StarDust wrote:En neutralbonusökning på 5-15p/dag skulle garanterat locka ut mig till zoner långt bort. Jag tror att man skulle se vissa personer se vem som kan vänta längst på att ta en zon och med rätt tajming kan man tjäna in en hacka.
Fast om en zon ger 1 p/h så tjänar man ju mer på att ta den direkt =)
Tycker inte att man ska kunna dra fördel av att inte turfa.
Men visst, Lite extrapoäng är aldrig fel.
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Alla Zoner borde öka i värde med tiden.

Post by Arias »

Fredrick har en poäng faktiskt.

Sen tror jag att det största problemet med det här förslaget är att dynamiska zoner vore ju mer än underbart, men är inget som direkt finns fungerande i dagsläget (vad jag vet).

Tror ingen har lust att sitta och uppdatera en massa zoner manuellt direkt.

Det bästa vore ju om man hade ett dynamiskt poängsystem, det skulle förändra en MASSA i turfvärlden..

Så i grunden har detta förslag redan tagits upp. ;)
Image
User avatar
Vidde
Posts: 8
Joined: 02 May 2011 19:59
Country: Sweden

Re: Alla Zoner borde öka i värde med tiden.

Post by Vidde »

Tjo, jag är ny och missar säkert nåt förslag nu. Men jag tänkte direkt att alla zoner alltid borde öka sitt "tag-värde" med tiden, och minska "håll-värdet". När en spelare tar zonen borde då "tag-värdet" minskas och "håll-värdet" ökas.

På så sätt blir zoner som är lätta att ta mindre värda att ta men mer värda att försöka hålla, medan zoner som är jobbiga att ta sig till blir mer värda att försöka ta.

Säkert någon som redan tänkt på det, för det är så uppenbart... :)
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Alla Zoner borde öka i värde med tiden.

Post by Drassen »

Tjena och välkommen!

Det du beskriver är grundtanken i hela turf just nu. dvs att zoner som tas ofta ska ge mer per timme men mindre vid take.
Dock så pågår det diskussioner fram och tillbaka om hur man kan finjustera eller helt förändra detta tänk.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Vidde
Posts: 8
Joined: 02 May 2011 19:59
Country: Sweden

Re: Alla Zoner borde öka i värde med tiden.

Post by Vidde »

Andreas wrote:Tjena och välkommen!

Det du beskriver är grundtanken i hela turf just nu. dvs att zoner som tas ofta ska ge mer per timme men mindre vid take.
Dock så pågår det diskussioner fram och tillbaka om hur man kan finjustera eller helt förändra detta tänk.
Tack! Jo, men jag menade kontinuerligt och automagiskt... =) Själv skulle jag blanda in flyttal för att lösa det programmeringsmässigt...
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”