Zoner i Nynäshamn

Moderator: Zonemakers

Post Reply
AvisVesuvius
Posts: 10
Joined: 11 Aug 2013 18:05
Country: Sweden

Zoner i Nynäshamn

Post by AvisVesuvius »

Jag tycker det är kul med nya zoner på hemmaplan. Men när zonutläggaren tror att vi i Nynäs älskar mullezoner och hellre lägger zoner på platser där man måste gena över områden som nästan anses som privata än att utnyttja cykelvägar där fler personer rör sig undrar jag om lokalkännedomen är så bra.

Nu sist kom ytterligare en zon på en bergsknalle där man måste in bland hus och sedan halka runt på bergshällar. En och annan mullezon har jag inget emot, men det lockar knappast nya användare. Inte heller lockar det erfarna mer än ett engångsbesök för den unika zonen.

Vill man få fler att Turfa tror jag mer på att använda lättillgängliga platser såsom cykelvägar, gångstråk eller sport- friluftsområden som är välbesökta.

Nu kan det finnas en dold agenda som jag inte känner till. Man kanske vill få Turf att bli mera "mulle i skogen", man kanske vill begränsa möjligheten att cykla runt då man vill främja "gå-turf". Men jag tror tyvärr inte det skulle vara en lyckad väg att gå, inte här i Nynäshamn iaf.

Flera olika nya förslag på zoner har lagts av flera olika användare, men då man inte verkar ta hänsyn till dom förslagen kommer iaf inte jag föreslå ngt nytt på ett tag.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 881
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Zoner i Nynäshamn

Post by Kingslayer »

Samtliga Nynäshamnszoner var förslag från turfare i appen. Naturligtvis är lokalkännedomen inte optimal eftersom vi inte får lägga zoner i egen region, det är därför det finns ett forum man kan lägga konstruktiva förslag i.
AvisVesuvius
Posts: 10
Joined: 11 Aug 2013 18:05
Country: Sweden

Re: Zoner i Nynäshamn

Post by AvisVesuvius »

Zonen Baakberget tror jag ingen föreslagit. Att ta den zonen nu är mer eller mindre dumdristigt. Lekplatsen eller grusplanen vore bättre val, och lekplatsen vet jag har varit ett föreslag.
Post Reply

Return to “Stockholm”