Frustrationstråden

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Frustrationstråden

Post by mortuus »

Jäkla konstigt att du har såna problem med desire, har ju samma modell som jag kört nu sen förra året, i princip aldrig är det problem och är det så har jag mer strul med att telenor kanske tappar mottagningen eller nåt. Har du rootat din telefon eller nåt? För såna problem ska man inte ha på en sån telefon den är hur stabil som helst.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
Goose72
Posts: 153
Joined: 15 Apr 2011 10:08

Re: Frustrationstråden

Post by Goose72 »

Jag har också telenor och det händer ett antal ggr per dag att man tappar kontakten till nätet. Men det är korta stunder och inte så ofta som jag har problem med att rapportera av mina zoner.
Alla andra appar fungerar helt felfritt, det är bara med Turf jag har problem med ständiga krasher och att det inte går o komma åt nätet (varken med tömd cache eller nyinstallerad app).
Telefonen är orotad och kör senaste OTA-uppgraderingen.

Har gått över till min gamla Hero, och där har jag inte råkat ut för dessa problem, men har bara testat några enstaka på väg till jobbet. Ska byta tillbaka till desire sen ikväll o se om det fortfarande strular.

Tror inte jag installerat någon annan app från att det började gå så här extremt trögt heller, ifall det skulle kunna störa via någon buffer overrun eller dyl heller. Använder advanced task killer för att slå ihjäl allt mellan försöken, så det borde inte vara något som ligger o bråkar i bakgrunden.

Vad har du för tfn o operatör Zer0th?
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Frustrationstråden

Post by eddyueue »

Ladda ner aLogcat och kolla om det skrivs något som kan tänkas påverka Turf i loggen när det inte fungerar att ta zoner.
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Frustrationstråden

Post by Fredrick »

När man ska byta sin DHD mot en Tab och mejlar Tab-ägaren att man precis varit på Posten och får som svar:
"Jag har ångrat mig" :evil:
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Frustrationstråden

Post by Jojje »

Fredrick wrote:När man ska byta sin DHD mot en Tab och mejlar Tab-ägaren att man precis varit på Posten och får som svar:
"Jag har ångrat mig" :evil:
Du hann skicka iväg din dhd eller vad? :shock:
Bara en zon till
User avatar
Zer0th
Donator
Posts: 20
Joined: 07 Feb 2011 08:49

Re: Frustrationstråden

Post by Zer0th »

Goose72 wrote:
Vad har du för tfn o operatör Zer0th?
SE Xperia x10 mini pro + Telenor. Även jag har testat rensning, ominstallation m.m men det enda som funkar som tillfällig lösning är att stänga ner appen och sedan starta upp igen. Hoppas på att nästa Turf-uppdatering löser detta! :)
Image
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Frustrationstråden

Post by eddyueue »

Zer0th wrote:
Goose72 wrote:
Vad har du för tfn o operatör Zer0th?
SE Xperia x10 mini pro + Telenor. Även jag har testat rensning, ominstallation m.m men det enda som funkar som tillfällig lösning är att stänga ner appen och sedan starta upp igen. Hoppas på att nästa Turf-uppdatering löser detta! :)
Då tror jag att du erfar vad jag beskrivit här: http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=8&t=749#p4597 vilket alltså borde lösa sig med en fix i Turf.
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Frustrationstråden

Post by Fredrick »

Jojje167 wrote:
Fredrick wrote:När man ska byta sin DHD mot en Tab och mejlar Tab-ägaren att man precis varit på Posten och får som svar:
"Jag har ångrat mig" :evil:
Du hann skicka iväg din dhd eller vad? :shock:
Nej, inte så illa.
Bara mitt supersnygga avtal på bytet.
Men har ju planerat hela helgen efter Tab:ens batteritid, inte efter en DHD+Arc.
Nu blir det jobbigt.
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Frustrationstråden

Post by Fredrick »

När man har röda prickar (i sin region) som förstör stämningen och det inte finns möjlighet att åtgärda innan solen går upp.
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
Goose72
Posts: 153
Joined: 15 Apr 2011 10:08

Re: Frustrationstråden

Post by Goose72 »

Lugnt Fredrick, här är lösningen!
http://www.mattonbutiken.se/index/produ ... _GRON.html ;) :D
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”